Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Spok21 mar 2022, 10:51

 18
charlot.ceuterick schreef: 21 mar 2022, 09:39 Inderdaad, in 2019 was de Mol Pieter de priester.

Ik vond het verdacht dat Jens helemaal vooraan stond en toch pas als laatste op de stelten liep.
Hij kan gewoon een goede kerel zijn maar toch ook beetje verdacht dat hij iedereen zo voor liet.
Wel, dat vond ik nu ook straf. Om de mooiste televisie op te leveren was het het best als hij laatst kwam en dan gebeurt dat nog ook... Vind ik op z'n minst verdacht.
Gebruikersavatar

bert.dekimpe21 mar 2022, 12:13

 57
chicawah.janssen schreef: 21 mar 2022, 08:43 Er was eens... Een inspecteur bij de politie die zei dat de Oostkantons in West-Vlaanderen liggen... :mrgreen:
Daar heb je een punt. Toch denk ik dat Uma het écht niet wist. De vrijstelling inpikken was misschien wel een molactie; het effect daarvan was veel groter.
Gebruikersavatar

Jay-Lo21 mar 2022, 15:18

 1690  Sven
Als eerste gaan is niet handig voor de mol, de mol wacht tot net voor Jens om te gaan. Zo kan hij zien wat de anderen doen, er waren op dat moment maar 2 kandidaten die over waren, al de rest had het niet gehaald. De mol kan perfect doen alsof hij een lompe kandidaat is die het net niet haalt. Stel dat de vrijstelling blijft zitten levert dat de pot max 1800euro op als alle antwoorden juist waren.
Stel dat alle kandidaten over waren geraakt, kan de mol nog ingrijpen mocht niemand de vrijstelling hebben genomen, dan spreken we over een ander bedrag, nl 1800 x3 = 5400euro. Nele was al gevallen en Gretel was door een doos gezakt, die heb ik er al afgetrokken.
Gebruikersavatar

fluffy8221 mar 2022, 15:19

 35  Yens
Yvo schreef: 20 mar 2022, 22:48 Mijn pa zei tegen mij: Ik had de vrijstelling genomen zodat niemand anders ze kon nemen en ze dan achteraf aan Jens gegeven.
Soms is ie toch te eerlijk voor deze wereld.
Dat was ik ook aan het denken 😃
Gebruikersavatar

lara.vereycken21 mar 2022, 15:34

 2  Uma
charlot schreef: 21 mar 2022, 09:39 Inderdaad, in 2019 was de Mol Pieter de priester.

Ik vond het verdacht dat Jens helemaal vooraan stond en toch pas als laatste op de stelten liep.
Hij kan gewoon een goede kerel zijn maar toch ook beetje verdacht dat hij iedereen zo voor liet.
Ik dacht dat deandere kandidaten het door begonnen te hebben dat de klok in het hokje hing, en hem laatst wouden laten gaan zodat hij misschien geen vragen zou stellen/op onderzoek zou gaan in de klok? En hij lijkt me iemand onbaatzuchtig, die er ook geen vragen bij stelt dat de rest eerst gaan.. Hopelijk voor hem denkt hij ook eens aan zichzelf en niet altijd aan anderen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mar 2022, 16:14

 8153
djennix schreef: 21 mar 2022, 14:58 Toen GDC zei "iemand heeft de vrijstelling weggenomen, die persoon mag zich nu kenbaar maken" dacht ik maar 1 ding 😂:

Afbeelding
Uma is ook zeer snel vertrokken op de stelten, zonder de anderen de kans te geven te overleggen in welke volgorde ze zouden gaan. Ze is er trouwens altijd als de kippen bij als er iets te verdelen valt. Wie stormt meteen op de molboekjes af en grist haar lievelingskleur mee? Wie rent meteen naar de koffertjes en grijpt snel naar dat van 1500? Ze moet nogal gevloekt hebben bij de kettingen toen Nele als eerste ging. :mrgreen:
Gebruikersavatar

masterveecee21 mar 2022, 16:19

 3547  Sven
Die Kortrijkse mentaliteit toch...
😛
Gebruikersavatar

Polle de Molle21 mar 2022, 16:31

 135  Bert
chicawah.janssen schreef: 21 mar 2022, 16:14 Uma is ook zeer snel vertrokken op de stelten, zonder de anderen de kans te geven te overleggen in welke volgorde ze zouden gaan. Ze is er trouwens altijd als de kippen bij als er iets te verdelen valt. Wie stormt meteen op de molboekjes af en grist haar lievelingskleur mee? Wie rent meteen naar de koffertjes en grijpt snel naar dat van 1500? Ze moet nogal gevloekt hebben bij de kettingen toen Nele als eerste ging. :mrgreen:
Idd, ik verdenk haar daarom niet als Mol maar als een te ijverige kandidaat die ietswat te impulsieve reacties heeft bij de eerste seconde zonder er haar "cool" te bewaren en de algemene situatie wat onderzoekt. Precies een pokerspeler die bij het dealen al bij zijn eerste kaart kijkt en al meteen een paar chips vastneemt om mee te doen met de big blind (of hoger). Als zij de mol zou zijn, dan zal ze eerder vroeger dan later een serieuze steek laten vallen. Maarja, 100% zeker ben je nooit bij dit programma, toch zit ze niet bij mijn verdachten op dit moment.
Gebruikersavatar

astridm21 mar 2022, 16:37

 287
Jansen schreef: 20 mar 2022, 23:13 Ik wist ze ook als ongelovige maar vind dat eerlijk gezegd algemene kennis. Maar zal wel iets met mijn leeftijd te maken hebben 😉 .
Voila, mijn eerste gedachte en ik ben overtuigd atheist.
Gebruikersavatar

Yvo21 mar 2022, 17:05

 1111  Uma
charlot schreef: 21 mar 2022, 09:39Inderdaad, in 2019 was de Mol Pieter de priester.
Je bedoelt het seizoen van 2018 😉.
Gebruikersavatar

filiep.portugees21 mar 2022, 17:36

 407  Uma
Ericus schreef: 20 mar 2022, 22:39 Uma kent als leerkracht catechese de vier evangelisten niet. Dit is on-mo-ge-lijk! Want heel het christelijk geloof is afgeleid van de getuigenissen door deze vier evangelisten.
Daarenboven heeft ze door het pakken van de vrijstelling uit de klok 3000 euro uit de prijzenpot gehaald.
Er kan dus geen twijfel over bestaan dat Uma de mol is.
Ik vind het ook onmogelijk dat een (toekomstige) leerkracht godsdienst zo'n basisgegeven niet weet.
Conclusie: ze heeft hier gemold.
Maar dat wordt dan wel heel opvallen in beeld gebracht, en ze gaat er zelf nog eens met de andere kandidaten over hebben, alsof ze wil zeggen : "kijk naar mij, ik ben aan het mollen.".
Als zij toch de Mol is, vind ik het wel heel erg overduidelijk.
Hoewel ze ook bij de proef met de ketting stond, en daar Nele heel erg erop aansprak dat ze voor de (nep)vrijstelling ging.
Ook weer iets dat we vorige mollen hebben zien doen: heel erg met de vinger wijzen naar wie voor een vrijstelling gaat om zichzelf minder verdacht te maken.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9