Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy20 mar 2022, 21:02

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
De groep wordt opgedeeld. Zes kandidaten moeten in een grot elk een geldkoffertje kiezen. Drie daarvan hebben een waarde nul, in de andere zitten 500, 1000 en 1500 euro. Ze worden ondervraagd door oud-mollen Magda Ral en Gilles Van Bouwel. Dit speurdersduo moet telkens een trio aan de tand voelen en krijgen tips wanneer er ballonnen stukgaan op het cactusparcours. Elk geldbedrag is pas gewonnen als de eigenaar van het koffertje niet genoemd wordt.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/1.php
Gebruikersavatar

Mojo Jojo20 mar 2022, 23:01

 3  Yens
Alle agency zat toch echt bij de cactussisten? Gilles van Bouwel en de eerste mol wiens naam ik kwijt ben wisten enkel de geldkoffers te ontmaskeren na de tips...

PS. jammer dat ze weinig aandacht gaven aan de insane grap van Philippe: "Niet al die planten zijn mooi, er zit ook veel kak tussen"
Gebruikersavatar

Social21 mar 2022, 00:16

 353  Uma
Magda was best stil tijdens de opdracht, was vooral Gilles aan het woord.
Gebruikersavatar

Fermgemold21 mar 2022, 00:45

 45
Wat ik niet snap qua tactiek (maar kan natuurlijk ook een regel zijn die aan ons niet is meegedeeld natuurlijk): waarom niet afspreken om allemaal te liegen? Veel lastiger om daar onderscheid tussen te maken lijkt me.
"Wat is je favoriete deel uit Moulin Rouge" en dan zeg je gewoon allemaal "toen dat monster verscheen" of iets dergelijks. "Hoe heet je tweelingzus?" en dan allemaal Wiske antwoorden. Als je dat afspreekt hoeft de eerste die aangesproken wordt zomaar iets te zeggen en kan de rest dat herhalen. Kan je ver in gaan natuurlijk, van in het begin totaal verkeerde namen, geboortestreken, etc. geven; hoeft zelfs niet geloofwaardig te zijn, zolang je maar geen informatie prijsgeeft.

Was er een regel dat de persoon met de geldkoffer eerlijk moest zijn denken jullie?

Ook opvallend: Anke leek mij wel erg slecht te kunnen liegen. Gespeeld of niet? Zou je dat als rechercheur niet beter moeten kunnen?
Gebruikersavatar

marc.koenen21 mar 2022, 08:45

 122
Volgens mij wist Gilles al op voorhand enkele vragen.Zo vroeg hij Anke voor er een tip was naar haar lievelinsfilm.En ook van waar de kandidaten kwamen.
Gebruikersavatar

masterveecee21 mar 2022, 09:18

 3547  Sven
Fermgemold schreef: 21 mar 2022, 00:45 Wat ik niet snap qua tactiek (maar kan natuurlijk ook een regel zijn die aan ons niet is meegedeeld natuurlijk): waarom niet afspreken om allemaal te liegen? Veel lastiger om daar onderscheid tussen te maken lijkt me.
"Wat is je favoriete deel uit Moulin Rouge" en dan zeg je gewoon allemaal "toen dat monster verscheen" of iets dergelijks. "Hoe heet je tweelingzus?" en dan allemaal Wiske antwoorden. Als je dat afspreekt hoeft de eerste die aangesproken wordt zomaar iets te zeggen en kan de rest dat herhalen. Kan je ver in gaan natuurlijk, van in het begin totaal verkeerde namen, geboortestreken, etc. geven; hoeft zelfs niet geloofwaardig te zijn, zolang je maar geen informatie prijsgeeft.

Was er een regel dat de persoon met de geldkoffer eerlijk moest zijn denken jullie?

Ook opvallend: Anke leek mij wel erg slecht te kunnen liegen. Gespeeld of niet? Zou je dat als rechercheur niet beter moeten kunnen?
Ja awel, ik geef je wel gelijk. Waarom niet gewoon staalhard andere dingen zeggen?
Over 1 ding volg je ik wel niet: het is niet omdat je rechercheur bent, je moet kunnen liegen e 😉

marc.koenen schreef: 21 mar 2022, 08:45 Volgens mij wist Gilles al op voorhand enkele vragen.Zo vroeg hij Anke voor er een tip was naar haar lievelinsfilm.En ook van waar de kandidaten kwamen.
Hmmm, ik zou eerder denken dat de productie gezegd heeft dat er dan tip kunnen komen op het scherm die te maken hebben met de kandidaten, persoonlijke interesses enzo. Dat GVB dan zelf de link heeft gelegd.
Gebruikersavatar

anton.smets21 mar 2022, 10:09

 50  Uma
marc.koenen schreef: 21 mar 2022, 08:45 Volgens mij wist Gilles al op voorhand enkele vragen.Zo vroeg hij Anke voor er een tip was naar haar lievelinsfilm.En ook van waar de kandidaten kwamen.
Vond ik ook al opvallen, maar volgens mij zullen ze wel heel wat vragen gesteld hebben en komt net deze in de montage omdat die van belang was. Ik had trouwens ook het gevoel dat Gilles ergens wel de groep wou helpen door Emanuelle te kiezen ipv Uma: er waren wel redenen voor die keuze, maar het leek me toch vrij duidelijk dat het Uma was omdat ze meer wist over Moulin Rouge.

Nog over het slecht liegen van Anke: zou je dit kunnen faken? Een hogere stem, sneller praten? Als ze dit echt kan dan zou ze zowel de kandidaten als ons op een verkeerd been kunnen zetten omdat ze zogezegd totaal niet kan liegen.
Gebruikersavatar

Submerged21 mar 2022, 10:17

 21  Yens
Fermgemold schreef: 21 mar 2022, 00:45 Wat ik niet snap qua tactiek (maar kan natuurlijk ook een regel zijn die aan ons niet is meegedeeld natuurlijk): waarom niet afspreken om allemaal te liegen? Veel lastiger om daar onderscheid tussen te maken lijkt me.
"Wat is je favoriete deel uit Moulin Rouge" en dan zeg je gewoon allemaal "toen dat monster verscheen" of iets dergelijks. "Hoe heet je tweelingzus?" en dan allemaal Wiske antwoorden. Als je dat afspreekt hoeft de eerste die aangesproken wordt zomaar iets te zeggen en kan de rest dat herhalen. Kan je ver in gaan natuurlijk, van in het begin totaal verkeerde namen, geboortestreken, etc. geven; hoeft zelfs niet geloofwaardig te zijn, zolang je maar geen informatie prijsgeeft.
Ja, dat verbaasde me ook, ik was zeer verrast dat ze allemaal probeerden de ondervragers ervan te overtuigen dat zij het geld hadden.
Gebruikersavatar

Spok21 mar 2022, 10:44

 18
Ik vond de opdracht naar mijn gevoel teveel "gestuurd". Gilles en Magda wisten volgens mij welke tips er konden komen, niet exact maar wel de thema's (geboorteplek, favoriete film, ...). Er was precies ook gevraagd aan Gilles en Magda om toch 1 van de koffertjes te laten behouden. De switch naar Manu was totaal onlogisch. Niet mijn favoriete proef alleszins, al maakte de gelijklopende cactusproef veel goed 😃
Gebruikersavatar

bert.dekimpe21 mar 2022, 12:29

 57
Fermgemold schreef: 21 mar 2022, 00:45 Wat ik niet snap qua tactiek (maar kan natuurlijk ook een regel zijn die aan ons niet is meegedeeld natuurlijk): waarom niet afspreken om allemaal te liegen?
Ik had niet de indruk dat de kandidaten veel gelegenheid hadden om hun strategie door te nemen. En het is natuurlijk weer typisch dat ze zich als kiekens zonder kop in de opdracht storten. Die chaos maakt de eerste afleveringen, wanneer er nog veel kandidaten zijn, altijd extra amusant.
Gebruikersavatar

Cat_Cl21 mar 2022, 15:48

 38  Philippe
Fermgemold schreef: 21 mar 2022, 00:45 Wat ik niet snap qua tactiek (maar kan natuurlijk ook een regel zijn die aan ons niet is meegedeeld natuurlijk): waarom niet afspreken om allemaal te liegen? Veel lastiger om daar onderscheid tussen te maken lijkt me.
"Wat is je favoriete deel uit Moulin Rouge" en dan zeg je gewoon allemaal "toen dat monster verscheen" of iets dergelijks. "Hoe heet je tweelingzus?" en dan allemaal Wiske antwoorden. Als je dat afspreekt hoeft de eerste die aangesproken wordt zomaar iets te zeggen en kan de rest dat herhalen. Kan je ver in gaan natuurlijk, van in het begin totaal verkeerde namen, geboortestreken, etc. geven; hoeft zelfs niet geloofwaardig te zijn, zolang je maar geen informatie prijsgeeft.

Was er een regel dat de persoon met de geldkoffer eerlijk moest zijn denken jullie?

Ook opvallend: Anke leek mij wel erg slecht te kunnen liegen. Gespeeld of niet? Zou je dat als rechercheur niet beter moeten kunnen?
Het was me niet duidelijk of de kandidaten wisten welke vragen er zouden komen eigenlijk? Dus dan kan je moeilijk voorbereiden. De informatie die als hints aan Gilles en Magda gegeven werden leken me meer gewoon het antwoord op de vragen die ze aan alle kandidaten stellen tijdens intake-gesprekken. Een tweelingzus hebben, favoriete film, in een koor gezongen hebben, etc. Het is allemaal info die ze op voorhand aan de productie doorgeven, maar ik weet niet of de kandidaten dan wisten dat dit tijdens deze proef aan bod zou komen.

Neemt wel niet weg dat ik vond dat ze allemaal bar slechte leugenaars waren. Als de tip "favoriete film is Moulin Rouge" op het scherm komt en Uma krijgt de vraag "wat is je lievelingsliedje uit de film?" kan je toch gewoon wat beginnen verzinnen en doen alsof je het niet weet? Nu antwoordde ze zonder verpinken "Diamonds are a girl's best friend", wat het voor mij overduidelijk maakte dat zij degene was met het geld, zeker gezien de andere twee niet echt konden antwoorden.