Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

kristof.allaerts01 apr 2022, 09:58

 364  Uma
Holmes schreef: 31 mar 2022, 19:22 Veronderstel je dan al niet dat elke windrichting maar 1x kan voorkomen? Dat konden ze niet weten.
Ja, maar nogmaals: we zitten in de mol he. Die 1m diepte is wel een moeilijkheidje.

Ik vraag me ook wel af of het om dezelfde schat gaat. Het zou best kunnen dat de schat voor de kandidaten dieper lag begraven, en de kist voor de piraat een show-schat was.
Als we de afstanden op Google maps bekijken, lijkt het niet 100% te kloppen met de piraat. Ik heb het gevoel dat de piraat meer de vloedlijn volgt, maar kan gezichtsbedrog zijn.

Afbeelding
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge01 apr 2022, 11:07

 98  Uma
leon.paelinck schreef: 31 mar 2022, 14:54 Natuurlijk de kandidaten wisten niet op voorhand dat de 1 meter naar "diep" verwees. Stel nu dat je misschien 8 meter moet graven dan ga je er vanuit dat je slechts één keer gaat kunnen graven.
euh...8m diep graven...met een spade? 8m dat is dieper dan een gemiddeld huis hoog is. Als we in Giraffen gaan rekenen (waarom niet) dan zijn dat 1.5 giraffen diep. Dan hebben ze wel meer nodig dan twee spades. Met een spade 8m diep graven, dan hadden ze wel een dagje zoet geweest 😃
Gebruikersavatar

masterveecee01 apr 2022, 11:57

 3547  Sven
kristof.allaerts schreef: 01 apr 2022, 09:58 Ik vraag me ook wel af of het om dezelfde schat gaat. Het zou best kunnen dat de schat voor de kandidaten dieper lag begraven, en de kist voor de piraat een show-schat was.
Was het laatste wsl, want die piraat kan de schat weten liggen aan de steen die erbij lag. Gezien tijdens de aflevering van "tiens, die steen ligt daar wel heeeeeeeeeeeeeeeel toevallig, NOT"


Afbeelding

Het kan dus zijn dat er 2 waren en dat het was van "als de piraat wint, kan ie daar gaan graven, voor de beelden"
Gebruikersavatar

Stars Hollow01 apr 2022, 16:44

 35
BeaVer schreef: 31 mar 2022, 16:58 Gisteren opnieuw gekeken en ik herinner mij niet dat ze daar iets over hadden gezegd.
Het wordt niet expliciet in de spelregels uitgelegd, maar wanneer Toon en Manu overleggen wie eerst gaat, stelt Toon wel voor om gewoon beurt om beurt te gaan. Dus dan mag één persoon het wel meerder keren opnemen tegen de piraat.

Afbeelding
Gebruikersavatar

annebeestje01 apr 2022, 18:50

 88  Sven
Op het overzichtskaartje kunnen we zien dat laatste meter naar het zuiden gericht is. Dus niet een meter diep de grond in.

Ik kan even niet terugkijken nu, maar konden we met zekerheid ergens de instructie van 1 meter diep lezen? Of is dat puur de interpretatie van de kandidaten?
Gebruikersavatar

AlleTaupe01 apr 2022, 22:49

 58  Yens
kristof.allaerts schreef: 31 mar 2022, 12:12 Afbeelding

, zonder bijkomende info zijn er 24 mogelijkheden. Ze hebben uiteindelijk 40 minuten gekregen. Moeilijk, maar het had gekund. Als je geluk hebt, heb je natuurlijk geen 24 pogingen nodig. ...

Nadat de papegaaien hun info hadden gebracht, bleven er nog maar 6 !!! mogelijkheden over.

Afbeelding
Er zijn toch veeel meer dan 24 mogelijkheden? Zeker als je rekening houdt dat die 1 meter niet over diepte hoeft te gaan, je gerust heen en weer kan gaan (bv 15 'm oost gevolgd door 12 m west) én er misschien ook diagonaal kan gaan ( NO, ZW, ...)
Gebruikersavatar

katka01 apr 2022, 23:07

 22  Uma
Ik ben eigenlijk benieuwd of dat kistje nog eens terug komt. De geschiedenis herhaalt zich?! Was het Vietnam? Vraag me ook af wat de schat was...? Of is dat gezegd tijdens de aflevering? Zo ja, dan heb ik dat ergens gemist 🤷🏻‍♂️

Edit: ik heb het al gevonden (4000 euro)... Maar zou er ook weer een verborgen vakje zijn?
Gebruikersavatar

foxhunter02 apr 2022, 08:24

 100  Sven
annebeestje schreef: 01 apr 2022, 18:50 Op het overzichtskaartje kunnen we zien dat laatste meter naar het zuiden gericht is. Dus niet een meter diep de grond in.

Ik kan even niet terugkijken nu, maar konden we met zekerheid ergens de instructie van 1 meter diep lezen? Of is dat puur de interpretatie van de kandidaten?
Er zijn twee overzichtskaartjes geweest.
De ene keer was het 1 meter (oranje) diep of rondom het laatste punt, het andere kaartje toonde ook een wit streepje met 1 meter terug naar de kustlijn.
Maar 8 meter of 1 meter diep op dat strand lijkt me beide onwaarschijnlijk. Dat kaartje met het extra witte streepje lijkt met het meest waarschijnlijk als de exacte locatie. Kunnen we niet zien wat er op de tweede ring staat? En zei de commentaarstem niet dat de tweede ring met de diepte niet zo belangrijk was, want ze hadden die andere ring al? Die zou in principe voldoende zijn voor de lokatie?
Redelijk verwarrend allemaal.

Op de ring stond 1 meter diep.

Uitslapen van Bert en Uma is ook een dingetje.
In het begin zien we een zeemeermin op de rots zitten. Aan het einde lag de hele cameraploeg in het water.
Werd door vloed de zee een stukje dieper, omdat ze er later aan begonnen water door het uitslapen.
Gebruikersavatar

Paraceta02 apr 2022, 10:01

 717  Sven
Beide kaartjes geven exact hetzelfde weer hoor; het witte streepje (naar beneden, niet naar de kustlijn) duidt gewoon diepte aan op een 2D-afbeelding. Niet zo verwarrend lijkt me. (Ik voeg ineens een afbeelding van de 2 onderwaterringen toe, mocht iemand daarin geïnteresseerd zijn.)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ik weet trouwens niet of iemand dit al had opgemerkt maar de reus was al verwerkt in de laars op de schatkaart.

Afbeelding
Gebruikersavatar

filiep.portugees02 apr 2022, 12:26

 407  Uma
Paraceta schreef: 02 apr 2022, 10:01 Ik weet trouwens niet of iemand dit al had opgemerkt maar de reus was al verwerkt in de laars op de schatkaart.
Dat is knap opgemerkt!
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk02 apr 2022, 13:13

 70  Uma
Ik verdenk hier Uma en Nele.

Uma zei meteen leeuw toen Toon ernaar vroeg. Ze leek niet blij dat ze dat zo snel zei. Een strategie kan zijn het goed doen bij de papegaaien, om vervolgens enthousiast af te gaan bij de piraat zodat de vlag nog verder gehesen wordt.

Ik vond het een antimolactie van Nele om de reus op te merken. Maar goed als je niet op tijd beneden bent, kun je opmerken wat de bedoeling is en voor productie-assistent spelen. Want de Mol weet hoe moeilijk het duiken gaat zijn. (Bij 6 meter duiken hoor je meerdere keren je oren te klaren).
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10