Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

martin.janssen24 mar 2022, 17:02

 178
Addow schreef: 22 mar 2022, 14:22 @The hunter Zeker en vast een mooie vaststelling. Maar... Toch enkele bedenkingen hierbij.

Je ziet o.a. ook Philippe wel wat zoeken naar (wellicht) een specifieke kandidaat waardoor hij redelijk laat vertrekt.
Als Sven de mol zou zijn, dan heeft de productie die actie toch ongetwijfeld ook gezien en zal die zeker uit de montage geknipt worden.

Afbeelding
Maar vooral misschien handig om weten: men heeft hier gebruik gemaakt van 2 verschillende shots van een verschillend sprintje. Ze hebben de sprint dus minstens al twee keer moeten doen voor zover ik het kan interpreteren. Sven blijft inderdaad beide keren enorm lang staan. Misschien was ie gewoon wat aan het dromen nadat ze "ACTION" riepen 😉

Afbeelding

Kijk maar eens hoe er plots precies twee Uma's lijken te sprinten: eentje die met Emanuelle aan het knokken is en eentje die Gilles DC links voorbij vlamt.

Afbeelding
Afbeelding
PS: Ik ben al wat materiaal aan het verzamelen voor de goofs topic. DIt lijkt me er al een mooike 🤡
Die eerste sprintende Uma is aan het begin als ze GDC voorbij rennen. Waarom zou die tweede sprintende Uma geen shot kunnen zijn van het laatste stukje van het parcours dat ze moesten afleggen? Je ziet in dit tweede shot geen context.
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge25 mar 2022, 13:21

 98  Uma
Fervente mollenjager schreef: 22 mar 2022, 01:43 Ik kan hier niet veel mollengedrag zien. Hier valt Gretel (ligt er al uit) en nog voor haar Nele eruit. Die zijn dus onverdacht, als mol wil je toch mee tot het einde. Ik verdenk Uma een beetje op basis van de aflevering en op leuke molposities te zitten, maar een mol zou volgens mij (tenzij ze een stoot zoals Lennart deed vorig jaar) nooit een vrijstelling in de eerste aflevering. Als mol wil je altijd vertrouwen van in het begin.
Normaal denk ik ook dat de mol opdrachten inoefent en op de stelten lijken Bert, Uma en Jens hier mee weg. Gezien de weinig betrokkenheid van Jens, is enkel Bert en Uma die hier bovenuit springen om geld te doen verdwijnen.
Het lijkt me op het eerste zicht dus dat de mol zit bij degene die in de lava gesprongen/gevallen zijn 😛 . Die gaan mee naar het einde maar nemen niet meteen de vrijstelling. Wat opvalt is dat Anke hier probeert de voortouw te nemen door unaniem de kandidaten te sturen naar het hokje. Op basis van deze woorden zou ik dus spreiden op Yens, Anke, Manu, Sven en Toon. Nog veel te veel 😀 . Op basis van de hele aflevering vallen Manu en Yens toch even uit de groep, keren misschien wel terug in de verdachtengroep zondag. 😛
Waarom is Yens dan verdacht als je zelf zegt dat de mol toch mee wil tot het einde? Yens valt zelf toch ook door een kartonnen doos? Bij de clouseau-vraag. En hij nam op die dozen ook het voortouw, wat ik als mol niet zou doen. Gretel viel zelfs later door de dozen dan Yens.

Stars Hollow schreef: 22 mar 2022, 13:30 Mooi opgemerkt The hunter.
Al lijkt het mij op het eerste zicht een kandidaat die snel de situatie geanalyseerd heeft. Een mol met voorkennis gaat toch al aan de juiste kant staan? Die weet toch dat er een kast-kant en een zetel-kant is en je kan van in de verte al wel zien welke kant wat is. Dan zet je jezelf toch al strategisch op die plaats om er zeker bij te geraken?

Weet iemand eigenlijk de volgorde van het steltlopen?
Gho, ik weet niet of je die analyse al kan maken daar. Die stoeltjes moesten nog in elkaar geschroefd worden, dus de kandidaten zien gewoon wat houten latjes liggen. Of je vanop 20 à 30m afstand al kan zien dat dat stoeltjes zijn die in elkaar moeten geschroefd worden weet ik toch niet. En je hebt ook niet veel tijd om te analyseren. Gilles begon af te tellen en dan moet je dus op 1" die analyse maken...

Afbeelding

Wie gaf de juiste antwoorden bij de waar/niet-waar dozen op de vraag: huisstofmijt heeft 8 poten en Frans toilet?
Was dat Toon of Sven? Ik kan het niet goed horen, maar het lijkt mij Sven, waardoor ik hem toch een beetje minder verdenk. Maar als het Toon is verdenk ik hem dan weer minder 😃

Manu gaf het juiste antwoord bij het theezakje, Uma het juiste antwoord bij Canarische eilanden. Beiden tegen de groep in, dus zeer onmols gedrag.
Gebruikersavatar

kristof.claes25 mar 2022, 16:40

 2  Uma
Manu gaf het juiste antwoord bij het theezakje, Uma het juiste antwoord bij Canarische eilanden. Beiden tegen de groep in, dus zeer onmols gedrag.
Maar het was geloof ik ook Uma die tegen de groep in het foute antwoord gaf op de vraag over het begin van Anne van Clouseau?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2022, 16:53

 8153
Inderdaad!
Gebruikersavatar

martin.janssen25 mar 2022, 16:56

 178
Stars Hollow schreef: 22 mar 2022, 13:30 Mooi opgemerkt The hunter.
Al lijkt het mij op het eerste zicht een kandidaat die snel de situatie geanalyseerd heeft. Een mol met voorkennis gaat toch al aan de juiste kant staan? Die weet toch dat er een kast-kant en een zetel-kant is en je kan van in de verte al wel zien welke kant wat is. Dan zet je jezelf toch al strategisch op die plaats om er zeker bij te geraken?

Weet iemand eigenlijk de volgorde van het steltlopen?
Bert was eerste en wilde het heel graag voordoen. Philippe is tweede en valt al na een halve meter. Emanuelle is daarna en struikel na ongeveer een meter. Sven is de volgende en haalt net niet de overkant. Toon is daarna aan de beurt en haalt het bijna. Anke haalt een paar meter. Jens is de laatste.
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge25 mar 2022, 17:14

 98  Uma
kristof.claes schreef: 25 mar 2022, 16:40 Maar het was geloof ik ook Uma die tegen de groep in het foute antwoord gaf op de vraag over het begin van Anne van Clouseau?
Nope, Uma zong eerst samen met Anke en Gretel: Anne, als ik jou zie...
Daarna was het GRETEL, die zei: 'Neeneenee, 's morgens vroeg, ik breng het ontbijt naar de kamer. '

Afbeelding

Ik heb geprobeerd er een screenshot van te nemen, maar bon, daarop is weinig te zien, buiten dat Gretel hier aan het zingen is. Op dat moment zingt ze dus " 's Morgens vroeg, ik breng het ontbijt naar de kamer" (tijdscode in de aflevering +- 1:09:42 )
De andere twee, Anke en Uma, zingen dan wel mee '... het ontbijt naar de kamer'. Maar het was Gretel die begon.

martin.janssen schreef: 25 mar 2022, 16:56 Bert was eerste en wilde het heel graag voordoen. Philippe is tweede en valt al na een halve meter. Emanuelle is daarna en struikel na ongeveer een meter. Sven is de volgende en haalt net niet de overkant. Toon is daarna aan de beurt en haalt het bijna. Anke haalt een paar meter. Jens is de laatste.
Neen, het was eerst Bert, daarna Uma, dan stond Philippe klaar, maar vond Toon dat Gretel eerst moest, maar ze zakt door de doos. Daarna klopt je volgorde.

Wat mij later (pas na de tweede keer kijken) te binnen schoot was dat de opdracht ook op tijd ging.
Het klokje met de tijd kwam nauwelijks in beeld en daarmee dat ik er nooit echt aandacht aan besteed heb, maar Bert neemt wel heel veel tijd.


Afbeelding

Op de eerste foto waar het klokje in beeld komt zien we dat de kandidaten nog meer dan 12 minuten hebben. Bert zit ondertussen al een tijdje binnen.

Afbeelding

Op de tweede foto zit Bert nog steeds in het hokje en hebben de kandidaten nog 10'37.

Afbeelding

Op de laatste foto (Bert zit dan nog steeds in het hokje) hebben de kandidaten nog 10'30 over. Met nog 8 minuten te gaan hebben de kandidaten dus nog elks 1'15 over om :
1) overkant te bereiken
2) Hun vraag te beantwoorden
3) zich te onderwerpen aan het dilemma

Lijkt me vrij krap.
Gebruikersavatar

BeaVer25 mar 2022, 17:51

 1293  Uma
En Bert heeft natuurlijk geen vrijstelling nodig he
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2022, 17:55

 8153
Als ik het mij goed herinner zijn ze uiteindelijk zelfs naar Bert blijven roepen omdat hij zo lang binnen bleef.
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge25 mar 2022, 18:09

 98  Uma
@chicawah.janssen klopt. Zelfs de laatste keer dat het klokje in beeld was (dus toen ze nog 10'30 op de klok hadden) duurde het nog wel eventjes voor hij naar buiten kwam. Ik heb het net gechronometreerd en kom uit op 16" en dan vermoed ik dat er nog een beetje is geknipt in de montage. Uma roept dan nog 'Denk aan ons hé Bert' en dan zien we Bert naar buiten komen, helaas zonder tijdsaanduiding.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2022, 23:52

 8153
Wat ik mij al van bij het begin afvraag: tussen de bank met de stelten en het hokje lagen een aantal kussentjes (4 denk ik) op de grond. Wat lagen die daar eigenlijk te doen? Waarom sprongen ze niet gewoon van kussentje naar kussentje ipv te sukkelen met die stelten? Of mocht dat niet?
Sven ontdekt de stelten. Het kost efkes tijd om die los te maken. Bert stelt onmiddellijk voor om het steltenlopen eens "voor te doen", racet er meteen vandoor en blijft dan heeeeeel lang in het kotje staan "twijfelen"...
Gebruikersavatar

Paraceta26 mar 2022, 01:08

 717  Sven
Ons aller @chicawah.janssen is niet goed wakker zeker? 🧐
Die kussentjes bevonden zich natuurlijk geen 30 centimeter boven de grond zoals de opdracht luidde. Ze kwamen trouwens van de door de kandidaten gedemonteerde bank, dus ik veronderstel dat ze die daar gegooid hebben om onaangename, Neliaanse valpartijen te verzachten (al bij al met weinig succes).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2022, 08:26

 8153
🙊 Dat van die 30 cm was ik uit het oog verloren. Tja, als het met die kussentjes gekund had, was het wel gemakkelijk geweest.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9