Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

BeaVer31 mar 2022, 16:58

 1293  Uma
Stars Hollow schreef: 31 mar 2022, 16:52 @chicawah.janssen Maar wat dan de andere groepen nog niet terug waren vooraleer ze het een derde keer moesten opnemen tegen de piraat? Dan kon niemand meer gaan?

Ik ga sowieso morgen de aflevering even terugkijken, eens zien of ze er iets van vermelden.
Gisteren opnieuw gekeken en ik herinner mij niet dat ze daar iets over hadden gezegd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen31 mar 2022, 17:47

 8153
Stars Hollow schreef: 31 mar 2022, 16:52 @chicawah.janssen Maar wat dan de andere groepen nog niet terug waren vooraleer ze het een derde keer moesten opnemen tegen de piraat? Dan kon niemand meer gaan?
Ik heb écht géééééééén idee. 😉
Ik denk dat iedereen het maar 1x mocht opnemen tegen de piraat - ik vind het eigenlijk evident. Maar zoals @BeaVer zegt werd dat niet expliciet gezegd - aan de kijker. Het is wel al vaker gebeurd dat de kijker minder info krijgt dan de kandidaten, vermoedelijk omdat het veel tijd zou kosten en die tijd beter gespendeerd kan worden aan wat de kijker te zien krijgt.
Waarschijnlijk ook omdat iedereen maar 1x mocht dat de papegaaiers en de reusmeters zich zo gehaast hebben.
Bizar is wel dat Manu eerst tegen de piraat ging schermen en niet Toon. Ik herinner mij niet of dit beslist werd toen ze al begonnen waren aan de woordpuzzel, waarvan Toon veel kon oplossen en Manu niets (omdat ze nooit een piratenperiode gehad had maar alleen een barbie- en prinsessenperiode 😂). Ik denk dat ze al beslist hadden dat Manu eerst zou schermen nog voor ze aan de puzzel begonnen.
In ieder geval heeft Manu aan die proef niets, maar dan ook écht niets, bijgedragen: bij de puzzel was ze passief, ze verloor tegen de piraat en dan wist ze ook niet welk dier een león is. Toch is het volgens mij alleen maar genepmol. Bij de eerste proef lag ze in de kist en zei ze expliciet dat er bij Dolly Parton 75 stond. En uiteindelijk waren zij en Yens toch snel uit hun kist. Waren de anderen niet zo ongeduldig geweest, dan waren ze mee met de auto's.
Ik kan mij lieve, gezellige, plezante Manu zoooooooo slecht voorstellen als mol (maar dat wil écht niets zeggen - ik zit er meestal naast).
Gebruikersavatar

kristof.allaerts31 mar 2022, 18:05

 364  Uma
Doet me denken aan de Vradeto trappen. "Nu iedereen eenmaal is ingezet, mogen Alina en Bruno een pion voor de tweede keer inschakelen"
Dus bij gebrek aan vers vlees, zou Manu weer aan de beurt zijn geweest. Daarom dat ze zo graag als eerste wou 😈
Gebruikersavatar

chicawah.janssen31 mar 2022, 18:12

 8153
De geschiedenis herhaalt zich... 😉
Gebruikersavatar

Holmes31 mar 2022, 19:22

 395
kristof.allaerts schreef: 31 mar 2022, 12:12 Zonder bijkomende info zijn er 24 mogelijkheden.
Veronderstel je dan al niet dat elke windrichting maar 1x kan voorkomen? Dat konden ze niet weten.
Het kon toch ook bvb 15m O - 12m N - 8m O en 1m Z zijn en dat de kist op 30cm diepte zat (aan de opgraving door de piraat te zien, zat die kist trouwens geen meter diep)?
Gebruikersavatar

brittc31 mar 2022, 20:35

 6
pedro.deveirman schreef: 29 mar 2022, 23:29 Het is hier al gemeld maar blijf het toch enorm opvallend vinden, de manier waarop Sven op die balk gaat staan...😂 die kan onmogelijk winnen aangezien het zo bijna onmogelijk is om die piraat aan te vallen met uw zwaard in de verste hand.🙈🙈
Bij Manu valt het minder op doordat ze haar lichaam meer draait, maar ook zij staat verkeerd op de balk.

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen31 mar 2022, 20:50

 8153
Inderdaad! Goed opgemerkt @brittc
Gebruikersavatar

Frolva31 mar 2022, 21:41

 2204
BeaVer schreef: 31 mar 2022, 15:42 Zouden er meer regels geweest zijn dan dat wij te horen kregen?
Dat is bij zo goed als elke opdracht zo.
Een kistje met een slot mag je enkel openen door de juiste code/sleutel, niet door het kistje tegen een rots te gooien. :mrgreen:
Ik vermoed dat ze moesten wachten tot iedereen terug was voor ze naar de schat mochten beginnen zoeken. Maar misschien ook niet. 🤓
Gebruikersavatar

BeaVer31 mar 2022, 21:46

 1293  Uma
Maar dat is voor ons speurders wel handige informatie om te weten, toch?
Mochten Manu en Toon al beginnen graven, of moesten ze wachten op de rest? Mochten ze enkel met materiaal graven en niet gewoon met de hand? Moesten alle tips gevonden zijn voor ze mochten graven?

Ik denk wel dat ik het antwoord weet op al deze vragen, maar het blijven assumpties.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen31 mar 2022, 21:58

 8153
Eigenlijk feitelijk... graaft een mol met zijn handen. :mrgreen:

BeaVer schreef: 31 mar 2022, 21:46 Mochten Manu en Toon al beginnen graven, of moesten ze wachten op de rest? Mochten ze enkel met materiaal graven en niet gewoon met de hand? Moesten alle tips gevonden zijn voor ze mochten graven?
Ik denk niet dat ze moesten wachten tot iedereen er was, maar beginnen graven zonder materiaal en zonder aanwijzingen terwijl je ook nog die puzzel moet oplossen en met die piraat moet schermen, was misschien een beetje teveel van het goede.

BeaVer schreef: 31 mar 2022, 21:46 het blijven assumpties.
😜
Gebruikersavatar

Jansen01 apr 2022, 08:15

 3423  Yens
Eigenlijk feitelijk... graaft een mol met zijn handen. :mrgreen:
De piraat is de mol 😲.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10