Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jurgen585727 mar 2022, 22:52

 16
Als de kelners iets kwamen afgeven bij de koks, dan konden ze die toch gewoon even afluisteren als ze over de ingrediënten bezig waren? Ze bleven daar soms ook even hangen om te schuilen. Die waren toch echt meerdere keren luid over die patatten bezig? Komen ze nog met gehakt af...

Maar inderdaad, proef die niet gemold moest worden.
Gebruikersavatar

BeaVer27 mar 2022, 22:59

 1293  Uma
Die proef kon wel lukken. Misschien niet voor het volledige bedrag, maar wel voor het bedrag van 1 gerecht.
Ik vind het een heel terechte opmerking die hier al is gezegd: Waarom niet gewoon voor 1 gerecht gaan? of bvb de 500 overslaan en meteen met het hoofdgerecht beginnen en daarna het dessert.
Gebruikersavatar

Kamool27 mar 2022, 23:07

 17  Uma
BeaVer schreef: 27 mar 2022, 22:25 De minst goede positie vind ik hier wel de positie waarin je de ingrediënten moet raden. Ik denk dat je als mol hier echt wel wilt koken en eieren omsmijten...
Minst goede positie vind ik de eerste koks. (Nele en Manu)
Die moeten vrij snel alle invloed afgeven.
Meest invloed zijn de kelners die zowel bij ingrediënten als kok kunnen beïnvloeden.
Gebruikersavatar

BeaVer27 mar 2022, 23:11

 1293  Uma
Ja, maar bij het raden van de ingrediënten kun je ook niet veel mollen, want er staat constant iemand in je nek te hijgen.

Wat mij naadloos brengt bij het volgende. Is het niet makkelijker om het woord aardappel uit te beelden dan het woord patat? en dat is dan toevallig een hoofdingrediënt.
Gebruikersavatar

AlleTaupe27 mar 2022, 23:15

 58  Yens
Kamool schreef: 27 mar 2022, 23:07 Minst goede positie vind ik de eerste koks. (Nele en Manu)
Die moeten vrij snel alle invloed afgeven.
Meest invloed zijn de kelners die zowel bij ingrediënten als kok kunnen beïnvloeden.
De koks hebben invloed in het uitbeelden. Als de mol-kok de juiste ingrediënten niet krijgt: prima, maar als hij/zij ze wel krijgt kan je alles alsnog in het 100 doen lopen, door bv veeel te veel water in te doen, eieren rauw erdoorheen draaien, ... etc
Gebruikersavatar

Yvo27 mar 2022, 23:21

 1111  Uma
BeaVer schreef: 27 mar 2022, 23:11Wat mij naadloos brengt bij het volgende. Is het niet makkelijker om het woord aardappel uit te beelden dan het woord patat? en dat is dan toevallig een hoofdingrediënt.
Dat zei mijn pa ook. Maak met je twee handen de vorm van een aardappel. Daarna geef je de ander een nepklets in het gezicht.
Gebruikersavatar

BeaVer27 mar 2022, 23:23

 1293  Uma
of je neemt een deel aarde van op de grond voor het stuk 'aard'.
Dan probeer je een appel uit te beelden met je handen. En je kan daarnaast ook nog doen alsof je in een appel bijt of zo.
Gebruikersavatar

Piellampe28 mar 2022, 00:02

 12  Yens
De coördinatie van Yens en Anke zat wel ok. En als kok ben je te gemakkelijk uitgeschakeld.
Als de mol z'n eigen positie gekozen heeft zie ik die daar niet staan dus.

Sabotage is dus eerder te verwachten bij de kelners:
Daar kan je ongezien ingrediënten saboteren (bv beetje zanderig maken)
Of je kan een zak eieren tegen de grond laten kletsen
Of je kan eenvoudigweg zelf in de keuken gaan staan en het de overgebleven kelners daardoor nog lastiger maken
Gebruikersavatar

Kamool28 mar 2022, 00:06

 17  Uma
AlleTaupe schreef: 27 mar 2022, 23:15 De koks hebben invloed in het uitbeelden. Als de mol-kok de juiste ingrediënten niet krijgt: prima, maar als hij/zij ze wel krijgt kan je alles alsnog in het 100 doen lopen, door bv veeel te veel water in te doen, eieren rauw erdoorheen draaien, ... etc
Dit kan je 2x doen en dan ben je de positie kwijt.
Zeker voor dessert van 1500 euro kan je niet meer mollen
Gebruikersavatar

marte28 mar 2022, 00:41

 5  Uma
Ik vond Bert in deze opdracht heel verdacht. De ideale beginpositie voor de mol is volgens mij hier kelner zijn. Dat het voorgerecht zou kunnen slagen doordat je daar geen invloed hebt is niet erg aangezien het toch maar 500 euro was. Hij "vergat" dan uiteindelijk te schuilen waardoor hij op het perfecte moment in de keuken terechtkwam. Hij deed wel zijn best om de ingrediënten goed uit te beelden, maar dan nog kan je als kok het gerecht volledig verpesten ook al heb je alle ingrediënten. Bovendien hebben ze ook heeeel lang gewacht om het essentiële ingrediënt: de aardappelen uit de beelden. Wat dan nog eens heel slecht uitgebeeld was; want patat zou ook niet het woord zijn waar ik aan zou denken als ik iemand iemand zie slaan
Gebruikersavatar

jens.vanneyghem28 mar 2022, 00:48

 12
Als de mol als tweede kok gaat, kan je ingrediënten mollen ervoor. En nadien zowel hoofdgerecht ALS dessert al mollen door bepaalde zaken verkeerd te doen. Als de derde koks uiteindelijk komen dan is het voor hun ook al niet meer te redden.
Dus dan moeten we in de richting gaan van Bert & Sven, met Philippe als kelner.

Nele en Emanuelle niet, aangezien je als eerste kok weinig kan mollen.
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager28 mar 2022, 04:27

 130  Uma
In deze opdracht ga ik niet zomaar akkoord dat de coördinatie geen mol kan zitten. De koks beelden uit, die kan je even goed interpreteren (verliezen tijd door kameel, herkennen een goed uitgebeelde ‘patat’). Ook het verkeerde ingrediënt kan verstuurd worden door die spelers. Dat gebeurde ook met ‘gehakt’. Daar kan je dus “verkeerd” interpreteren van de koks en deze info gebruiken bij de kelners.

Ja, Philippe liet eieren vallen. Ik heb een gevoel dat dit een beetje de Philippe is in het dagelijkse leven. Een beetje klungelig, maar inderdaad wel een belangrijk ingrediënt.

Oké, het is een opdracht dat gedoemd is te mislukken, maar de mol kan dit nog meer onmogelijk maken door 1 ‘foutje’. Als mol laat je dat ook niet liggen, voor de rest laat je de opdracht op zijn gang gaan die al heel moeilijk was van in het begin. Bij de koks is het idd een slechte molpositie als eerste koks, want dan ben je afhankelijk van degene bij de coördinatie die nog hun plan moet maken en kan je niet veel meer doen in de rest van de opdracht. Nele schrijf ik nu toch wel af als mol. Manu, ondanks haar slipper met “leon”, begint ook die kant op te gaan.
Nu als kok kan je het gerecht ook verknoeien. Hier zijn enkel Sven en Bert die dit vermoeden kunnen uitspreken, want Toon en Jens liggen eruit. Manu en Nele als eerste koks zitten gewoon heel erg slecht als mol.

Als we hier verdachten moet noemen is het Philippe (oké, hij laat een belangrijk ingrediënt vallen), Bert, Anke en Yens. En met veel goesting ook Sven.

Verder moet er gezegd worden dat er goed uitgebeeld wordt bij de koks.
Nogmaals het is een opdracht dat gedoemd is te mislukken, maar als alle krachten worden gebundeld, is veel mogelijk. Om dit te vermijden, is 1 foutje al genoeg (eieren, gehakt en Bert zijn verdachte handelingen als kelner/kok. Sven maakt enkel de fout om gezien te worden).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12