Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jay-Lo02 apr 2022, 21:56

 1690  Sven
Ik zie het toch ook als in: Ah ja, natuurlijk, dat hadden wij al lang gezien, daar staat een leeuw.
Gebruikersavatar

Holmes03 apr 2022, 12:00

 395
filiep.portugees schreef: 02 apr 2022, 20:57 Als iemand zegt : "Ah ja.", dan duidt dat er toch op dat die dat toch pas op dat moment ziet?
Dat is toch zoiets als "Nu je het zegt."?

Allez, het blijft wat een twijfel voor mij.
Ik kan geen klank bij een schermafdruk geven, maar het klonk effectief zoals Jay-Lo aangaf : "eh natuurlijk, daar, kijk zelf maar..."
Gebruikersavatar

filiep.portugees03 apr 2022, 13:11

 407  Uma
Ik weet het, Holmes, iedereen interpreteert beeld, geluid en tekst een beetje op zijn manier.
Ik ben nog altijd niet helemaal zeker over deze scène, ook door de manier waarop het gemonteerd is.
Als Uma afvalt weten we het zeker.
Gebruikersavatar

BeaVer03 apr 2022, 13:16

 1293  Uma
Bij mij kwam het ook over als: "Deuh! zie je da niet?"
Gebruikersavatar

filiep.portugees03 apr 2022, 14:16

 407  Uma
De montage doet mij nog altijd twijfelen.

Afbeelding
In het eerste beeld zien we hoe Uma onmiddellijk zegt : "Een leeuw".
Philippe lijkt verbaasd op dat punt.
Afbeelding
Daarna, in het tweede beeld, zie je hoe Toon verbaasd is dat ze een leeuw gezien / herkend hebben.
"Welk?", zegt hij, wat in algemeen Nederlands vertaald wordt als "Wat?".

Afbeelding
In het volgende shot zien we Philippe zeggen : "Ah ja, daar, een leeuw. León".
Bij dat laatste shot weten we niet of dat effectief direct erna genomen is, of dat er nog wat tussen zat, dat we nu niet mogen zien.
Het is ook een close-up, dus we zien maar een paar reacties, en we zien hier een Uma die precies aan het nadenken is.
Het is op dat punt dat ik mij afvraag (nadat iemand anders het hier opperde), of zij zich versproken had, en te snel gereageerd had.
Het kan ook zijn dat ze op dat punt Emanuelle begon te verdenken, natuurlijk.
Hier zit voor mij veel interpretatie in.
De montage doet er veel aan.
Sommige zaken kunnen direct na elkaar lijken te gebeuren, maar er kan toch wat tijd tussen zitten.
Gebruikersavatar

robin.bastaens05 apr 2022, 09:26

 71  Uma
Bij het plaatsen van de papegaaien, zingt Sven bij Oasis - Don't Look Back In Anger

"A better place to stay" terwijl het in het originele "A better place to play" is.
Misschien een simpele verwijzing naar dat De Mol op de Canarische Eilanden blijft, en niet naar huis moet?
Dat past dan weer in vele hun Sven-tunnel natuurlijk 😃
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10