Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Salmolnella01 apr 2022, 14:32

 19  Uma
kristof.allaerts schreef: 31 mar 2022, 16:29 Ja dat weet ik 😂
Ik bedoel dat de makers dit kaartje verkeerd hebben gemaakt.
Waarom ontdek ik dit nu pas. Ik had er nog niet bij stilgestaan dat het kaartje verkeerd kon zijn en dat Nele en Philippe hun camerastandpunten zijn omgewisseld. Maar indien dit het geval is, dan stemt Philippe zijn tweede scherm dan toch ook niet meer overeen met zijn tweede camerastandpunt op het kaartje?


Afbeelding

Afbeelding

Het bakstenen muurtje op Philippe zijn tweede scherm hoort dan ofwel evenwijdig te zijn ofwel weg te gaan van de camera. Maar op zijn scherm zien we het bakstenen muurtje bijna loodrecht op de camera. Wat dus betekent dat er dan twee fouten zijn op het kaartje:

1) Nele en Philippe hun camerastandpunten zijn omgewisseld
2) het 3e camerastandpunt staat bijna 90° gedraaid aan de overkant van het padje

Bij een programma als De Mol lijkt het mij toch belangrijk dat de informatie die wordt meegedeeld aan de kijkers, ten allen tijde correct is? Ik vind dit best wel jammer. De cactusproef was 1 van de grootste redenen waarom ik Philippe als hoofdverdachte had.
Gebruikersavatar

The hunter04 apr 2022, 17:50

 282  Uma
Wel interessant dat Nele in café De Mol gezegd heeft dat Sven bij haar uit beeld gestapt was en zij hem niet meer kon zien op het moment dat zijn ballonnen kapot sprongen. Was het scherm terug naar Philippe gewisseld of kon hij Sven ook niet zien?
Gebruikersavatar

masterveecee05 apr 2022, 15:20

 3547  Sven
Juist! Ook gedacht op dat moment
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 apr 2022, 15:53

 8153
The hunter schreef: 04 apr 2022, 17:50 Wel interessant dat Nele in café De Mol gezegd heeft dat Sven bij haar uit beeld gestapt was en zij hem niet meer kon zien op het moment dat zijn ballonnen kapot sprongen. Was het scherm terug naar Philippe gewisseld of kon hij Sven ook niet zien?
Héél interessant. Sven komt toch meer en meer in mijn vizier. Tot nu toe verdacht ik vooral Bert, maar die deed het in de 3de aflevering heel goed, heel kandidaats. 't Is eigenlijk ook wel een feit dat ik zo graag wil dat Bert de mol is. Hij of Yens, maar Yens heeft eigenlijk tot nu toe heel weinig mollenstreken vertoond.
Gebruikersavatar

Stars Hollow05 apr 2022, 16:31

 35
The hunter schreef: 04 apr 2022, 17:50 Wel interessant dat Nele in café De Mol gezegd heeft dat Sven bij haar uit beeld gestapt was en zij hem niet meer kon zien op het moment dat zijn ballonnen kapot sprongen. Was het scherm terug naar Philippe gewisseld of kon hij Sven ook niet zien?
Die was me inderdaad ook opgevallen!

Ik vroeg me ook direct af 'Waarom geef je dan niet door naar Philippe?' maar dat moment is dus niet zo in beeld gebracht dus je weet nu ook niet of ze dit wel of niet heeft proberen te doen.
Normaal verwacht ik dat Philippe hem dan wel in beeld zou hebben want anders heb je een blinde spot in de opdracht.
Het zou nu niet echt mogen dat een opdracht mislukt omdat je ze niet goed kan uitvoeren.
Gebruikersavatar

david vyncke05 apr 2022, 20:01

 11  Uma
Dat zou wel eens kunnen kloppen...
Het is in deze opdracht dat Sven voor het eerst echt op mijn radar is verschenen, ik dacht al te zien dat hij bij momenten lichtjes naar de cactussen leunde om ballonnen te laten springen. Als dat dan is gebeurd buiten beeld van Nele en Philippe is het helemaal ideaal
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2022, 00:19

 2834  Uma
The hunter schreef: 04 apr 2022, 17:50 Wel interessant dat Nele in café De Mol gezegd heeft dat Sven bij haar uit beeld gestapt was en zij hem niet meer kon zien op het moment dat zijn ballonnen kapot sprongen. Was het scherm terug naar Philippe gewisseld of kon hij Sven ook niet zien?
Dit vond ik ook heel opvallend.
Maar wat ik niet meer weet (terwijl ik deze aflevering eergisteren pas bekeek) is in hoeverre de beelden van Nele en Philippe bij elkaar aansluiten.

Betekent het feit dat Sven UIT beeld was bij Nele dat hij dan IN beeld was bij Philippe? Want in dat geval zou Nele dan dus al hebben kunnen weten dat Philippe de Mol is.. Want op het moment dat Sven uit beeld stapt zou dan ofwel Nele de communicatie moeten doorgeven aan Philippe, ofwel zou Philippe die zelf moeten overnemen van Nele.

Tenzij die beelden niet op elkaar aansluiten/volgen, want in dat geval maakt het allemaal niet uit en was de proef al op voorhand verlopen, gezien het echt wel geen makkelijke passage was voor Sven..
Gebruikersavatar

The hunter17 apr 2022, 19:48

 282  Uma
Dat wordt niet echt in beeld gebracht, maar met wat we nu weten vermoed ik dat het scherm werd gewisseld naar Philippe. Omdat Nele doorbabbelt, doet Philippe alsof zijn neus bloedt. Nele heeft niet door dat Philippe Sven verder kon begeleiden en Philippe maakt daar dankbaar gebruik van. Hij kan dan nog eens Nele verdacht maken ook omdat zij Sven slecht begeleid heeft. Het blijft een gissing van mij natuurlijk dat het zo gegaan is.