Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Frolva26 mar 2022, 17:32

 2204
Het is waarschijnlijk niets, maar misschien ook niet ... en dus wel. :mrgreen:
Ik zet het hier (al hoort het waarschijnlijk elders thuis) toch maar even.

Om de stelten te bemachtigen moest de bank worden gedemonteerd. Dat gebeurde door Sven (denk ik, niet zo belangrijk nu) en Philippe.
Wanneer we Philippe aan het werk zien om de stelten los te vijzen ... blijkt hij in de verkeerde richting te draaien.

(ik kan geen 'filmpje' plaatsen, maar het is op dit moment.)
Afbeelding

Ofwel doet Philippe voor de camera nog eens alsof hij 'vijst', ofwel is het een mollenstreek. 🤓
Gebruikersavatar

pieterjan.ceuppens27 mar 2022, 12:56

 1
chicawah.janssen schreef: 25 mar 2022, 23:52 Wat ik mij al van bij het begin afvraag: tussen de bank met de stelten en het hokje lagen een aantal kussentjes (4 denk ik) op de grond. Wat lagen die daar eigenlijk te doen? Waarom sprongen ze niet gewoon van kussentje naar kussentje ipv te sukkelen met die stelten? Of mocht dat niet?
Sven ontdekt de stelten. Het kost efkes tijd om die los te maken. Bert stelt onmiddellijk voor om het steltenlopen eens "voor te doen", racet er meteen vandoor en blijft dan heeeeeel lang in het kotje staan "twijfelen"...
Die kussentjes lagen daar wel goed in de weg vond ik. De vraag is wie heeft ze daar gesmeten? Dat zie je niet. Maar ze lagen daar niet in het begin
Gebruikersavatar

martin.janssen27 mar 2022, 15:38

 178
nienna schreef: 22 mar 2022, 18:11 Waar is er eigenlijk gezegd dat ze enkel de stelten mochten gebruiken voor dat laatste stuk? Ik heb dat nergens gehoord. De stoeltjes leken me veel praktischer?
Dat is nergens gezegd, anders waren ze hier ook niet "toevallig" op gekomen. Emanuelle stelt voor om bij de rugleuning schroeven los te draaien, waar dan stelten blijken te zitten. Mega verdacht dit want dankzij die stelten zijn er meerdere kandidaten af gevallen. Stelten lopen is al moeilijk genoeg op zich, laat staan in dat losse lavazand. Als je al een heel eind hebt kunnen afleggen met die krukjes, waarom dit ook niet de laatste paar meters op die manier doen? Ook hadden ze die dozen waar je op kon staan kunnen hergebruiken naar mijn idee.
Gebruikersavatar

Paraceta27 mar 2022, 15:46

 717  Sven
Het lijkt me met 99,9% zekerheid veilig om aan te nemen dat dat simpelweg verboden was. Anders zou de productie ook niet de moeite gedaan hebben om daar een demonteerbare bank neer te poten.
Gebruikersavatar

martin.janssen27 mar 2022, 16:09

 178
Is mogelijk maar ik schat die kans toch een stuk lager in. Als ze die stelten verplicht moesten gebruiken, dan hadden ze die toch net zo goed op de bank kunnen leggen. Zo lang duurt het ook niet om een paar schroeven los te draaien en wat kun je anders bedenken om verder te komen.
Gebruikersavatar

Paraceta27 mar 2022, 16:16

 717  Sven
Bon, als je als productie de stelten zomaar geeft, kan je ook gewoon ineens €500 in de pot storten. Ik bedoel maar, je moet de kandidaten de pap niet in de mond geven, he.

Mocht iemand trouwens geïnteresseerd zijn in een gifje van wat @Frolva bedoelde:
Afbeelding
Philippe is inderdaad tegendraads :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2022, 16:19

 8153
Misschien weet die mens van niet beter? 😉
Gebruikersavatar

kristof.allaerts27 mar 2022, 16:23

 364  Uma
Hij heeft ze toch los gekregen.
Misschien hebben ze voor de fun tegendraadse schroeven gebruikt? 🤷🏻‍♂️
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager27 mar 2022, 23:48

 130  Uma
mario.vanwaeyenberge schreef: 25 mar 2022, 13:38 Waarom is Yens dan verdacht als je zelf zegt dat de mol toch mee wil tot het einde? Yens valt zelf toch ook door een kartonnen doos? Bij de clouseau-vraag. En hij nam op die dozen ook het voortouw, wat ik als mol niet zou doen. Gretel viel zelfs later door de dozen dan Yens.



Gho, ik weet niet of je die analyse al kan maken daar. Die stoeltjes moesten nog in elkaar geschroefd worden, dus de kandidaten zien gewoon wat houten latjes liggen. Of je vanop 20 à 30m afstand al kan zien dat dat stoeltjes zijn die in elkaar moeten geschroefd worden weet ik toch niet. En je hebt ook niet veel tijd om te analyseren. Gilles begon af te tellen en dan moet je dus op 1" die analyse maken...

Afbeelding

Wie gaf de juiste antwoorden bij de waar/niet-waar dozen op de vraag: huisstofmijt heeft 8 poten en Frans toilet?
Was dat Toon of Sven? Ik kan het niet goed horen, maar het lijkt mij Sven, waardoor ik hem toch een beetje minder verdenk. Maar als het Toon is verdenk ik hem dan weer minder 😃

Manu gaf het juiste antwoord bij het theezakje, Uma het juiste antwoord bij Canarische eilanden. Beiden tegen de groep in, dus zeer onmols gedrag.
Heb ik nu iets gemist ? Is Yens door de dozen gevallen ? Enkel Gretel en Nele waren er toch uit ?
Gebruikersavatar

Frolva28 mar 2022, 08:40

 2204
Nele is onmiddellijk gevallen. Gretel vergiste zich van doos en zakte erdoor.
Eén vraag is fout beantwoord (Anne van Clouseau), waardoor Yens door de doos trapte.

Zo herinner ik het mij toch. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager28 mar 2022, 09:27

 130  Uma
Nog es bekeken, het is Anke, Gretel en Uma die Yens op het verkeerde spoor zetten.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9