Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

marc.roose29 mar 2022, 18:16

 193  Sven
MJOHLAN SCHREEF

Eventjes ter zijde, volgens de klassieke bereidingswijze van bienmasebe is de verhouding ongeveer 125 gram per 2 eierdooiers.
Het recept uit aflevering 2:
Afbeelding
De makers van De Mol houden blijkbaar van wat extra proteïnen/vitamines/mineralen in hun voeding.
"Waarom geen 3 eierdooiers per 125 gram, het zal best geen kwaad kunnen".


[/quote]

Ze zijn nog zuinig geweest . Volgens dit traditioneel recept van Tenerife , moeten er 18 eierdooiers in op 1/2 kilo amandelen (4,5 per 125 gram)
Afbeelding
Gebruikersavatar

delphine.verkest29 mar 2022, 18:23

 4
Jansen schreef: 29 mar 2022, 06:00 Vooral Jens zijn gezicht toen ze met de kameel afkwamen 😀 Hilarisch 😀

Maar effe serieus, dat hoofdgerecht met "con papas" dat was toch evident dat de aardappelen van groot belang waren. Er zijn ook andere gerechten met "con" bv. chili con carne, daar moet je toch geen grote kennis van het Spaans voor hebben om te weten dat het ingrediënt na de "con" heel belangrijk is. Als je in chili con carne geen vlees gebruikt dan is het chili sin carne. Als ik me niet vergis was het Bert die op een bepaald moment de aardappelen minimaliseerde (maar zou het nog even opnieuw moeten bekijken). Dat is in mijn ogen een mollenstreek die intelligenter is dan bv. Philippe die gewoon alles laat vallen (amandelen, eieren).
Klopt helemaal, Bert is de mol!
Gebruikersavatar

Taupe07729 mar 2022, 19:18

 767  Yens
wim.remes schreef: 29 mar 2022, 16:58 Alle theorieën zijn logisch natuurlijk maar als Kelner word je geobserveerd door de coördinatoren, alle andere kelners, en de koks. Anderzijds moeten er twee stoelen bezet zijn voor je kan beginnen koken. Het is ook niet zo dat je als kelner uit het zicht kan verdwijnen zoals Lennart vorig jaar bij de druiven.

Nu ... het ligt er een beetje te dik op dat Emmanuele de mol is dit jaar en dat nog geen van de kandidaten dat doorheeft 😉
Heb ik een aflevering gemist?
Als er nu één iemand is die elke keer in de meest "onmolse" positie zat of toch nagenoeg is het Manu.
In de kist, bij de koffers, als eerste kok en bij kruiswoordraadsel ...
Los daarvan maakt ze fouten zoals de "75" doorgeven etc.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2022, 19:40

 8153
wim.remes schreef: 29 mar 2022, 16:58 Alle theorieën zijn logisch natuurlijk maar als Kelner word je geobserveerd door de coördinatoren, alle andere kelners, en de koks. Anderzijds moeten er twee stoelen bezet zijn voor je kan beginnen koken. Het is ook niet zo dat je als kelner uit het zicht kan verdwijnen zoals Lennart vorig jaar bij de druiven.

Nu ... het ligt er een beetje te dik op dat Emmanuele de mol is dit jaar en dat nog geen van de kandidaten dat doorheeft 😉
Ik denk niet dat de koks de tijd hadden om de kelners te observeren.
BTW: het is volstrekt onmogelijk dat Emmanuele de mol is. 😉
Gebruikersavatar

leon.paelinck29 mar 2022, 20:14

 48  Sven
Eigenlijk hebben ze de timelapse toch meermaals verpest door een dromedaris in beeld te brengen 😂
Gebruikersavatar

Yvo29 mar 2022, 20:18

 1111  Uma
@leon.paelinck Ja, dat blijft grappig hè 😂.
Gebruikersavatar

Yvo29 mar 2022, 21:22

 1111  Uma
@filiep.portugees Hahhaha 😂😂🤣. Goed gevonden man.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2022, 21:28

 8153
Hoe zouden jullie een kaneelstokje uitbeelden? Dat is toch echt niet gemakkelijk.
Gebruikersavatar

filiep.portugees29 mar 2022, 21:29

 407  Uma
Kamool schreef: 28 mar 2022, 00:06 Dit kan je 2x doen en dan ben je de positie kwijt.
Zeker voor dessert van 1500 euro kan je niet meer mollen
Als kelner zou je in principe maximaal kunnen mollen (niemand heeft het zó opvallend gedaan)
Stel : je zorgt ervoor dat (bijna) alle eieren kapot zijn.
Je loopt met een open zak amandelnootjes over het veld.
Dat zijn al 2 ingrediënten voor het dessert die zij niet of te weinig hebben, dat dessert zal dus al zeker niet meer lukken, weg 1500€.
Je laat je pakken via de timelapse camera, en dan mag je zelf koken.
Je kapt gigantisch veel water in de gofio, zodat het een soepje wordt.
Je beeldt de aardappelen zo uit dat ze niet geraden worden, gevolg, de aardappelen komen super laat toe.
En iedereen die al eens aardappelen gekookt heeft, weet dat je dus onmogelijk nog het hoofdgerecht goed krijgt.
Dat is 0€ verdiend....
De mol dankt u.

marte schreef: 28 mar 2022, 00:41 Bovendien hebben ze ook heeeel lang gewacht om het essentiële ingrediënt: de aardappelen uit de beelden.
Inderdaad, en wat ben je met aardappelen als je nog 8 minuten hebt om ze te koken?
Dan hadden Jens en Toon wel gelijk dat ze het dessert probeerden te maken.
De tip van Bert om voluit voor het hoofdgerecht te gaan was een tip om het zeker te doen mislukken.
Gebruikersavatar

BeaVer29 mar 2022, 21:36

 1293  Uma
chicawah.janssen schreef: 29 mar 2022, 21:28 Hoe zouden jullie een kaneelstokje uitbeelden? Dat is toch echt niet gemakkelijk.
Ik heb zo het gevoel dat ze daarom die kameel 🐫 🐪 in het spel hebben gebracht. Ze moeten dat toch wel geanticipeerd hebben?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2022, 21:39

 8153
Was het eigenlijk verplicht om de foodblogger zijn etentje te serveren in de juiste volgorde? De eerste koks hadden bv. onmiddellijk aan het dessert kunnen beginnen omdat dat het meeste geld kon opbrengen. Ze hadden ook al meteen om de aardappelen kunnen vragen en die al op het vuur zetten.

BeaVer schreef: 29 mar 2022, 21:36 Ik heb zo het gevoel dat ze daarom die kameel 🐫 🐪 in het spel hebben gebracht. Ze moeten dat toch wel geanticipeerd hebben?
Voilà, dat is wat ik bedoel. Een kaneelstokje uitbeelden is bijna niet te doen, dus leg je een link met de klank. Ik vind het eigenlijk raar dat Yens en Anke dat niet doorhadden.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12