Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jay-Lo30 mar 2022, 11:33

 1690  Sven
Ja, ik denk dat ik het vanuit dat standpunt ga bekijken. Waar kan iemand ongezien iets wegmoffelen of tijd rekken om de opdracht te laten mislukken, of een deel daarvan.
Gebruikersavatar

Stars Hollow30 mar 2022, 16:04

 35
filiep.portugees schreef: 30 mar 2022, 12:20 Ik vraag mij nog altjid af, zou Will Smith ook naar de Mol gekeken hebben?
Hij deed toch echt moeite om die "patat" nog iets beter uit te beelden.

Afbeelding
Hij zou er waarschijnlijk wel voor zorgen dat de opdracht slaagt. 😜
Gebruikersavatar

astridm30 mar 2022, 16:12

 287
Jay-Lo schreef: 30 mar 2022, 11:21 Ik hoop wel dat ze dan daarna die aardappelen terug opgegraven hebben of ze hebben daar nu een patattenveld. 😜
Dan kunnen ze volgend jaar chips maken voor bij de wijn en een totaalpakket leveren. 😃
Gebruikersavatar

filiep.portugees30 mar 2022, 18:34

 407  Uma
Jay-Lo schreef: 30 mar 2022, 11:21 Ik denk dat ze echt niet wist wat gofio is.
Je mist mijn punt.
Je hoeft toch niet te weten wat iets precies betekent om het te kunnen uitbeelden?
Nele weet immers ook niet wat het betekent, maar ze doet dan een golfbeweging.
Dat is het verschil, als je wilt dat de proef lukt, dan trek je je plan.
Wil je dat hij mislukt, dan ben je 5 minuten bezig met herhalen dat je niet weet wat het betekent.
Zie ook onze león : ze weet niet wat het betekent, doet één poging : "RAM", en daarna niets meer...

Maar ze is niet de enige, kijk maar naar Bert en Jens.
Bert gaat munt uitbeelden, terwijl de aardappelen er nog altijd niet zijn.
Dan leidt hij de aandacht af, hij geeft de fles wijn aan Sven, "om te ontspannen".
Ondertussen verstrijkt de tijd natuurlijk.
Na een hele tijd zegt hij dan "ontbreken we nog iets?"
Volgens mij wist hij heel goed dat ze die aardappelen nog altijd niet hadden.

Zijn idee om het speelveld in lijnen op te delen vind ik trouwens maar een half goed idee.
In het begin is het zeer interessant, maar van zodra er kelners zijn die de koks hebben afgelost, weten de anderen niet goed wat waar ligt, want iedereen ging alleen maar de items in zijn of haar "rayon" onthouden.

chicawah.janssen schreef: 30 mar 2022, 11:25 De mol die stiekem de patatten begraaft... Een goeie! Beetje zoals Lennart die stiekem druiven wegkieperde.
Zou kunnen, als je dat wilt doen is het ook een ideale tactiek om te zeggen dat iedereen op zijn lijn blijft, kan niemand je betrappen tijdens het begraven....
Gebruikersavatar

Jay-Lo30 mar 2022, 19:18

 1690  Sven
Je hoeft toch niet te weten wat iets precies betekent om het te kunnen uitbeelden?
Nele weet immers ook niet wat het betekent, maar ze doet dan een golfbeweging.
Dat is het verschil, als je wilt dat de proef lukt, dan trek je je plan.
Wil je dat hij mislukt, dan ben je 5 minuten bezig met herhalen dat je niet weet wat het betekent.
Zie ook onze león : ze weet niet wat het betekent, doet één poging : "RAM", en daarna niets meer...
Je hebt daar gelijk, de meeste mensen zouden iets verzinnen om het uitgebeeld te krijgen. Aardappel hadden ze ook anders kunnen uitbeelden, en ze stonden daar wel met twee om dat te doen maar ze hielden het bij de klap.
Als Manu echt zo is, denkt ze niet verder na, ze weet het gewoon niet, en dan stopt het. Net als bij de leeuw, net als dat ze niet wil snappen dat ze beter niet op Yens de vragenlijst invult.
Gebruikersavatar

filiep.portugees30 mar 2022, 19:42

 407  Uma
Die leeuw, daar ben ik 100% zeker van dat ze wel wist wat het was.
Ze keek Toon ook niet recht aan, maar draaide zich om.
Dat is typisch als mensen liegen, en schrik hebben dat ze gaan door de mand vallen.
Ze heeft ook geen enkel woord van dat kruiswoordraadsel gevonden, want ze had geen piratenfase...
Gebruikersavatar

filiep.portugees30 mar 2022, 20:56

 407  Uma
Ondertussen eens aan een Braziliaanse gevraagd die hier woont, afkomstig uit de provincie Minas Gerais, zij kende het woord gofio niet.
Niet dat dat een bewijs is, natuurlijk, maar daar zou het dus wel kunnen dat Emanuelle dat woord niet kende.
Wikipedia heeft ook geen entry voor dat woord in het Portugees, het staat ook niet in Priberam.
Dus eigenlijk is het geen Portugees woord, de enige reden dat ik het terugvond in het Portugees als "gófio" is dus omdat Portugeestaligen de spelling aanpassen aan de Portugese uitspraak.
Dus op dit punt heb ik mij vergist: het was eerder logisch dat Emanuelle het woord niet kende (maar dit geldt niet voor "león").
Gebruikersavatar

Paraceta30 mar 2022, 22:23

 717  Sven
Het was me zondag al opgevallen maar werd nu ik terugkeek nog eens bevestigd: waar in godsnaam is Philippe tijdens (minstens) het eerste halfuur van deze opdracht? Hij meldt alleen dat hij aan de start bij brood ligt, bevindt zich na de eerste kokswissel bij de gofio (die uiteindelijk door Uma wordt afgeleverd) en controleert op vraag van Jens of iets al dan niet munt is. Voor de rest weten we precies bitter weinig over zijn whereabouts.
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager31 mar 2022, 00:12

 130  Uma
Ze kunnen ook geen aflevering van uren doen over iedere kandidaat natuurlijk.
Gebruikersavatar

filiep.portugees31 mar 2022, 07:04

 407  Uma
Paraceta schreef: 30 mar 2022, 22:23 Het was me zondag al opgevallen maar werd nu ik terugkeek nog eens bevestigd: waar in godsnaam is Philippe tijdens (minstens) het eerste halfuur van deze opdracht? Hij meldt alleen dat hij aan de start bij brood ligt, bevindt zich na de eerste kokswissel bij de gofio (die uiteindelijk door Uma wordt afgeleverd) en controleert op vraag van Jens of iets al dan niet munt is. Voor de rest weten we precies bitter weinig over zijn whereabouts.
Dat is een intelligente vraag.
Stel dat Philippe de mol is, wat eigenlijk wel opvallend is, is dat hij 2 cruciale ingrediënten van het dessert bij zich heeft.
Eerst zegt Yens amandelnootjes en Philippe wordt bijna extatisch "ik heb de amandelen!".
Dan vraagt Yens nog eventjes te wachten, ze moeten eerst de eieren hebben.
Quasi ogenblikkelijk heeft Philippe nu ook de eieren.
Het kan aan de manier van filmen liggen, maar het lijkt alsof de eieren quasi naast de amandelen liggen.
Het valt ook op dat bij de start van de proef hij een van diegene is die minst hard wegloopt.
Hij lijkt nog wat te wachten van lopen, alsof hij iets meer weet dan de rest.

Nog iets dat mij opvalt en dat ik eerder niet opgemerkt had, op een bepaald moment ligt daar een biefstuk, én de broodnodige gofio op de toog, en er gebeurt niets.
Het duurt heel lang voor Bert dan plots zegt "potverdikke", en de ingrediënten gaat ophalen.
Ik vind dat Bert hier meerdere keren tijd verspeelde, denk aan het wijn drinken om te kalmeren.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12