Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

kristof.allaerts31 mar 2022, 14:05

 364  Uma
@Margot3
Het staat allemaal op de kaart, vlak onder hun neus.
We zitten wel in de Mol he 😉

Dus als Manu de mol blijkt te zijn, heeft ze dat goed gedaan. Toon vertragen, afleiden en bezig houden zodat hij zich niet verveelt en begint na te denken.
Trouwens, de kandidaten weten toch niet dat het startpunt op één van die ringen staat?
Gebruikersavatar

Margot331 mar 2022, 14:26

 91
@kristof.allaerts

Waar staat er waar ze moeten beginnen? Dit heb ik dan gemist.

De kandidaten weten inderdaad niet dat het op de ring staat, maar dan nog weten ze toch niet waar ze moeten starten.
Gebruikersavatar

leon.paelinck31 mar 2022, 14:54

 48  Sven
Natuurlijk de kandidaten wisten niet op voorhand dat de 1 meter naar "diep" verwees. Stel nu dat je misschien 8 meter moet graven dan ga je er vanuit dat je slechts één keer gaat kunnen graven.
Gebruikersavatar

Stars Hollow31 mar 2022, 15:17

 35
Margot3 schreef: 31 mar 2022, 14:26 @kristof.allaerts

Waar staat er waar ze moeten beginnen? Dit heb ik dan gemist.

De kandidaten weten inderdaad niet dat het op de ring staat, maar dan nog weten ze toch niet waar ze moeten starten.
Het is nergens letterlijk geschreven of gezegd maar als je de kaart een beetje interpreteert kan je er wel vanuit gaan dat je aan de vlaggenmast moet beginnen.
Er staat op de kaart letterlijk een stok met een piratenvlag aan en daar een kruis met de getallen naast. Oké, je hebt de ringen niet van de twee duikers, maar wel al andere info waar je op z'n minst al iets mee kan proberen. Nu zit iedereen rustig af te wachten en de tijd uit te zitten.
Gebruikersavatar

Margot331 mar 2022, 15:35

 91
Ik zeg ook niet dat ze niets moesten doen, maar 24 mogelijke uitkomsten is nog behoorlijk random om te gaan zoeken.
meestal staat een kruisje ook voor waar de schat juist ligt en niet je beginpunt (althans in films en tekenfilms)

Wat ik wel zou denken is dat ze het stuk touw proberen meten en toch al eens discussiëren over waar ze zouden kunnen beginnen. Maar misschien zien we dat gewoon niet.
Gebruikersavatar

BeaVer31 mar 2022, 15:42

 1293  Uma
Ja, en der lag daar ook nog eens een grote steen op da zand op de plaats waar de schat lag begraven, want anders wist die piraat ook niet waar te graven.
Zouden er meer regels geweest zijn dan dat wij te horen kregen? Want ik zou toch ook wel beginnen denken om al eens ergens te proberen graven.
Gebruikersavatar

Jansen31 mar 2022, 15:48

 3423  Yens
kristof.allaerts schreef: 31 mar 2022, 14:05 Dus als Manu de mol blijkt te zijn, heeft ze dat goed gedaan. Toon vertragen, afleiden en bezig houden zodat hij zich niet verveelt en begint na te denken.
Ik krijg moeilijk hoogte van Manu, vond persoonlijk ook dat haar positie in dit spel niet zo slecht was voor de mol, omdat van hun opdracht enkel het gereedschap van afhing. Zolang de andere kandidaten maar de mist in gingen (en die kans was groot) in hun opdracht, kon de positie om te graven toch niet bepaald worden. Anderzijds was het toch te belachelijk voor woorden, dat net zij "niet wist" dat "El léon" LEEUW moest zijn... . Misschien een poging om haar te doen overkomen als een nepmol.
Laatst gewijzigd door Jansen op 31 mar 2022, 15:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Stars Hollow31 mar 2022, 15:51

 35
Moest ook verplicht telkens iemand anders naar de piraat? Want ik vind het ergens ook wel vreemd dat ze Toon niet nog een keer sturen.
Hij heeft de piraat van de balk gekregen en een beetje onder het motto 'never change a winning team' vind ik het dan weer logischer als hij nog een keertje gaat.
Gebruikersavatar

Jansen31 mar 2022, 15:57

 3423  Yens
Helemaal mee akkoord, waarom ging Uma trouwens op de balk, zo'n lichtgewichtje? Daar kon je van op aan dat die het niet ging halen. Sven zijn "poging" was trouwens te belachelijk voor woorden, het woord "nepmollen" niet eens waardig.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen31 mar 2022, 16:37

 8153
Stars Hollow schreef: 31 mar 2022, 15:51 Moest ook verplicht telkens iemand anders naar de piraat? Want ik vind het ergens ook wel vreemd dat ze Toon niet nog een keer sturen.
Hij heeft de piraat van de balk gekregen en een beetje onder het motto 'never change a winning team' vind ik het dan weer logischer als hij nog een keertje gaat.
Ik denk dat ze geen 2x mochten.
Gebruikersavatar

Stars Hollow31 mar 2022, 16:52

 35
@chicawah.janssen Maar wat dan de andere groepen nog niet terug waren vooraleer ze het een derde keer moesten opnemen tegen de piraat? Dan kon niemand meer gaan?

Ik ga sowieso morgen de aflevering even terugkijken, eens zien of ze er iets van vermelden.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts31 mar 2022, 16:56

 364  Uma
Nee, daar wordt niks over gezegd. Dat weten we dus niet.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10