Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Polle de Molle21 mar 2022, 16:22

 135  Bert
Niet lettende op de mol, maar alle kandidaten hebben hier gewoon barslecht gespeeld. De groep moest inderdaad een tactiek verzinnen waarvoor ze tijd kregen, maar hebben dat blijkbaar niet gedaan.

Ze begonnen van het begin al direct de waarheid te zeggen. De tactiek die ze 3 maal moesten hanteren was om daar als één persoon te zitten.
Gewoon herhalen wat het eerste antwoord was op een vraag en niets meer dan dat zeggen

ondervragers: "kandidaat 1, wat is uw naam en lievelingsfilm?"
Kandidaat 1: "mijn naam is Kim en mijn lievelingsfilm is Garfield 2, a tail of 2 kitties"
ondervragers: "ok? Kandidaat 2, wat is uw lievelingsfilm en heb je broers of zussen?"
Kandidaat 2: "Garfield 2, a tail of 2 kitties en ik heb 1 broer"
ondervragers: "kandidaat 3, wat is uw naam en heb je broers of zussen?""
Kandidaat 3: "Mijn naam is Kim en ik heb 1 broer"

Continu het eerste antwoord van gelijk wie herhalen en als één front daar zitten, de ondervragers hebben altijd 1/3 kans op juist te zitten, het is de bedoeling dat die kans niet stijgt. Hoe meer je ook begon te zeveren bij een antwoord zoals Anke of Manu deden, des te meer kans om betrapt te worden, dus dat was ook niet redelijk slim gespeeld aan hun kanten dan.

Wat wel opmerkelijk was, was dat Uma direct voor de 1500 euro ging. Ik zie dit eigenlijk als een ijverige kandidate die het spel wilt spelen (vrijstellingen nemen om tot de finale er in te zitten) en zag dat wss al aan als een moment om de mol te vlug af te zijn om het grootste bedrag te pakken. Dit al gecombineerd dat ze ijverig iets zat neer te pennen toen Gilles belde doet mij wel overtuigen dat ze gewoon voor het spel wil gaan tot het einde.
Gebruikersavatar

masterveecee21 mar 2022, 16:30

 3547  Sven
Wat er wel is, van Uma die direct voor de 1500 EUR ging: ze hebben die wel binnen natuurlijk...
Gebruikersavatar

Polle de Molle21 mar 2022, 16:34

 135  Bert
Inderdaad, ik zie dat gewoon aan dat haar mol wss in die groep zat en ze wou de mol de kans niet geven om dat te nemen. Het heeft haar imo toch een beetje verraden als kandidaat en geen mol 😀
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge21 mar 2022, 18:58

 98  Uma
Inderdaad, dit spel had gespeeld moeten worden zoals in Griekenland bij de parachuttesprong 2 jaar geleden.
Iedereen antwoord hetzelfde, of over the top onrealistische zaken. Natuurlijk, bij de hints die de ex-mollen kregen kon je niet echt een adequate strategie bepalen: Het was duidelijk wie van Aalst afkomstig was, zelfs mocht ze dit niet al gezegd hebben. En bij de hint 'favoriete one night stand is Blondie' zou ik ook voor de man in het gezelschap kiezen. Maar de derde ronde, wanneer de kandidaten toch al moeten weten hoe het spel werkt en hoe je het kan omzeilen, is er slecht gespeeld. Eén iemand die begint met een absurd antwoord en de rest antwoord hetzelfde is de beste strategie hier.
Gebruikersavatar

Herbie21 mar 2022, 19:42

 109  Uma
1ste ronde - 500€:
Gretel - 500€; Yens - 0€; Uma 1500€
Bij de 2de en 3de ronde:
Manu - 0€; Anke - 0€; Bert - 1000€
Manu - 0€; Anke - 0€; Uma - 1500€

Heel raar dat Uma daar in de eerste ronde zat. Wat als de speurders Uma hadden aangeduid?
Gebruikersavatar

Frolva21 mar 2022, 20:56

 2204
Ze moesten in die eerste ronde op zoek naar het koffertje van 500 euro. Dus Uma aanduiden zou fout geweest zijn. Denk ik. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager22 mar 2022, 01:55

 130  Uma
Herbie schreef: 21 mar 2022, 19:42 1ste ronde - 500€:
Gretel - 500€; Yens - 0€; Uma 1500€
Bij de 2de en 3de ronde:
Manu - 0€; Anke - 0€; Bert - 1000€
Manu - 0€; Anke - 0€; Uma - 1500€

Heel raar dat Uma daar in de eerste ronde zat. Wat als de speurders Uma hadden aangeduid?
Dit is inderdaad wel raar, in de mol kunnen er altijd wel instinkertjes in zitten zeker ? 😛

De prikkelaars geven uiteindelijk de tips door hun ballonen te laten prikken. Automatisch denk je dat de mol daar zit, maar 1, 2 of 5 vragen. Hier kan je Gilles en Magda toch al veel uitmaken hoeveel tips ze ook hebben. Uma heeft zonder pinken gelogen op sommige momenten. Als mol kan je even goed wel een verhaaltje doen zodat ze zeker jouw koffertje niet nemen die met 0 euro. Hierdoor twijfelden Gilles en Magda aan Manu en Uma. Degene die naast je zitten denken dan eerder dat je niet kan liegen en zo maak je jezelf natuurlijk minder verdacht.
De prikkelaars spelen voor verdubbeling, maar degene in de grot kunnen natuurlijk ook wel wat sturen welk bedrag nu verdubbeld wordt. Bon, het is allemaal nog veel denkwerk. 😀
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge22 mar 2022, 13:24

 98  Uma
Frolva schreef: 21 mar 2022, 20:56 Ze moesten in die eerste ronde op zoek naar het koffertje van 500 euro. Dus Uma aanduiden zou fout geweest zijn. Denk ik. :mrgreen:
Ja, maar dan weten ze wel in de derde ronde al waar de 1500€ zit natuurlijk 😃 . Het maakt dan niet uit dat ze 500€ niet geraden hebben, de 1500 zou er dan zijn uitgespeeld.
Gebruikersavatar

Herbie22 mar 2022, 13:32

 109  Uma
Klopt. Daarom moesten ze wel Gretel raden. Ik heb het gevoel dat in deze opdracht veel in scene is gezet.
Gebruikersavatar

Paraceta22 mar 2022, 13:46

 717  Sven
mario.vanwaeyenberge schreef: 22 mar 2022, 13:24 Ja, maar dan weten ze wel in de derde ronde al waar de 1500€ zit natuurlijk 😃 . Het maakt dan niet uit dat ze 500€ niet geraden hebben, de 1500 zou er dan zijn uitgespeeld.
Nee, want de koffers werden pas na de drie ondervragingsrondes geopend toch?
Gebruikersavatar

Frolva22 mar 2022, 13:47

 2204
Ik ga er wel van uit dat bij het raden naar het koffertje van 500 euro Uma een koffertje met 0 euro bij zich had.
Anders klopt er iets niet aan de opdracht.
Gebruikersavatar

karine.ke22 mar 2022, 14:17

 38  Uma
We zien ook niet alles. Het moest voor de ondervragers mogelijk zijn hen te ontmaskeren. Zou het niet zo zijn dat degene met het geld niet mocht liegen wanneer gerichte vragen werden gesteld maar dat de andere twee dan precies wel hard moesten liegen over zaken waarover ze soms niets afwisten. Ik vond alleszins Uma zeer ad rem antwoorden op de vraag naar de naam van haar tweelingzus : Wilma. Alsof het echt zo was.