Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

BeaVer08 apr 2022, 11:51

 1293  Uma
chicawah.janssen schreef: 06 apr 2022, 19:30 Er werd inderdaad niet expliciet gezegd dat de mol iedereen een bepaalde deelopdracht toewees, maar het zou mij raar lijken als hij/zij alleen besliste wie aan de ketting moest. Wie bepaalde dan wie in de kisten moest, wie de taart moest dragen en wie moest starten in de auto? De makers? Of werd geloot?
In vorige seizoenen is het regelmatig gebeurd dat de mol besliste wie wat moest doen en toen ging het elke keer over alle deelopdrachten.
Ik vind het zelf niet onlogisch dat enkel de mol mocht kiezen voor die specifieke deelopdracht, omdat het wel een mentaal gegeven is en het ook allemaal rond die niet-vrijstelling draaide. De kandidaten moesten zoveel mogelijk de indruk krijgen dat het over een echte vrijstelling zou kunnen gaan en dit wordt alleen versterkt door de mol te laten kiezen. Eigenbelang en wantrouwen was toch wel belangrijk hier.
Dat de mol dan de rest niet mocht kiezen, lijkt mij ook waarschijnlijk, maar dat hij/zij misschien wel zelf mocht aangeven in welke opdracht hij/zij wou starten.
En bij de startopdracht in Griekenland waren het ook de kandidaten of de mol niet die konden kiezen wie waar begon.
Gebruikersavatar

Frolva08 apr 2022, 18:52

 2204
Is dat "de mol heeft gekozen" ook niet een beetje sfeerschepping?

Want de mol is toch niet degene die de kandidaten het beste kent, dat zijn de makers.

Hoe zou het dan concreet gegaan zijn?

De makers: 'welke 4 deelnemers wil je bij de kettingproef'
De mol: 'de 4 kandidaten die het meest voor hun eigen voordeel zouden gaan'
De makers: 'dat zijn A, B, C en D'
De mol: 'dan wil ik A, B, C en D bij de kettingrpoef'

Zoiets? Om maar te zeggen dat ik niet zo goed begrijp wat de nuttige inbreng van de mol zou kunnen zijn. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jay-Lo08 apr 2022, 20:03

 1690  Sven
De mol wordt gewoon gebrieft over hoe de opdracht ineen zit en wordt op de hoogte gebracht wie Spaans spreekt en de zin die kan gelezen worden. De 3 Spaans sprekende kandidaten haal je dan uit de begingroep.
Gilles zegt dat de mol gekozen heeft om de 4 kandidaten die het meest voor eigenbelang gaan heeft vastgeketend. Dat alleen al wekt argwaan, ze kennen elkaar niet en als er dan een voordeel in het spel komt ben je meer geneigd die toch te nemen, ook al ben je van nature niet zo.
Ik denk ook niet dat Nele van nature voor eigenbelang zou gaan, maar het feit dat Gilles dat zegt, vertrouwt ze de rest nog minder en gaat er toch voor.
Gebruikersavatar

Délégee08 apr 2022, 20:33

 99
Zou de mol zichzelf dan ook bij de ketting gezet hebben ? Als er nu één iemand is die voor het eigen - en dus niet voor het groepsbelang - gaat of moet gaan, dat is het wel de mol zelf natuurlijk.
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge09 apr 2022, 10:20

 98  Uma
Jay-Lo schreef: 08 apr 2022, 20:03 De mol wordt gewoon gebrieft over hoe de opdracht ineen zit en wordt op de hoogte gebracht wie Spaans spreekt en de zin die kan gelezen worden. De 3 Spaans sprekende kandidaten haal je dan uit de begingroep.
Gilles zegt dat de mol gekozen heeft om de 4 kandidaten die het meest voor eigenbelang gaan heeft vastgeketend. Dat alleen al wekt argwaan, ze kennen elkaar niet en als er dan een voordeel in het spel komt ben je meer geneigd die toch te nemen, ook al ben je van nature niet zo.
Ik denk ook niet dat Nele van nature voor eigenbelang zou gaan, maar het feit dat Gilles dat zegt, vertrouwt ze de rest nog minder en gaat er toch voor.
Wat ik vooral raar vind: de mol wil bij deze opdracht toch net dat er personen zitten die NIET voor eigenbelang gaan? Je wil toch meer een Hanna-type die zelfs als ze laatst van de ketting mag toch de vrijstelling niet neemt? Een beetje vreemd dat de mol dan toch kiest voor mensen die inderdaad meer voor eigenbelang gaan. Het is in de mol zijn/haar voordeel dat het kaartje niet genomen wordt. Of rekent de mol er meer op dat er een discussie losbarst zoals in Argentinië, waar niemand elkaar vertrouwd en dat ze niemand laten gaan naar het kaartje?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2022, 10:28

 8153
Het was voor de mol belangrijk dat het kaartje zo snel mogelijk genomen werd, dus door de 1ste (desnoods 2de) die naar de kooi ging. Daardoor bleven mensen achter en konden de anderen aan hen niet vragen of ze kinderen hebben. Het moest ook snel gaan omwille van de boodschap op de muur. Als die ontcijferd werd nog voor iemand het kaartje genomen werd, hadden ze het kaartje laten nemen door de laatste.
Hoe dan ook: toch redelijk moeilijk voor de mol. Veel moeilijker dan roosjes laten verdwijnen...
Gebruikersavatar

martin.janssen09 apr 2022, 10:35

 178
Het kaartje zal sowieso genomen worden door de laatste kandidaat, want dan is iedereen bevrijd en levert iedereen €200 op. De "vrijstelling" gaat dan niet ten koste van geld in de groepspot. Dat je dan als extraatje een persoonlijk voordeel krijgt, het zij zo.
Je kan later ook als excuus aanvoeren dat je iedereen voor hebt laten gaan en het risico hebt genomen dat iemand vóór jou de vrijstelling heeft genomen. Deze hoffelijkheid mag best worden beloond.
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk09 apr 2022, 15:15

 70  Uma
Frolva schreef: 08 apr 2022, 18:52 Is dat "de mol heeft gekozen" ook niet een beetje sfeerschepping?

Want de mol is toch niet degene die de kandidaten het beste kent, dat zijn de makers.

Hoe zou het dan concreet gegaan zijn?

De makers: 'welke 4 deelnemers wil je bij de kettingproef'
De mol: 'de 4 kandidaten die het meest voor hun eigen voordeel zouden gaan'
De makers: 'dat zijn A, B, C en D'
De mol: 'dan wil ik A, B, C en D bij de kettingrpoef'

Zoiets? Om maar te zeggen dat ik niet zo goed begrijp wat de nuttige inbreng van de mol zou kunnen zijn. :mrgreen:
De Mol kreeg in het verleden (Mexico) de dossiers van de kandidaten en de verdeling van de eerste opdracht als huiswerk. Als de Mol in zijn inziens de vier fanatiekste aan de ketting legt, komt een kaartje dat op een vrijstelling lijkt wel mee. De Mol kan dan gaan liggen waar hij wil. Iedereen die het vervolgens niet tot het einde haalt, zorgt dat het nummerbord (specifiek het aantal kinderen) nooit goed geraden wordt.
Gebruikersavatar

Kamool10 apr 2022, 23:58

 17  Uma
Molise schreef: 28 mar 2022, 17:43 Nog i.v.m. de roosjes. Het lijkt op enkele shots dat er iets in Philippe zijn jaszak zit. Zie onderstaande afbeeldingen.

- Op 9:50 (net voor ze Manu en Yens achterlaten) nog niet:
Afbeelding
- Wel op 18:54 en 19:13 (Toon en Sven proberen de Spaanse tekst te lezen):
Afbeelding
Afbeelding
- Op 19:57 is dit terug minder duidelijk... of ondertussen opgegeten/weggegooid:
Afbeelding
- Op 22:46 (laatste deelopdracht) is er niets meer te zien:
Afbeelding
Dit was voor mij de reden waarom ik op Philippe zat, merci.
Gebruikersavatar

Spok11 apr 2022, 15:14

 18
Spok schreef: 21 mar 2022, 10:36 Wat mij opvalt in deze proef is dat moest Nele (en de andere drie vastgeketenden) er voor gekozen hebben het kaartje te laten liggen in de kooi, de nummerplaat nooit gevonden kon worden. Er is geen enkele andere manier dan met het kaartje om de proef te laten slagen. Volgens mij moet de Mol dus ervoor zorgen dat dit kaartje ZEKER gepakt wordt. Indien geen van de anderen het neemt, moet de Mol het zelf nemen. Aangezien de eerste kandidaat (Nele) het neemt, lijkt zij mij de Mol alvast niet. Maar het komt de Mol wel goed uit... Al zat ik tot zonet meer met Toon of Sven in mijn hoofd als Mol...
Wel, zo zie je maar hoe je kan denken het bij het rechte eind te hebben😂
Gebruikersavatar

Molise12 apr 2022, 22:15

 15  Uma
Kamool schreef: 10 apr 2022, 23:58 Dit was voor mij de reden waarom ik op Philippe zat, merci.
Toch iemand die er ook iets in zag (:
Gebruikersavatar

fluffy8213 apr 2022, 23:27

 35  Yens
Kamool schreef: 10 apr 2022, 23:58 Dit was voor mij de reden waarom ik op Philippe zat, merci.
En voor mij de reden waarom ik nooit op hem gestemd heb. Die bloemen opeten en laten vallen, later de eieren breken, dat was allemaal zo opvallend dat ik er van overtuigd was dat het een misleidende edit was...
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17