Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager22 mar 2022, 01:53

 130  Uma
Nele wordt verdacht gemaakt door de mensen van De Mol zelf. Nee, zij is voor mij samen met Philippe duidelijke kandidaat momenteel. Nele valt heel vroeg weg bij de flour is lava en hier komt ze enkel ter woord als het over de 500 euro gaat. Terwijl het nog eens erg smal was. Ze geeft wat tips aan Philippe (die dat heel goed doet met Jens) tijdens beide opdrachten, maar niet zoveel. Neen, voor mij is hier weinig mollengedrag. Het is bijna onvermijdelijk dat er een ballon geprikt wordt en aan 1 vraag kunnen Gilles en Magda toch al heel wat uithalen.
De mol zou net willen dat er heel weinig tips komen zodat het moeilijk wordt voor Gilles en Magda om hen te ondervragen.
Plus zij spelen voor het dubbele van degene die ondervraagd worden, die kunnen dus ook gewoon zorgen dat ze voor de 500 euro gaan. Volgens mij heeft de mol deze opdracht niet goed gespeeld, vooral door Uma die de mol met snelheid wou pakken denk ik.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2022, 07:28

 8153
Vanuit het standpunt van de mol moeten er toch net zoveel mogelijk tips komen zodat Gilles VB en Magda de leugenaars kunnen ontmaskeren?
Gebruikersavatar

Jay-Lo22 mar 2022, 08:10

 1690  Sven
Fervente mollenjager schreef: 22 mar 2022, 01:53 Nele wordt verdacht gemaakt door de mensen van De Mol zelf. Nee, zij is voor mij samen met Philippe duidelijke kandidaat momenteel. Nele valt heel vroeg weg bij de flour is lava en hier komt ze enkel ter woord als het over de 500 euro gaat. Terwijl het nog eens erg smal was. Ze geeft wat tips aan Philippe (die dat heel goed doet met Jens) tijdens beide opdrachten, maar niet zoveel. Neen, voor mij is hier weinig mollengedrag. Het is bijna onvermijdelijk dat er een ballon geprikt wordt en aan 1 vraag kunnen Gilles en Magda toch al heel wat uithalen.
De mol zou net willen dat er heel weinig tips komen zodat het moeilijk wordt voor Gilles en Magda om hen te ondervragen.
Plus zij spelen voor het dubbele van degene die ondervraagd worden, die kunnen dus ook gewoon zorgen dat ze voor de 500 euro gaan. Volgens mij heeft de mol deze opdracht niet goed gespeeld, vooral door Uma die de mol met snelheid wou pakken denk ik.
Ik zou toch niet zo snel zijn met Philippe af te schrijven, de camera's hingen zo dat ze ieder om beurt de kandidaten door de cactussen moesten loodsen. Ik moet nog terugkijken maar we zien vooral Nele sukkelen en Philippe die het blijkbaar allemaal heel goed doet. Maar wat als Philippe de kandidaten richting een smalle doorgang loodst en Nele moet dat dan oplossen, dat wordt dan heel moeilijk voor haar.
En het is wel de bedoeling dat er veel tips komen om het geld weg te spelen in de koffers. Het is uiteindelijk Nele die Philippe verbetert bij Jens en hem achteruit laat gaan, anders zouden er misschien meer ballonnen zijn ontploft en hadden Gilles en Magda de koffer van Uma ontdekt. Philippe held, want toch verdubbellaar, maar helaas geen geld.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2022, 09:36

 8153
Niet dat het veel aan de zaak verandert, maar Philippe en Nele mochten niet zelf een route kiezen. De route die ze verplicht moesten volgen was aangeduid met witte keien.
Gebruikersavatar

jens.janssen22 mar 2022, 10:29

 19
De route was inderdaad aangeduid, maar dan kan je het de andere nog steeds lastig maken.
Het is maar net te zien wat de ene en wat de andere ziet.

Het is heel makkelijk om, zoals hierboven ook geschreven wordt, iemand op een breed pad te begeleiden.
Nele moest de jongens steeds langs die grote cactus laten passeren... De vraag is kon Philippe dit op zijn beeld ook zien?
Bij de verdubbelaar van 1500 EUR wou Philippe aan het woord blijven terwijl je duidelijk zag dat het niet goed ging.
Nele heeft dan ingegrepen waardoor men de verdubbelaar heeft gepakt.

Kortom zonder het ingrijpen van Nele had men hier 1500 EUR verloren.
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager22 mar 2022, 10:46

 130  Uma
Nee, klopt inderdaad. Als mol wil je uiteraard wel dat die tips komen, maar is het een slimme molpositie ? Bij de onderhandelaars speel je eigenlijk voor het geld dat verdubbeld wordt. Ik vind het net opvallend dat Anke hier zich laat uitschijnen bij € 1 500 als betrouwbaar terwijl ze € 0 heeft. Gilles en Magda gaan natuurlijk gaan voor degene die zij denken die liegen. De € 0 van Anke wordt dus niet genomen, zonder te zeggen dat ze de mol is uiteraard... Als mol zorg je dat er te fervente kandidaten bij die ballonen zitten die de opdracht kunnen laten mislukken.
Er wordt her en der hier gezegd dat Nele Philippe corrigeert, wat inderdaad zo is, maar het inschatten van een juiste positie om de verdubbellaar te nemen is ook niet zo makkelijk. Je moet toch wel een beetje de ruimte kunnen inschatten. Ik ben zeker dat ik hetzelfde zou meemaken. Het is natuurlijk ook niet zo dat er daar veel ballonen gaan ontploffen.

Het is dus eigenlijk wel goed dat je bij de leugenaars zit en eigenlijk doet alsof je niet kan liegen. Dat denk ik toch ook wel.
Gebruikersavatar

Yvo22 mar 2022, 11:03

 1111  Uma
jens.janssen schreef: 22 mar 2022, 10:29Kortom zonder het ingrijpen van Nele had men hier 1500 EUR verloren.
Dat zullen we nu nooit te weten komen.
Als ze Philippe had laten doen werd de verdubbelaar misschien alsnog gepakt.
Te meer omdat er nog max. 3 ballonnen mochten kapot springen.
Ik heb het stukje net even opnieuw bekeken.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2022, 11:11

 8153
Fervente mollenjager schreef: 22 mar 2022, 10:46 Als mol zorg je dat er te fervente kandidaten bij die ballonen zitten die de opdracht kunnen laten mislukken.
De mol had aan de verdeling van de groepen niets te zeggen. De mol kon alleen proberen om zichzelf in een goede molpositie te manoeuvreren.
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager22 mar 2022, 11:49

 130  Uma
Als mol wil je natuurlijk veel tips, maar op die tips kan de mol even goed ook voorbereid zijn. Als je hier goed overkomt, dan nemen ze jouw koffer niet. Plus Nele was zichtbaar teleurgesteld dat ze geen vrijstelling had en was heel vroeg klaar met de vloer is lava. Hier wil je toch een beetje een rol spelen. Je kan niet niets doen in een opdracht als mol uiteraard. 😛
Gebruikersavatar

BogersAsset22 mar 2022, 12:23

 65
chicawah.janssen schreef: 22 mar 2022, 09:36 De route die ze verplicht moesten volgen was aangeduid met witte keien.
Over die keien! In sommige shots liggen die wel in in andere niet?

Dit is bv. de eerste keer dat men de cactustuin toont en daar zie je duidelijk de keien liggen:
Afbeelding

Terwijl in de overkoepelende shot (drone denk ik), de stenen niet te zien zijn voor 2 van de 3 paden (voor het eerste pad zijn er wel enkele stippen te zien denk ik?):
Afbeelding min 45.30

Nu hoe meer ge daar op let, hoe meer 'witte stipjes' ge ziet en dus mogelijk zijn die stenen gewoon van daar in de buurt ergens genomen.

MAAR DAN!
Op sommige stenen staan dingen:
238 (min 46.02), maar bij een volgende frame (50.57) lijkt dat gewoon om een aanduiding voor specifieke planten te gaan?
380 (min 56.44)
En dan op min 56.44 (wanneer Philippe toevallig (of niet) zegt 'kijk even naar beneden') komt er plots een random steen met het nummer 99 of 98 of 38 (kan ook 381 zijn) in beeld (terwijl daar geen cactus in de buurt staat?). Dus zelfs als die eerste twee gewoon cactusaanduidingsnummers zijn, is die steen daar precies wel precies 'gelegd' of toch terecht gekomen? Dit zou mij wel een goede mollenactie lijken van 1 van de 2 vorige 'ballonnenmensen' aangezien dat nog wel grappige beelden zou geven in de montage, met zo die ballonnendingen ffkes stiekem ne steen gaan zitten verleggen en dan zo een hint geven.

Wat mij nog sterkt in de overtuiging is dat op het volgende shot (van Jens) die steen niet lijkt te liggen?
Afbeelding
Hier is dus duidelijk ergens iets met de montage gedaan en ik denk met een heel specifieke reden, maar de welke laat ik nog even in het midden 😛


Daarnaast ook nog de 'pangen' van de ballonnen, de eerste 4 lijken mij anders te klinken dan de 5de, wat mij dan mogelijks doet vermoeden dat die 5de pang misschien een geluidsfragment is van een volgende opdracht waarin de mol iets moet beschieten ofzo (zie ook het fragment van Gilles dat ze toonden uit Argentinië?). Kwestie van linken te leggen met het verleden zou dat wel passen natuurlijk. Misschien als er een schietopdracht komt en er is maar 1 persoon waar we letterlijk de knal horen en dat fragment dat overeenkomt met die 5de pang, dat we de mol gevonden hebben? 😜

Dus door deze proef zitten Toon en Philippe wel extra in mijn vizier maja kan ook gewoon te vergezocht zijn haha
Gebruikersavatar

Beethoven22 mar 2022, 16:15

 18  Yens
BogersAsset schreef: 22 mar 2022, 12:23 Terwijl in de overkoepelende shot (drone denk ik), de stenen niet te zien zijn voor 2 van de 3 paden (voor het eerste pad zijn er wel enkele stippen te zien denk ik?):
Afbeelding min 45.30
Deze droneshots worden voor de opdracht gemaakt.