Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy20 mar 2022, 20:43

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Op het prachtige Lanzarote is de openingsproef van seizoen 10 gespekt met knipogen naar de voorgaande edities. Twee personen zitten geblindeerd in een wagen op een rotonde en krijgen op een scherm te horen dat ze 70 minuten tijd hebben om naar het jubileumfeest te komen. Daar wacht presentator Gilles De Coster hen op. Onderweg kunnen ze hun medekandidaten oppikken. Iedere speler die het eindpunt bereikt levert 200 euro op voor de groepspot, maar er is ook een eregast die 3000 euro waard is. Gilles herinnert het duo dat de geschiedenis zich herhaalt ... of niet?

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/1.php
Gebruikersavatar

Hunterke20 mar 2022, 20:54

 1
Nele wist plots uit het niets de leeftijd van Dolly Parton… terwijl ze eerst zeker ouder was dan 70. Dit terwijl de kinderen toch al fout waren. Verdacht… 😎
Gebruikersavatar

masterveecee20 mar 2022, 21:17

 3547  Sven
Aja, want, dan was dat juist, maar ze wist dat de rest niet klopte 🤔
Gebruikersavatar

Paraceta20 mar 2022, 22:05

 717  Sven
Er is me nog iets onduidelijk: heeft de Mol de hele verdeling gemaakt of alleen de 4 'kettingmensen' aangeduid?
In het eerste geval lijkt het me dat de Mol zichzelf niet onder de grond zou stoppen (Emanuelle, Yens). Daarbij hang je namelijk volledig af van de andere kandidaten die al dan niet doorrijden. Jezelf bij de ketting stoppen zou dan nog wel kunnen aangezien die 4 mensen (en dus ook de Mol) nog enige vorm van agency hadden.
Gebruikersavatar

Numlocked20 mar 2022, 22:11

 16
Als Mol zou ik al niet in een kist willen liggen. Je hangt dan te veel af van anderen. Als de eersten 15 minuten blijven wachten ben je erbij. Als je medekandidaat de code raadt ben je ook vrij.

De ketting lijkt mij moeilijk om invloed te hebben. Als je aan de beurt komt kan je wel tonen tegenover de anderen : kijk eens ik laat de “vrijstelling” liggen. Maar dat kaartje helpt wel erg om de erekandidaat op het feest te krijgen. Ontbrekende cijfers kan je nog een gokje nemen maar 3 ontbrekende random letters dat is onmogelijk.

Eng werd wel heel snel geraden. Ofwel is Philippe inderdaad heel goed in puzzels ofwel “herhaalt de geschiedenis zich, of niet” en is Philippe de Mol? 😂

Een Roosje ongemerkt wegnemen van de taart lijkt mij wel makkelijk en aan dat cijfer zouden ze dan ni twijfelen want ze kunnen het allemaal in the spot natellen… dus de taart lijkt me een goede molpositie.
Gebruikersavatar

BeaVer20 mar 2022, 22:18

 1293  Uma
Er was wel heel veel risico dat je achter gelaten zou kunnen worden. Zit je dan als mol in 1 van die posities?

En hoe kwamen ze er bij Dolly plots bij om toch 75 jaar te nemen ipv 70 of 80??? Want 75 was correct. Was het omdat de rest toch al verkeerd was?
Gebruikersavatar

WesleyN20 mar 2022, 22:25

 24
Naar mijn gevoel wil je altijd bij de €3.000 zitten om daar te beïnvloeden.

We kijken dan naar Jens, Nele, Gretel, Sven, Toon en Philippe.
Gebruikersavatar

BeaVer20 mar 2022, 22:28

 1293  Uma
En Gretel ligt er uit, dus telt niet mee
Nele is voor mij ook niet de mol, dus zij ook niet. Blijven nog de mannen over: Jens, Sven, Philippe en Toon
En ik denk nu ook wel niet dat Jens de mol is.
Gebruikersavatar

Yvo20 mar 2022, 22:38

 1111  Uma
Het lijkt me vreemd dat Nele de mol zou zijn.
Als mol weet je op voorhand dat die zogenaamde vrijstelling geen vrijstelling is
en dan ga je jezelf niet in de schijnwerpers plaatsen door ze per se te willen bemachtigen.
Bovendien vond ik haar reactie toen ze haar vertelden dat het helemaal geen vrijstelling is veel te echt.
De teleurstelling spatte er vanaf.
Gebruikersavatar

Vermoljoen20 mar 2022, 22:38

 2354  Uma
WesleyN schreef: 20 mar 2022, 22:25 Naar mijn gevoel wil je altijd bij de €3.000 zitten om daar te beïnvloeden.

We kijken dan naar Jens, Nele, Gretel, Sven, Toon en Philippe.
Dan moet je ervoor zorgen dat je er geraakt en dan zit je dus best vanaf het begin in de auto (Gretel en Sven) of kom je aan met de taart (Philippe en Toon). De kisten zou ik nochtans ook niet zo heel erg vinden, maar nu is de groep gewoon veel te snel vertrokken. Dus daar ben je wel al afhankelijk van anderen. Bij de kettingen zou je de opdracht daar wel nog kunnen beïnvloeden, maar is de kans wel al groter dat je achterblijft.

Wat een geweldige opening voor een jubileumseizoen trouwens! Echt heerlijk al die verwijzingen! 🤩
Gebruikersavatar

Paraceta20 mar 2022, 22:40

 717  Sven
Vermoljoen schreef: 20 mar 2022, 22:38 Dan moet je ervoor zorgen dat je er geraakt en dan zit je dus best vanaf het begin in de auto (Gretel en Sven) of kom je aan met de taart (Philippe en Toon).
Of zit je al een tijd lang gezellig te wachten in een taxi 🧐🧐
(Philippe zat trouwens in de auto, Sven droeg mee de taart)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17