Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy27 mar 2022, 20:44

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Op het strand van Tabayesco ligt een goudschat ter waarde van 4000 euro begraven. Aan de hand van een schatkaart moeten de tien deelnemers zich verdelen over vier tekeningen, die elk gelinkt zijn aan een opdracht. Slagen ze in hun taak dan kunnen ze aanwijzingen en graafmateriaal verdienen om de buit op te graven.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/2.php
Gebruikersavatar

filiep.portugees27 mar 2022, 20:59

 407  Uma
Vreemd, kijken na de pauze, zou verdacht zijn als de van origine Braziliaanse Emanuelle niet de stap van LEÓN naar LEÃO (LEEUW) kan zetten.
Elke Portugeestalige moet dit gewoon begrijpen...

Heel verdacht...
Zoals gezegd : Spaans : León, Portugees : Leão.
En dit is quasi een regel, bijv. Posición --> Posição, Canción --> Canção.
Heel verdacht dat ze dit dus niet herkende.
Maar ja, in de Mol kun je ook verdacht doen om jezelf verdacht te maken, zonder dat je De Mol bent.

De manier waarop Sven zichzelf van de evenwichtsbalk liet vallen was ook serieus verdacht.
Gebruikersavatar

Cat_Cl27 mar 2022, 22:20

 38  Philippe
Inderdaad, je weet echt nooit of een kandidaat bewust iets doet om verdacht over te komen naar medekandidaten toe natuurlijk, anders ben je soms geen lang leven beschoren.

Dat van die léon vond ik ook gewoon vreemd. Ik was dan nog vergeten dat Manu Portugees en ook een mondje Spaans spreekt, maar zelfs als je geen Spaans kan kan je toch wel raden dat léon geen paard of olifant is? Er stond een afbeelding bij en je weet dat je een dier van vijf letters zoekt ... Heel vreemd dat die link niet wordt gelegd.

Het was me ook opgevallen dat Manu bij de verdeling van de groep voor deze opdracht zei "ik heb wel zin in een fysieke proef" en dus koos ze voor de strandopdracht, maar dat bleek dan het minst fysieke van de drie te zijn met dat kruiswoordraadsel. Vind ik niet noodzakelijk verdacht, maar het is wel iets dat me opviel. Ik weet trouwens niet of ze één juist antwoord gegeven heeft bij dat raadsel, of dan kwam het toch niet in beeld.

Ook vreemd dat Uma niet gekozen werd voor de duikproef.
Laatst gewijzigd door Cat_Cl op 27 mar 2022, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

bar.ra27 mar 2022, 22:25

 17  Sven
Als je Spaans en Portugees kan, dan is het bijna onmogelijk dat je niet weet dat león “leeuw” betekent. Emanu staat hierdoor echt bovenaan op mijn verdachtenlijstje.

But then again: ik ben al ELK jaar mis geweest. Dus ze zal het wel niet zijn 😂
Gebruikersavatar

BeaVer27 mar 2022, 22:27

 1293  Uma
Heel vreemd dat Uma niet werd gekozen voor de duikproef, maar wel slim van de mol dan omdat daar de meest belangrijke stap te vinden was, namelijk 'Stap 1'

Ik vond Manu hier (en eigenlijk alle andere opdrachten) heel passief. Ik zou het heel vreemd vinden als zij de mol zou zijn.
Gebruikersavatar

tom.peeters27 mar 2022, 22:29

 8
filiep.portugees schreef: 27 mar 2022, 21:51 Vreemd, kijken na de pauze, zou verdacht zijn als de van origine Braziliaanse Emanuelle niet de stap van LEÓN naar LEÃO (LEEUW) kan zetten.
Elke Portugeestalige moet dit gewoon begrijpen...

Heel verdacht...
Zoals gezegd : Spaans : León, Portugees : Leão.
En dit is quasi een regel, bijv. Posición --> Posição, Canción --> Canção.
Heel verdacht dat ze dit dus niet herkende.
Maar ja, in de Mol kun je ook verdacht doen om jezelf verdacht te maken, zonder dat je De Mol bent.

De manier waarop Sven zichzelf van de evenwichtsbalk liet vallen was ook serieus verdacht.
Wat mij vooral opviel, is dat Sven verkeerd staat om tegen de piraat te vechten. Als je rechtshandig bent, ga je met je rechterkant naar voren staan om te kunnen slaan. Daarom dat hij ook zo snel zijn evenwicht verloor en eraf viel. Zelfs de piraat leek hierom te lachen.

Lomp of net zo lomp dat het een makkelijke mollenstreek is?
Gebruikersavatar

bar.ra27 mar 2022, 22:31

 17  Sven
@BeaVer Ik ben al elk jaar mis dus de geschiedenis herhaalt zich ongetwijfeld 😂

Wat mij vooral opviel, is dat Sven verkeerd staat om tegen de piraat te vechten. Als je rechtshandig bent, ga je met je rechterkant naar voren staan om te kunnen slaan. Daarom dat hij ook zo snel zijn evenwicht verloor en eraf viel. Zelfs de piraat leek hierom te lachen.

Lomp of net zo lomp dat het een makkelijke mollenstreek is?
Dat was me ook opgevallen. Maar geloof me: er zijn echt mensen met geen enkel gevoel voor coördinatie, en die zouden dus op zo’n manier op een balk gaan staan.
Gebruikersavatar

Piellampe27 mar 2022, 22:47

 12  Yens
De mol heeft het in deze opdracht wel gemakkelijk.

6 meter diep duiken is heel moeilijk als je hier niet op getraind bent.
Doordat de ploegen verkeerd verdeeld waren was het dus al bijna om zeep.

De enige plaats waar de opdracht kan verloren worden is bij de vlag, en daar komt iedere geslaagde opdracht naartoe.

Dus de mol moest maar eens met de piraat duelleren wanneer de opdracht dreigde te lukken, maar tot dan was de Chinese methode goed genoeg (naast de rivier zitten tot er een lijk voorbij komt drijven)
Gebruikersavatar

hans.vanderzijl27 mar 2022, 22:48

 22
Alweer een veel te moeilijke opdracht, had nooit kunnen lukken.
Gebruikersavatar

Cat_Cl27 mar 2022, 22:55

 38  Philippe
hans.vanderzijl schreef: 27 mar 2022, 22:48 Alweer een veel te moeilijke opdracht, had nooit kunnen lukken.
Daar ben ik het niet mee eens, deze opdracht was helemaal niet onhaalbaar (in tegenstelling tot de kookproef). De verdeling is hier gewoon niet juist gebeurd, ik denk toch dat Uma die ringen sneller had boven gehaald. Hadden ze ook één keer meer gewonnen van de piraat tijdens de duels dan hadden ze nog tien minuten extra.

Het is niet omdat Sven domweg van die balk valt (al dan niet opzettelijk) nog voor de piraat hem aanraakt dat deze proef onhaalbaar was.
Gebruikersavatar

Jansen27 mar 2022, 22:58

 3423  Yens
De vraag is vooral hoe het komt dat Uma niet in de duikproef zit. Moet die scène nog eens opnieuw bekijken, wie er in feite voor zorgt dat Uma niet in de duikproef terecht komt.
Gebruikersavatar

Kamool27 mar 2022, 23:00

 17  Uma
Als je Spaans en Portugees kan, dan is het bijna onmogelijk dat je niet weet dat león “leeuw” betekent. Emanu staat hierdoor echt bovenaan op mijn verdachtenlijstje.

But then again: ik ben al ELK jaar mis geweest. Dus ze zal het wel niet zijn
Die was zowieso bezig met het molspel om te zien wat de reactie is.
Ze wil ook niet prijsgeven op wie ze stemt/verdenkt. Lijkt me sterk spelergedrag. (Niet naar groep, maar individueel als molzoeker)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10