Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2022, 09:29

 8153
Daar ben ik het volledig mee eens!
Gebruikersavatar

DenEddie29 mar 2022, 09:37

 19
Als Manu en Bert inderdaad op 1 kandidaat (of 2 waarvan 1 afvaller) hebben ingezet en toch doorgaan dan leidt ik daar volgende mogelijkheden uit af:

- 1 van de 2 is de mol --> zeker als volgende keer 1 van de 2 afvalt is dit een zeer grote mogelijkheid
- 1 van de 2 is de mol --> de andere is hier zeker van en heeft de gok gewaagd door all in mee te gaan.
- hun verdachte (of de overblijver in geval ze op Jens/Yens zaten) is de mol en ze zijn favoriet om de finale te spelen omdat ze nu zeker zijn dat ze de juiste op het spoor zijn
- de mol heeft genoeg overeenkomsten met hun verdachte(n), zelfde proeven gespeeld, zelfde geslacht etc.

We weten uiteraard niet zeker wat er bedoeld wordt met "Russische roulette", dus het kan even goed zijn dat de makers dit gebruiken om de kijkers op het foute spoor te zetten. Ik ga de 2 wel in het oog houden, want veel gaat afhangen van wat er volgende aflevering gebeurd.

Rekening houdend met het gesprek met de mol aan het einde van aflevering 2, verdenk ik Uma wel minder dan Bert aangezien het voorvoegsel kei daar minder tot niet gebruikt wordt (in tegenstelling tot bere of stijf/stief). Toch sluit ik momenteel nog niemand uit.
Gebruikersavatar

perro29 mar 2022, 10:16

 39  Bert
Margot3 schreef:
Dat zou ik niet eerlijk vinden. Dan heeft de mol gekozen wie er eigenlijk een vrijstelling krijgt en niet naar huis kan.
Er is sowieso iemand die zo'n 'vrijstelling" krijgt dan, en niet naar huis kan door de eliminatieronde omdat die samen met de Mol aan tafel zat. De Mol kan niet alleen aan een tafel gaan zitten. Bovendien krijgen de kandidaten zelf de kans om nog te wisselen vóór de eliminatie. Dus stel dat Yens of Manu 'nee' op hun bordje hadden geschreven, dan hadden ze nog moeten wisselen met iemand anders, toch?
Gebruikersavatar

leon.paelinck29 mar 2022, 10:25

 48  Sven
Ik snap nog steeds niet waarom Manu zo vijandig deed. Als je je partner niet vertrouwt is het beste wat je kan doen zwijgen in alle talen en het spelletje meespelen. En je stemmen voor de zekerheid op andere kandidaten inzetten, want als je partner de mol is moet je je geen zorgen maken.
Gebruikersavatar

Margot329 mar 2022, 10:43

 91
perro schreef: 29 mar 2022, 10:16 Er is sowieso iemand die zo'n 'vrijstelling" krijgt dan, en niet naar huis kan door de eliminatieronde omdat die samen met de Mol aan tafel zat. De Mol kan niet alleen aan een tafel gaan zitten. Bovendien krijgen de kandidaten zelf de kans om nog te wisselen vóór de eliminatie. Dus stel dat Yens of Manu 'nee' op hun bordje hadden geschreven, dan hadden ze nog moeten wisselen met iemand anders, toch?
Klopt, maar dat heeft de mol (tenzij hij/zij "nee" zegt) niet zelf in de hand.
Ik denk dat die van het datingbureau niet weet wie de mol is en dus dat zij "beslist" heeft wie de "vrijstelling" kreeg.
Of zoals anderen hier hebben aangegeven zat de mol eerst bij niemand en is het de partner van afvaller 1 die dan bij de mol zit. (maar dit denk ik persoonlijk niet)
Gebruikersavatar

Cadfael29 mar 2022, 13:34

 229  Uma
Toen Uma zei vol op Jens te gaan, had ik al een vermoeden dat hij en Toon zouden afvallen. Uma en Bert gingen waarschijnlijk niet afvallen, omdat we anders wisten dat Jens de mol niet was. Doordat Uma en Bert Russische Roulette hebben gespeeld, zijn zij verdacht en is het raar dat Jens en Toon afvallen vermits zij meer gespreid hadden. Toch is het moeilijk om echte informatie eruit te halen.

Misschien had Jens veel gemeen met de mol, waardoor antwoorden voor hem ook voor de mol telden. Of er zijn veel mensen mis of veel mensen juist door dit puntensysteem, omdat je een grotere groep kunt betrekken.
Ik geef een voorbeeld. Anke en Philippe gaan ervoor dat de mol bij de kelners zit, omdat dit de grootste groep is. Ook Jens en Toon gaan hiervoor. Jens zat ook bij deze groep, dus Uma en Bert zullen dit ook aangeduid hebben. Als dit juist is, hebben ze allemaal 1 of 2 punten, als ze ervoor kozen om het beide aan te duiden. Is dit fout hebben ze geen punten. Toch kunnen Uma en Bert bijvoorbeeld ook een punt verzameld hebben als ze ook op Yens hadden gespreid. Dan hebben ze misschien ook coördinatoren aangeduid, en dit zou kloppen als Yens of Anke de mol zouden zijn. Deze antwoorden zijn dus op verschillende manieren te interpreteren. Daarbij tonen de makers nooit volledig wie de kandidaten juist verdenken en op wie ze stemden.

Misschien liggen Jens en Toon eruit door volledig fout te spreiden en foute keuzes te maken. Andere groepen kunnen misschien ook maar 1 puntje beter gedaan hebben of misschien waren Jens en Toon trager. Er zijn dus verschillende scenario's mogelijk.

Margot3 schreef: 29 mar 2022, 10:43 Ik denk dat die van het datingbureau niet weet wie de mol is en dus dat zij "beslist" heeft wie de "vrijstelling" kreeg.
Of zoals anderen hier hebben aangegeven zat de mol eerst bij niemand en is het de partner van afvaller 1 die dan bij de mol zit. (maar dit denk ik persoonlijk niet)
De persoon van het datingbureau weet sowieso niet wie de mol is. Het is ook niet nodig dat ze dat weet. Zij heeft de personen gewoon samengesteld op basis van hun antwoorden.
Gebruikersavatar

Yvo29 mar 2022, 13:40

 1111  Uma
@Cadfael In mijn ogen goed geredeneerd. Ik volg je.
Gebruikersavatar

astridm29 mar 2022, 13:50

 287
perro schreef: 28 mar 2022, 23:58 Zou dat een tip kunnen zijn dat de experte Bert en Emanuelle eigenlijk had samen gezet, en Yens met Uma, maar dat dit een tip is dat de Mol hier anders beslist heeft?
Als Gilles zegt dat Parship de paren gemaakt heeft, dan is dat zo. Er is weinig zeker in De Mol, maar Gilles liegt niet!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2022, 14:43

 8153
Wat ik mij afvraag is hoe madam Parship 11 (!) mensen verdeeld heeft in koppels van 2. Het is niet zo dat ze Jens niet geïnterviewd heeft en het is ook niet zo dat de makers haar verteld hebben wie de mol is en dat ze die aan niemand moest koppelen omdat hij/zij gekoppeld zou worden aan de oorspronkelijke partner van de eerste afvaller.
Hoe hebben ze dat opgelost? Heeft madam Parship ook GDC geïnterviewd en hem aan iemand gekoppeld zodat ze dan uiteindelijk de partner van Gretel gekoppeld hebben aan de partner van GDC?
Het zou voor mij het ietwat vreemde duo Manu - Yens verklaren.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts29 mar 2022, 14:47

 364  Uma
De koppeling is gebeurd nadat Gretel is afgevallen, dus 10 personen. Zoveel tijd zal mevrouw Parship daar niet voor nodig hebben gehad.
Of anders was het gewoon een puntensysteem dat de makers zelf konden toepassen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2022, 14:51

 8153
Ah, OK.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9