Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy20 mar 2022, 21:29

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
De Canarische eilanden zijn gekend om hun vulkanische activiteit. Gilles De Coster wacht de elf nieuwe vrienden op op een dorre vlakte, waar ze 'de vloer is lava' gaan spelen. Hierbij mogen de spelers de grond niet raken en moeten ze zich in groep zien te verplaatsen aan de hand van enkele objecten verspreid over het terrein. Samenwerking is dus een vereiste. Ze krijgen 60 minuten om een hokje aan de overzijde te bereiken. Daarin mag telkens één persoon naar binnen. Voor ieder van hen hangt er een vraag waarop ze geacht worden het antwoord te kennen. Elk correct antwoord levert 200 euro op. Maar er hangt ook een koekoeksklok met daarin een vrijstelling....

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/1.php
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2022, 21:42

 8153
Amai, er wordt wel keihard gespeeld.
Eerst Nele en nu Uma...
Gebruikersavatar

Ericus20 mar 2022, 22:39

 1
Uma kent als leerkracht catechese de vier evangelisten niet. Dit is on-mo-ge-lijk! Want heel het christelijk geloof is afgeleid van de getuigenissen door deze vier evangelisten.
Daarenboven heeft ze door het pakken van de vrijstelling uit de klok 3000 euro uit de prijzenpot gehaald.
Er kan dus geen twijfel over bestaan dat Uma de mol is.
Gebruikersavatar

Vermoljoen20 mar 2022, 22:44

 2354  Uma
Het kan een mooie molactie zijn, maar ik had als kandidaat ook wel de vrijstelling genomen. Jens is een pracht van een kerel en je gunt het niemand anders meer dan hem, maar het is en blijft De Mol. Ik zou ook de vrijstelling genomen hebben.
Wat betreft de evangelisten, ja dat gaat haar echt nog lang achtervolgen 😂
Gebruikersavatar

BeaVer20 mar 2022, 22:47

 1293  Uma
Tuurlijk kan dat wel dat ze ze niet kent. Ze nam het als extra vak en ze moet er nog voor "gevalideerd" worden.
Het is niet meer zoals vroeger waarbij Godsdienst onder een specifieke categorie viel. Ik kan het weten, want mijn moeder heeft jaren godsdienst gegeven. Zij was zelf officieel geen leerkracht, maar 'leermeester in de roomskatholieke godsdienst'. Zij mocht geen andere vakken geven, omdat zij officieel geen leerkracht was. Dat waren andere tijden en zij wist echt alles als het over godsdienst ging. Die tijden zijn dus voorbij. Ikzelf had 3 op 4 voor die vraag. Lucas had ik niet juist.
Gebruikersavatar

Yvo20 mar 2022, 22:48

 1111  Uma
Mijn pa zei tegen mij: Ik had de vrijstelling genomen zodat niemand anders ze kon nemen en ze dan achteraf aan Jens gegeven.
Soms is ie toch te eerlijk voor deze wereld.
Gebruikersavatar

Vermoljoen20 mar 2022, 22:53

 2354  Uma
Dat had ik niet gedaan haha, maar bij die piste valt wel de verdriedubbeling van het geld weg. Dus ik weet niet of dat ook zo ideaal is.
Gebruikersavatar

BeaVer20 mar 2022, 22:54

 1293  Uma
Yvo schreef: 20 mar 2022, 22:48 Mijn pa zei tegen mij: Ik had de vrijstelling genomen zodat niemand anders ze kon nemen en ze dan achteraf aan Jens gegeven.
Soms is ie toch te eerlijk voor deze wereld.
Mijn vriend zei dat dus ook he.
Gebruikersavatar

Jay-Lo20 mar 2022, 22:57

 1690  Sven
Ericus schreef: 20 mar 2022, 22:39 Uma kent als leerkracht catechese de vier evangelisten niet. Dit is on-mo-ge-lijk! Want heel het christelijk geloof is afgeleid van de getuigenissen door deze vier evangelisten.
Daarenboven heeft ze door het pakken van de vrijstelling uit de klok 3000 euro uit de prijzenpot gehaald.
Er kan dus geen twijfel over bestaan dat Uma de mol is.
Uma had toch perfect 200euro kunnen verdienen en toch de verdriedubbellaar eruit spelen? Waarom zou ze zichzelf zo verdacht maken als ze de mol is?
Gebruikersavatar

Mojo Jojo20 mar 2022, 22:59

 3  Yens
Ericus, ik denk dat ge al lang geen Godsdienst niet meer hebt gehad op 't middelbaar... zelfs in mijn tijd van 5 jaar geleden, was het zo dat mijn lerares zelf niet gelovig was... Het is dus echt niet onmogelijk hoor (maar wel onwaarschijnlijk). Dat onze bomenknuffelaar geen reuzemammoet kan aanwijzen daarentegen is wel raar.

However, de mol zou denk ik echt wel voor die 200€ gaan, da's een kleine hoeveelheid om u minder verdacht te maken.
Ook is Uma iets te hevig om de mol te kunnen zijn denk ik.
Gebruikersavatar

bert.dekimpe20 mar 2022, 23:01

 57
Ericus schreef: 20 mar 2022, 22:39 Uma kent als leerkracht catechese de vier evangelisten niet. Dit is on-mo-ge-lijk! Want heel het christelijk geloof is afgeleid van de getuigenissen door deze vier evangelisten.
Daarenboven heeft ze door het pakken van de vrijstelling uit de klok 3000 euro uit de prijzenpot gehaald.
Er kan dus geen twijfel over bestaan dat Uma de mol is.
Ik denk dat zelfs een mol te veel eergevoel heeft om bewust te doen alsof hij/zij de vier evangelisten niet kent. Ik hoop voor Uma dat de bisschop niet naar De Mol kijkt, maar sinds Pieter is die kans wel vrij groot.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9