Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 apr 2022, 13:36

 8153
Paraceta schreef: 02 apr 2022, 10:01 Ik weet trouwens niet of iemand dit al had opgemerkt maar de reus was al verwerkt in de laars op de schatkaart.

Afbeelding
Dat had ik toch meteen gezien hoor 😉

foxhunter schreef: 02 apr 2022, 09:01 Uitslapen van Bert en Uma is ook een dingetje.
In het begin zien we een zeemeermin op de rots zitten. Aan het einde lag de hele cameraploeg in het water.
Werd door vloed de zee een stukje dieper, omdat ze er later aan begonnen water door het uitslapen.
Kan je hier wat meer uitleg over geven?
Gebruikersavatar

filiep.portugees02 apr 2022, 13:42

 407  Uma
Suzanne.Verkerk schreef:Uma zei meteen leeuw toen Toon ernaar vroeg. Ze leek niet blij dat ze dat zo snel zei.
Ja, ze leek niet zo blij, maar het kan ook een nadenkende blik zijn, want zij weet natuurlijk dat Emanuelle dat wel degelijk moest begrepen hebben.
Wat ik mij afvraag, en wat ik niet uit de beelden kan afleiden (door de montage) is of het mogelijk is dat ze die schildering ook echt gezien heeft op dat moment.
Het lijkt erop dat ze vanuit de andere richting komen aanlopen, en dat het dan niet zo logisch is dat ze die gezien hebben (de leeuw bevindt zich dan op hun linkerkant of eerder achter hen).
Dus het zou kunnen dat het effectief Uma is, maar ze zich net realiseert dat ze zich versproken heeft omdat Toon en Emanuelle hen hebben zien afkomen, en Uma niet in de richting van die rots gekeken heeft.
Philippe kijkt op dat moment verbaasd naar Toon, waardoor het lijkt alsof hij de leeuw niet gezien heeft, van Svens gezicht kan ik niets aflezen.
Als Uma de mol is, moet ze misschien op een split second moment beslissen of ze gaat zeggen dat ze het gezien heeft en dat het leeuw is, of dat ze eerst nog wat tijd gaat verliezen door er eerst naar toe te gaan.
Maar als zij de mol is, weet zij dat met hun informatie alleen zij de schat niet kunnen opgraven, en dat dat klein beetje extra tijd rekken geen zin heeft, want ze moeten toch wachten op de andere tips.
Gebruikersavatar

Mola Lisa02 apr 2022, 13:48

 328  Uma
Waren ze eigenlijk verplicht om die ringen op te duiken ? Konden ze niet gewoon lezen wat er opstond ? Een molpuntje voor Bert dan ?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 apr 2022, 13:53

 8153
Ik denk dat stil blijven hangen om te tekst op de ring te lezen nog moeilijker is dan hem meenemen.
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge02 apr 2022, 13:55

 98  Uma
Als je al zo diep gedoken bent dat je de ringen duidelijk kan lezen denk ik dat je ze gewoon kan nemen ook.

chicawah.janssen schreef: 02 apr 2022, 13:53 Ik denk dat stil blijven hangen om te tekst op de ring te lezen nog moeilijker is dan hem meenemen.
je was me voor 😃
Gebruikersavatar

filiep.portugees02 apr 2022, 14:06

 407  Uma
chicawah.janssen schreef: 02 apr 2022, 13:53 Ik denk dat stil blijven hangen om te tekst op de ring te lezen nog moeilijker is dan hem meenemen.
Ja, het doet mij wat denken aan dat grapje van hoe je een konijn kunt vangen, dat als je hem bijna hebt, je zout op zijn staart moet doen omdat hij dan niet meer zou kunnen weglopen.
Als je natuurlijk tijd hebt om zout op zijn staart te doen, kun je hem net zo goed vangen.
Gebruikersavatar

Mola Lisa02 apr 2022, 14:34

 328  Uma
mario.vanwaeyenberge schreef: 02 apr 2022, 13:58 Als je al zo diep gedoken bent dat je de ringen duidelijk kan lezen denk ik dat je ze gewoon kan nemen ook.



je was me voor 😃
Ik heb nul ervaring in duiken, maar je hoeft die zin ook niet in één keer te lezen.
Gebruikersavatar

foxhunter02 apr 2022, 19:28

 100  Sven
chicawah.janssen schreef: 02 apr 2022, 13:37


Kan je hier wat meer uitleg over geven?
In de keuken hing een grote klok aan de wand, rond 10:30 waren ze in de keuken. En Bert en Uma waren net wakker. Als je als mol weet dat er opkomende vloed is, dan heb je er voordeel van om later aan de opdracht te beginnen als er dan opkomend tij is. Dan zal het water stijgen gedurende de opdracht. In het begin zat de zeemeermin op de rots. Verderop in de opdracht zie je de rots niet meer terug. Het water is dus gestegen en er moet dieper gedoken worden, dat maakte het moeilijker om de ringen te pakken.

Paraceta schreef: 02 apr 2022, 10:01 Beide kaartjes geven exact hetzelfde weer hoor;
Dan is er nog een derde kaartje?
Ik herinner me een kaartje met een blauwe stip en daaronder een oranje stip zonder streepje ertussen en die twee stippen met een streepje ertussen.
Niet dat het nog wat uitmaakt, op de ring stond 1 meter diep (begraven). Daar ging het om.
Gebruikersavatar

annebeestje02 apr 2022, 19:59

 88  Sven
Het kaartje stak visueel wat onhandig in elkaar. 3D proberen weergeven op een 2D kaartje... Ik ga ervan uit dat gewoon 1m diep bedoeld is en dat we het extra streepje naar benden dan maar even weg moeten denken.
Gebruikersavatar

Holmes02 apr 2022, 20:37

 395
filiep.portugees schreef: 02 apr 2022, 13:42 Wat ik mij afvraag, en wat ik niet uit de beelden kan afleiden (door de montage) is of het mogelijk is dat ze die schildering ook echt gezien heeft op dat moment.
Interessante vraag.


Overzichtsbeeld na terugkeer. Let op leeuw in schaduw op donkere rots
Afbeelding

Ze komen van boven aanlopen en de rots is blijkbaar aan hun linkerkant maar is in de schaduw.
Afbeelding

Bij aankomst zit de rots net achter het hoofd van Toon
Afbeelding

Dus je zou kunnen denken dat ze dat beest niet gezien kan hebben.
Maar zowel Sven als Philippe wijzen direct, zonder twijfelen, de plaats aan waar een leeuw te zien is. Wat e rop wijst dat ze het alledrie gezien hadden.
Afbeelding

En de reden is wellicht niet ver te zoeken. Uma & co moesten in die richting kijken toen ze (langs de omgekeerde weg) van de startplaats naar hun opdracht vertrokken.
Beeld bij aanvang van de opdracht :
Afbeelding
Gebruikersavatar

filiep.portugees02 apr 2022, 20:57

 407  Uma
Holmes schreef:Maar zowel Sven als Philippe wijzen direct, zonder twijfelen, de plaats aan waar een leeuw te zien is. Wat e rop wijst dat ze het alledrie gezien hadden.
Als iemand zegt : "Ah ja.", dan duidt dat er toch op dat die dat toch pas op dat moment ziet?
Dat is toch zoiets als "Nu je het zegt."?

Allez, het blijft wat een twijfel voor mij.
Gebruikersavatar

Delirivm02 apr 2022, 21:29

 101  Sven
Er is zelfs een beeld van bovenaf gefilmd aan de richel wanneer Uma en co naar de muziekproef lopen, en daarop is de leeuw ook te zien, dus snap heel de discussie niet. Genoeg kansen voor iedereen om de leeuw daar gespot te hebben.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10