Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

mjohlan22 mar 2022, 15:39

 328  Yens
Toch wel spijtig van dat kleine schoonheidsfoutje in de decoratie. 10 voor 12 i.p.v. 10 uur 😱
In dit digitale tijdperk blijkt de parate kennis van de kleine en de grote wijzer niet bij iedereen aanwezig.
Afbeelding
Gebruikersavatar

masterveecee22 mar 2022, 15:45

 3547  Sven
Ik ben niet goed mee, @mjohlan 🙁
Waarom moet het 10 voor 10 zijjn?
10 voor 12 leunt meer aan bij de zegswijze "het is al 10 voor 12" 😛
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2022, 15:59

 8153
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat de klokken in een klokkenwinkel allemaal op 10 over 10 of 10 voor 2 staan omdat de wijzers dan lijken op een glimlach en men daardoor sneller geneigd is een klok mooi te vinden.
Gebruikersavatar

The hunter22 mar 2022, 16:15

 282  Uma
@Addow

Mooi gezien van de twee shots!
En de foto waar Uma knokt met Manu en Yens lijkt mij een mooi staaltje van fanatiek kandidatengedrag 😉Er haar toch nog per se willen tussen wurmen.

@Stars Hollow

Als ik zou moeten gokken, denk ik dat Sven vooral oog heeft voor Philippe zoals uit de tweede foto van Addow blijkt. En dat betekent uiteraard niet dat Philippe de mol zou zijn, maar wel dat Sven hem verdenkt om dat wel te zijn. Mij leek het ook raar dat als Sven de mol zou zijn hij eerst aan de "verkeerde" kant zou staan.
Gebruikersavatar

mjohlan22 mar 2022, 16:18

 328  Yens
masterveecee schreef: 22 mar 2022, 15:45 Ik ben niet goed mee, @mjohlan 🙁
Waarom moet het 10 voor 10 zijjn?
10 voor 12 leunt meer aan bij de zegswijze "het is al 10 voor 12" 😛
Als visueel dingetje om het tiende seizoen verder te accentueren zou ik 10 uur iets meer verfijnder hebben gevonden. 🙂

Indien iemand zich geroepen om de persoonlijk vraag van Phillipe in het pashokje uit te puzzelen, bedankt, ik geraakte er niet echt aan uit.
En voor de geïnteresseerde lezer hier, onderstaand deze van de overige kandidaten.
Anke
Jos heeft zin om naakt te tuinieren, helaas heeft Jos geen eigen tuin en gaat hij in zijn blootje kruid wieden in het stadspark van Antwerpen. Met welk artikel van het strafwetboek is Jos in strijd?
Bert
De reuzensequoia’s, bomen die in California voorkomen, hebben ook nog een andere nederlandstalige naam. Wat is die naam?
Gretel
Wat heeft iemand met “heterochromie”?
Jens
De levensduur van hout wordt aangegeven in een duurzaamheidsklasse van 1 tot 5.
1 is zeer duurzaam, 5 is niet duurzaam. Wast de duurzaamheidsklasse van beukenhout?
Manu (Emmanuel)
Hoe zeg je welkom in het Engels, Duits, Spaans, Italiaans en Portugees?
Nele
Sinds het jaar 2000 zijn er al 5 Vlaamse ministers van onderwijs gepasseerd, noem er 3.
Philippe
??? aanklopt met een ???, wat is er dan aan de ???
Sven
Vul deze bekende reclameslogan aan: “Tegels, natuursteen, parket …”
Toon
Welke bekende Britse verpleegster met de bijnaam “de dame met de lamp” wordt wereldwijd gezien als de grondlegster van de verpleging/verpleegkunde?
Uma
De kern van het Nieuwe Testament bestaat uit de 4 evangeliën. Maar wie waren nu ook alweer die 4 evangelisten?
Yens
Een hunter of een jager is iemand die nieuwe klanten aanbrengt, maar wat is de term voor
iemand die het contact met bestaande ?klanten? moet onderhouden?

Aanvullende vraag voor het fora: "Mag een kandidaat zo maar publiciteit maken tijdens een spelprogramma?" (zie Sven).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2022, 16:20

 8153
The hunter schreef: 22 mar 2022, 16:15 Als ik zou moeten gokken, denk ik dat Sven vooral oog heeft voor Philippe zoals uit de tweede foto van Addow blijkt. En dat betekent uiteraard niet dat Philippe de mol zou zijn, maar wel dat Sven hem verdenkt om dat wel te zijn. Mij leek het ook raar dat als Sven de mol zou zijn hij eerst aan de "verkeerde" kant zou staan.
Als ik zou moeten gokken, denk ik dat Sven vooral oog heeft voor Philippe zoals uit de tweede foto van Addow blijkt. En dat betekent uiteraard niet dat Philippe de mol zou zijn, maar wel dat Sven hem ...
🙈

mjohlan schreef: 22 mar 2022, 16:18 Als visueel dingetje om het tiende seizoen verder te accentueren zou ik 10 uur iets meer verfijnder hebben gevonden. 🙂
Fijntje!

De moeilijkheidsgraad van de vragen varieerde blijkbaar nogal.
Gebruikersavatar

masterveecee22 mar 2022, 16:34

 3547  Sven
mjohlan schreef: 22 mar 2022, 16:18 Als visueel dingetje om het tiende seizoen verder te accentueren zou ik 10 uur iets meer verfijnder hebben gevonden. 🙂
...
Nice thinking 😉
Gebruikersavatar

nienna22 mar 2022, 18:11

 3
Waar is er eigenlijk gezegd dat ze enkel de stelten mochten gebruiken voor dat laatste stuk? Ik heb dat nergens gehoord. De stoeltjes leken me veel praktischer?
Gebruikersavatar

fluffy8222 mar 2022, 18:24

 35  Yens
Anke
Jos heeft zin om naakt te tuinieren, helaas heeft Jos geen eigen tuin en gaat hij in zijn blootje kruid wieden in het stadspark van Antwerpen. Met welk artikel van het strafwetboek is Jos in strijd? artikelen 383 en 385 met betrekking tot openbare zedenschennis
Bert
De reuzensequoia’s, bomen die in California voorkomen, hebben ook nog een andere nederlandstalige naam. Wat is die naam? mammoetboom
Gretel
Wat heeft iemand met “heterochromie”? 2 ogen met een verschillende kleur
Jens
De levensduur van hout wordt aangegeven in een duurzaamheidsklasse van 1 tot 5.
1 is zeer duurzaam, 5 is niet duurzaam. Wast de duurzaamheidsklasse van beukenhout? 5
Manu (Emmanuel)
Hoe zeg je welkom in het Engels, Duits, Spaans, Italiaans en Portugees? welcome, wilkommen, bienvenido, benvenuto, bem-vindo
Nele
Sinds het jaar 2000 zijn er al 5 Vlaamse ministers van onderwijs gepasseerd, noem er 3. Vanderpoorten, Vandenbroucke, Smet, Crevits, Weyts
Philippe
??? aanklopt met een ???, wat is er dan aan de ??? vraag niet begrepen...
Sven
Vul deze bekende reclameslogan aan: “Tegels, natuursteen, parket …” impermo
Toon
Welke bekende Britse verpleegster met de bijnaam “de dame met de lamp” wordt wereldwijd gezien als de grondlegster van de verpleging/verpleegkunde? Florence Nightingale
Uma
De kern van het Nieuwe Testament bestaat uit de 4 evangeliën. Maar wie waren nu ook alweer die 4 evangelisten? Lucas, Mattheus, Marcus, Johannes
Yens
Een hunter of een jager is iemand die nieuwe klanten aanbrengt, maar wat is de term voor
iemand die het contact met bestaande ?klanten? moet onderhouden? accountmanager?
Gebruikersavatar

astridm22 mar 2022, 19:54

 287
chicawah.janssen schreef: 22 mar 2022, 14:23 Wat ik eigenlijk jammer vind bij die proef is dat je de vrijstelling gewoon uit de klok kon halen, zelfs na een fout antwoord op je persoonlijke vraag. Ik zou die klok in een glazen kastje gestoken hebben dat alleen openging als je je vraag juist beantwoord had. Maakt het spannender en de kans dat Jens de vrijstelling kreeg groter.
Net wat ik gisteravond op het forum wieisdemol.com schreef.
Gebruikersavatar

KLMol22 mar 2022, 23:26

 2  Uma
fluffy82 schreef: 22 mar 2022, 18:24 Anke
Jos heeft zin om naakt te tuinieren, helaas heeft Jos geen eigen tuin en gaat hij in zijn blootje kruid wieden in het stadspark van Antwerpen. Met welk artikel van het strafwetboek is Jos in strijd? artikelen 383 en 385 met betrekking tot openbare zedenschennis
Bert
De reuzensequoia’s, bomen die in California voorkomen, hebben ook nog een andere nederlandstalige naam. Wat is die naam? mammoetboom
Gretel
Wat heeft iemand met “heterochromie”? 2 ogen met een verschillende kleur
Jens
De levensduur van hout wordt aangegeven in een duurzaamheidsklasse van 1 tot 5.
1 is zeer duurzaam, 5 is niet duurzaam. Wast de duurzaamheidsklasse van beukenhout? 5
Manu (Emmanuel)
Hoe zeg je welkom in het Engels, Duits, Spaans, Italiaans en Portugees? welcome, wilkommen, bienvenido, benvenuto, bem-vindo
Nele
Sinds het jaar 2000 zijn er al 5 Vlaamse ministers van onderwijs gepasseerd, noem er 3. Vanderpoorten, Vandenbroucke, Smet, Crevits, Weyts
Philippe
??? aanklopt met een ???, wat is er dan aan de ??? vraag niet begrepen...
Sven
Vul deze bekende reclameslogan aan: “Tegels, natuursteen, parket …” impermo
Toon
Welke bekende Britse verpleegster met de bijnaam “de dame met de lamp” wordt wereldwijd gezien als de grondlegster van de verpleging/verpleegkunde? Florence Nightingale
Uma
De kern van het Nieuwe Testament bestaat uit de 4 evangeliën. Maar wie waren nu ook alweer die 4 evangelisten? Lucas, Mattheus, Marcus, Johannes
Yens
Een hunter of een jager is iemand die nieuwe klanten aanbrengt, maar wat is de term voor
iemand die het contact met bestaande ?klanten? moet onderhouden? accountmanager?
De laatste is farmer 🙂
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9