Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

leon.paelinck28 mar 2022, 16:45

 48  Sven
Dat Léo zeer traag naar Leeuw werd vertaald had niks van impact op de opdracht. Ze hebben de scheps nooit nodig gehad en er was op dat moment niks meer dat ze konden doen. Alles hing af van de duikers zodat ze al konden beginnen met zoeken.
Gebruikersavatar

charlotte.deblauwe28 mar 2022, 18:43

 18  Sven
kim.peeters schreef: 28 mar 2022, 12:12 Buiten de zaken die hier al gezegd zijn geweest, vond ik 't persoonlijk héél raar dat Yens eerst zegt dat hij goed/graag rekent en dat deel van de taak naar zich toetrekt. Om 't dan volledig te laten mislopen en plots te zeggen "ja, ik kan niet hoofdrekenen".
DIT inderdaad.. "ik kan da wel, want ik doe yathzee " of iets in die stijl... en dan iemand anders moet hoofdrekenen, dit gaat echt niet... en dan zegt Anke ja ik kan niet hoofdrekenen, en zegt Yens ja ik ook niet...

En vooral in combo de briefing met de mol "ben ik verdacht vandaag ja é .. " en de makers die zeggen ma nee...

Sinds deze aflevering zit Yens in mijn vizier samen met Sven
Gebruikersavatar

AlleTaupe28 mar 2022, 21:25

 58  Yens
leon.paelinck schreef: 28 mar 2022, 16:45 Dat Léo zeer traag naar Leeuw werd vertaald had niks van impact op de opdracht. Ze hebben de scheps nooit nodig gehad en er was op dat moment niks meer dat ze konden doen. Alles hing af van de duikers zodat ze al konden beginnen met zoeken.
in principe zou je stap 2, 3 en 4 achter elkaar al kunnen uittekenen en als laatste stap 1. Meetkundig kom je dan toch op hetzelfde uit? Het is natuurlijk wel een stuk moeilijker als je dan efkes in de zee uitkomt.
Gebruikersavatar

julieke.vdw28 mar 2022, 23:47

 106  Uma
chicawah.janssen schreef: 28 mar 2022, 12:40 Yens was ook degene die zei dat de ladder de reus kon zijn en hen de ladder liet meten. 😂
Voor mij was dat net heel kandidaats. Het deed mij een beetje denken aan het seizoen in Vietnam, tijdens de opdracht "Sleutel onder de steen", waarbij Bas de hele tijd bezig bleef over die ballonnen! 😂 Ik zou zelf waarschijnlijk ook de absurdste dingen voorstellen in zo'n proef ; de oplossing is niet altijd voor de hand liggend en je weet maar nooit dat je voorstel naar de oplossing kan leiden.
Gebruikersavatar

Watisdatallemol29 mar 2022, 00:19

 2
‘De geschiedenis herhaalt zich, of ook niet.’

In deze opdracht was LEEUW de oplossing van een woordpuzzel en nadien de code van een cijferslot.

In het seizoen in Zuid-Afrika werd ook een woordpuzzel gemaakt en cijferslot geopend met als oplossing LEEUW.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2022, 07:38

 8153
julieke.vdw schreef: 28 mar 2022, 23:47 Voor mij was dat net heel kandidaats. Het deed mij een beetje denken aan het seizoen in Vietnam, tijdens de opdracht "Sleutel onder de steen", waarbij Bas de hele tijd bezig bleef over die ballonnen! 😂 Ik zou zelf waarschijnlijk ook de absurdste dingen voorstellen in zo'n proef ; de oplossing is niet altijd voor de hand liggend en je weet maar nooit dat je voorstel naar de oplossing kan leiden.
Ik bedoelde het eigenlijk een beetje ironisch. Yens was ofwel aan het nepmollen ofwel was het zoals jij schrijft.
Gebruikersavatar

leon.paelinck29 mar 2022, 09:50

 48  Sven
Alles liep mis omdat de groepverdeling op cruciale punten fout zat.:
Slechts één iemand kon deftig schermen bij de vlag => Tijd wordt enorm beperkter
Slechts één min of meer goede duiker in het water => Belangrijkste aanwijzing wordt zeer laat gevonden

Als Bert en Uma hadden gewisseld had het misschien anders afgelopen. Maar was dit zelfs een mollenstreek of gewoon een verkeerde inschatting van de groep?
Wist de groep eigenlijk op voorhand dat ze moesten duiken?

Ook dom dat ze pas begonnen opschrijven bij het meten na 4 foute pogingen. Direct met hoofdrekenen proberen was een gewaagde keuze.

Léo niet kunnen vertalen lijkt me de meest onnodige en opvallende "mollenstreek", kandidaten maken wel vaker vreemde beslissingen dat later gewoon een (domme) fout blijkt te zijn.

Waarom was Bert al niet meteen met de eerste ring teruggezwommen? Het was vrij duidelijk dat hij niks nuttigs deed. Of mochten ze niet opsplitsen? Dan kon hij misschien het schermen wel winnen.
Gebruikersavatar

BeaVer29 mar 2022, 11:55

 1293  Uma
Sven had dan misschien toch beter genepmold op een ander moment, dan op het cruciale moment die de opdracht deed mislukken. 🤨
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2022, 12:00

 8153
leon.paelinck schreef: 29 mar 2022, 09:50 Alles liep mis omdat de groepverdeling op cruciale punten fout zat.:
Slechts één iemand kon deftig schermen bij de vlag => Tijd wordt enorm beperkter
Dat "schermen" kon je toch moeilijk echt schermen noemen? Toon is zo slim geweest om op de piraat zijn benen te slaan. En Sven was volgens mij aan het nepmollen.
leon.paelinck schreef: 29 mar 2022, 09:50 Slechts één min of meer goede duiker in het water => Belangrijkste aanwijzing wordt zeer laat gevonden

Als Bert en Uma hadden gewisseld had het misschien anders afgelopen. Maar was dit zelfs een mollenstreek of gewoon een verkeerde inschatting van de groep?
Wist de groep eigenlijk op voorhand dat ze moesten duiken?
...
Waarom was Bert al niet meteen met de eerste ring teruggezwommen? Het was vrij duidelijk dat hij niks nuttigs deed. Of mochten ze niet opsplitsen? Dan kon hij misschien het schermen wel winnen.
Bert zei meteen dat hij "niet echt een diepe duiker is", maar doet uiteindelijk wel de proef ipv Uma. Bert is handig in het sturen van de groep...
Bert heeft bij die proef eigenlijk niet echt veel gedaan. Volgens mij mocht hij wel al terugzwemmen met de eerste ring, maar hij heeft dat niet voorgesteld en had het geluk dat Jens toch nog die 2de ring wilde opduiken.
leon.paelinck schreef: 29 mar 2022, 09:50 Ook dom dat ze pas begonnen opschrijven bij het meten na 4 foute pogingen. Direct met hoofdrekenen proberen was een gewaagde keuze.
en? Het was vrij duidelijk dat hij niks nuttigs deed. Of mochten ze niet opsplitsen? Dan kon hij misschien het schermen wel winnen.
Inderdaad, maar ze waren gehaast en Yens had aangegeven goed te zijn in rekenen (al zegt hij later wel dat hij niet kan hoofdrekenen...).
leon.paelinck schreef: 29 mar 2022, 09:50 Léo niet kunnen vertalen lijkt me de meest onnodige en opvallende "mollenstreek", kandidaten maken wel vaker vreemde beslissingen dat later gewoon een (domme) fout blijkt te zijn.
León niet kunnen vertalen is wel een heel opzichtige nepmollenstreek. Maar al spreekt Toon geen Spaans: wie heeft nu nog nooit gehoord van Leo, de koning der dieren? Die link hadden ze toch wel kunnen leggen. Dan is er ook nog Leo, het teken leeuw van de dierenriem. Ze hadden ook kunnen denken aan "een beest met 4 poten en een staartje) dat met LE begint. Ze hadden heel veel kunnen proberen, maar ze deden het niet. Manu was hier aan het nepmollen en Toon liet haar doen.
Gebruikersavatar

Yvo29 mar 2022, 12:18

 1111  Uma
Ik vind hier Bert toch ook verdacht hoor.
Veel moeite heeft hij niet gedaan om die ringen te bemachtigen.
Laat het werk maar aan Jens over.
In die kookproef vond ik hem ook verdacht.
Hij komt meer en meer in mijn vizier hoewel ik op dit ogenblik onmogelijk met zekerheid durf zeggen wie de mol is.
Voorlopig spreidt mijn verdenking zich uit over een aantal kandidaten en Bert is daar nu één van.
Gebruikersavatar

astridm29 mar 2022, 14:03

 287
Watisdatallemol schreef: 29 mar 2022, 00:19 ‘De geschiedenis herhaalt zich, of ook niet.’
In deze opdracht was LEEUW de oplossing van een woordpuzzel en nadien de code van een cijferslot.
In het seizoen in Zuid-Afrika werd ook een woordpuzzel gemaakt en cijferslot geopend met als oplossing LEEUW.
Recyclen is beter voor de planeet. 😃
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10