Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

astridm27 mar 2022, 23:18

 287
Cat_Cl schreef: 27 mar 2022, 22:23 Helemaal mee eens, hoe geniaal bedacht was dit weer. Hier valt ongetwijfeld ook wel veel te analyseren. Ik vind het super jammer dat Jens en Toon zijn afgevallen, ik vond het persoonlijk twee van de tofste kandidaten en ik zal ze missen.
Dat dus!
Gebruikersavatar

ellen.ongena27 mar 2022, 23:24

 4
chicawah.janssen schreef:Ik ben nog aan het bekomen van het zoveelste staaltje creativiteit en meesterschap van de makers. Wat een ongelooflijke twist was dit weer!
Zalig, schitterend, fantastisch, subliem! Voor mij weer de absolute bevestiging dat het enige programma dat ik als TV-loze bekijk het enige programma is dat een mens echt moet bekijken!
Ook de muziekkeuze was er boenk op!
Gebruikersavatar

astridm27 mar 2022, 23:25

 287
happyfello schreef: 27 mar 2022, 23:01 Yens en Ema waarbij Ema Yens niet vertrouwt en alsnog 'haar gevoel' volgt...
Er doet geen Ema mee, wel een Emanuelle die ook wel Manu genoemd wordt.
Gebruikersavatar

Frolva27 mar 2022, 23:28

 2204
astridm schreef: 27 mar 2022, 23:25 Er doet geen Ema mee, wel een Emanuelle die ook wel Manu genoemd wordt.
Uma doet ook mee.
Gebruikersavatar

Yvo27 mar 2022, 23:34

 1111  Uma
ellen.ongena schreef: 27 mar 2022, 23:24Ook de muziekkeuze was er boenk op!
Voor het grootste gedeelte ook mijn smaak 😎.
Gebruikersavatar

Polle de Molle28 mar 2022, 00:36

 135  Bert
Hoh, dit is moeilijk... Echt moeilijk. Als Bert & Uma hun tactiek geslaagd was als kandidaten (en ze letterlijk ook zo gespeeld hebben), dan hebben ze 10 vragen enkel en alleen als Yens de mol is, zoniet hadden ze dan eigenlijk 0 punten juist.

Het enige jammer voor mij persoonlijk is dat ik zowel Yens, Emanuelle & Bert als hoofdverdachten heb momenteel 😛 dus als ik puzzel kan ik in ieder scenario begrijpen waren deze 2 teams nog in het spel zitten als ik iedere persoon apart als mol redeneer.

Ikzelf ga op instinctief gevoel eerder naar de kant van Bert als Mol en denk dat dit de reden is waarom Uma nog in het spel zit (als ze effectief hun tactiek hebben gebruikt en Uma hoofdzakelijk voor Jens ging). Uma verdenk ik totaal niet, dus naar mijn gevoel zit voor mij de mol in deze twee koppels. Als Yens en Emanuelle elkaar niet vertrouwden, dan denk ik dat één van de twee nu al zijn mol op het spoor is.

Mijn tweede gevoel is dat Emanuelle de mol is en serieus goed met Yens zijn voeten gespeeld heeft door vaag te zeggen dat ze haar "gevoel" gevolgd heeft bij de eliminatie en hem zodanig in het begin de angst om uit het spel te liggen + aan het twijfelen wou krijgen om een "Nee" te zeggen bij het herverkiezen.

Derde minste gevoel is dat Yens als mol wss zat te stressen dat hij weet dat er een kandidaat hem op het spoor is gekomen namelijk Emanuelle.

Voor mij zit de mol in één van deze twee groepen en is het nu wat blind staren hoe dit spel verlopen is 😛
Zoals al gezegd eerder in dit topic, zeker het herbekijken waard, wat ik ook eens zal doen 😀

Eventjes een samenvatting van het eerste deel, duurt een tijdje om op te schrijven, dus heb de volgende twee delen nog niet gedaan (de herverkiezing en de test zelf)

----------------------
Emanuelle & Yens
----------------------
Voor Gilles:
Emanuelle vraagt direct om de hobbies van Yens

Tijdens Gilles:
Manu kijkt direct naar Yens
Yens kijkt achteraf naar Manu
Yens lacht een beetje
Manu heeft hand op gezicht.

Na Gilles:
Yens vraagt Manu of ze vroeger al ingevuld heeft op hem (Manu zegt "Ja")
Yens zegt dan dat het positief is dat ze aan tafel zitten na Manu's antwoord
Yens zegt dat hij iedereen verdenkt maar dat hij één persoon volledig uitsluit: Manu (zegt dat dit belangrijk is)
Wilt Manu overtuigen niet op hem te stem (anders is stem verloren punt). Manu glimlacht bij deze uitleg
Yens vraagt of Manu blij is om met hem aan tafel te zitten > Manu zegt "Heel blij" met glimlach.
Yens zegt dat Manu supertof is maar wou tactisch gezien met iemand anders aan tafel zitten
GILLES (voiceover) dat Manu denkt aan tafel te zitten met de mol (UITSPRAAK GILLES)
Yens zegt dat hij de mol wou zijn en dat meent hij. Zegt achteraf om vermoedens te laten vallen
Yens blijft zeggen dat hij de mol niet is en Manu niet naar huis wilt. Manu lacht hier om
Yens zegt dat hij ook niet naar huis wilt. Stilte
Manu vraagt hoe Yens haar kan overtuigen
Yens zegt dat de Mol zeker wilt meedoen met de eerste opdracht > zou niet in de kist willen liggen en touwtjes in hand willen hebben.


----------------------
Philippe & Anke
----------------------
Voor Gilles:
Enthousiast
Maken grapjes

Tijdens Gilles:
Vooral Anke geschokt.

Na Gilles:
Anke denkt meteen dat ze "safe" zijn als ze bij de mol zitten
Anke haalt aan om niet op elkaar in te zetten (als één van de twee mol is = safe)
Philippe zegt: "Jens, Uma, Nele is mijn top 3"
Anke teleurgesteld zegt: "Ik vooral op Sven en Toon"
Philippe snapt waarom Anke Toon verdenkt. Eigenschappen over Toon.
Anke vraagt "dus bij U zit Jens niet onder de radar" > Philippe zegt: "Neen, dat is mijn nummer 1" (verhaal klopt langs geen kanten)


----------------------
Nele & Sven
----------------------
Voor Gilles:
Doen spelend wat geflirt


Tijdens Gilles:
Sven kijkt aandachtig naar Gilles
"OMG" van Nele

Na Gilles:
Nele vraagt aan Yens of hij de mol is (niets verder van beeld)
Nele vraagt hoeveel info ze op tafel willen smijten
Sven zegt dat hij niet alles in één keer op tafel wilt smijten
Nele vraag op wie Sven al ingezet heeft. Sven zegt Jens + Philippe + Nele (2 vragen op Nele)
Nele zegt dat zij de mol niet is
Nele zegt dat Emanuelle onopvallend is, dat ze ertussen glipt. Sven knikt en bevestig met "Ja"

----------------------
Bert & Uma
----------------------
Voor Gilles:
Grappen erover dat ze alletwee vrijheid willen.
Zijn serieus over de groep.

Tijdens Gilles:
Kijken elkaar direct aan.
Kijken vervolgens aandachtig naar Gilles.

Na Gilles:
Bert zegt dat ze beide denken van elkaar dat ieder al een goed idee heeft wie de mol is
Uma verdenkt Philippe niet
Bert zegt dat hij Philippe absoluut wel verdenkt
Bert begint over Philippe die 's avonds moe is (lang monoloog over Philippe als mol) / Uma nog steeds niet overtuigd hiervan
Bert zegt "Gisteren zei ik Yens maar vandaag is Jens er ook weer bijgekomen. Die (Jens) stond er totaal niet op"
Uma haalt haar all in idee aan op alles in te zetten bij Jens en Yens "Bij mij zijn dat de twee" > Bert zegt "bij mij nu ook", knikt wel nee wanneer hij het woord "alles" hoorde van Uma

----------------------
Jens & Toon (afvallers)
----------------------
Voor Gilles:
Niet direct beelden van interactie

Tijdens Gilles:
Geschokt

Na Gilles:
Familiar gedrag naar elkaar
Jens zegt dat Toon niet één van zijn mollen is
Toon zegt dat Jens wel één van zijn mollen is (Jens zegt dat Toon dat mag * fluit en doet lamleggen gebaar *)
Zeggen wie uitsluiters zeggen
Toon zegt Anke
Jens doet gebaar alsof hij Anke wel verdenkt
Toon vraagt over de Moezel, Jens overtuigt hem.


Einde Deel 1
Camera vliegt weg

"Ik doe twee vrouwen en jij twee mannen" gezegd door Toon (denk ik)
"Kei-interessant dat we elke proef apart hebben gespeeld" gezegd door Anke -> Mol gebruikt ook kei als woord in nawoord met de mol op einde aflevering
Lach van Manu
Laatst gewijzigd door Polle de Molle op 28 mar 2022, 01:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager28 mar 2022, 01:36

 130  Uma
Kleine samenvatting:

1. Manu zou op Yens zitten
2. Toon sluit Anke uit (ligt er ondertussen uit)
3. Uma sluit Philippe uit.
4. Bert sluit Philippe niet uit.
5. Yens sluit Emmanuelle uit.
6. Sven zit op Jens, Nele en Philippe. Jens ligt er uit, Nele onverdachte nr. 1...
7. Philippe zit op Jens, Uma en Nele en maakt van Jens nr. 1
8. Anke zit op Sven en Toon.
9. Bert zat (niet meer) op Yens, maar wel op Jens.
10. Nele zit op Manu.

Opvallend:
Jens wordt 2 keer genoemd (door Sven en Philippe). Toon wordt 1 keer genoemd (door Anke). Anke wordt uitgesloten door iemand die er uit ligt, maar Bert komt gewoon niet ter sprake, maar ook Anke en Philippe (behalve wanneer Bert zegt hem niet uit te sluiten)..
De anderen die dus vernoemd worden:
Yens, Uma, Nele, Sven en Manu.

Degene die uitgesloten worden:
Anke (door Toon), Philippe (door Uma), Emmanuelle (door Yens)

Niet genoemd:
Bert, Anke en Philippe


Degene die ik nog steeds verdenk en spreid is:
Bert en Anke sinds aflevering 1 al. Yens is er toch bijgekomen, maar zit voorlopig achter op beide. Philippe lichtjes, maar kan ook als kandidatengedrag gezien worden met die eieren, maar is toch een cruciale ingrediënt. De laatste opdracht moet ik nog bekijken.
Gebruikersavatar

Polle de Molle28 mar 2022, 02:05

 135  Bert
Deel 2, de herverkiezing als Gilles het uitlegt. Niet zozeer een fragment om zaken uit te lezen.

----------------------
Emanuelle & Yens
----------------------
Yens kijkt nerveus richting Manu wanneer gilles zegt dat kandidaten mss niet tevreden zijn met partner.
Manu rolt ietswat met de ogen en hoofd.
Manu zegt bij herverkiezing dat ze haar eigen tactiek wilt volgen en niet gek te laten maken door anderen
Yens zegt dat het heel gevaarlijk zal worden als hij denkt dat Manu hem 100% verdenkt

----------------------
Philippe & Anke
----------------------
Philippe kijkt serieus
Bij suggestie wisselen knikt Philippe zachtjes "nee"
Anke kijkt gewoon de hele tijd naar Gilles
Philippe heeft Anke aangekeken.

----------------------
Nele & Sven
----------------------
Nele kijkt gewoon de hele tijd naar Gilles
Sven schudt zeeeeer lichtjes het hoofd bij als Gilles de wissel uitlegt.

----------------------
Bert & Uma
----------------------
Bert knikt "ja" met glimlach
Uma kijkt serieus
Bij suggestie wisselen doet Bert "denk" pose

----------------------
Jens & Toon (afvallers)
----------------------
Jens zeg "komaan jongens" bij vermelding 2.000 euro
Toon kijkt Jens aan daarna.

Eind scene waar iedereen elkaar wat aanstaart, sommige kandidaten kijken wel zeer specifiek bepaalde kandidaten aan (kijken naar potentiële molverdachten?)

één van de eerste frames en laatste frames

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

Bakkieryer28 mar 2022, 02:15

 183  Sven
Interessante aflevering...

Wat in eerste instantie opvalt is dat 4 van de 5 "koppeltjes" al vrij snel zien waarom ze gekoppeld werden. Bij één koppel is dat niet zo, Manu & Yens. Manu betrouwt Yens helemaal niet, maar bij de onverwachte trouw(heids)ceremonie geven de bordjes wel 2x JA aan. Voor de poen of omdat de Mol anders in nauwe schoentjes komt??? GDC zegt duidelijk dat M & Y de laatsten zijn, wat betekent dat ze het meeste tijd hebben gekregen om er over na te denken ( of subtiel de druk op de partner te verhogen ) De reactie van Manu is wel raar, ze ontkent noch bevestigd of ze nu op Yens gestemd heeft. Maar als ze dat gedaan heeft kan dat slechts deels geweest zijn en nemen de makers ons mee op een dwaalpiste door de Canarische wijnputten... Manu volledig op Yens zou immers quasi 100% zeker leiden tot hun beider eliminatie, gezien de gehanteerde invultactieken bij de andere teams.

Wat ook opvalt is het feit dat Uma zegt dat ze 100% gaat inzetten op 1 iemand, wat in die situatie zo ongeveer het slechtste idee is dat je kan hebben, want ook dan is de kans extreem groot dat je vertrekt. Dat Bert dit bevestigt is ook zeer raar en leidt tot de conclusie dat één van beiden haast de Mol moet zijn, want ze gaan gewoon door. Andere mogelijkheid is dat Uma probeert van Bert uit zijn boom te lokken om te zien wat zijn reactie is, maar dat ze daarna én buiten beeld ( of geknipt ) gewoon beslissen te spreiden.

Maar ik denk wel dat de Mol in één van deze 2 groepjes moet gezocht worden, omdat de groep Anke / Philippe met hun waarschijnlijkheidstactiek bijna zeker voldoende scoren, net als Sven / Nele met hun spreiding...
Gebruikersavatar

Polle de Molle28 mar 2022, 02:26

 135  Bert
Een mijn laatste deel de eliminatie

----------------------
Emanuelle & Yens
----------------------
Staren elkaar voor begin aan
Nieuwe scene waar ze gewoon naar hun eigen scherm kijken, er wordt niet gepraat.
Bij vraag of Yens rechtshandig is van Nele bij Sven wordt er over gegaan naar een beeld van Yens (nog steeds keken ze naar eigen scherm)
Beeld van Yens die lacht gevolgd van beeld dat Manu serieus kijkt naar Yens (zijn aparte beelden wel)
awkward stilte en Yens die Manu aankijkt terwijl ze nog door doet met de vragen.
Yens vraagt of Manu zich aan de afspraak gehouden heeft / Manu knikt en zegt "Nee, heb gewoon mijn gevoel gevolgd" / Manu lacht deels, Yens zucht en glimlacht nerveus
Yens "Dan vrees ik ervoor" / Manu knikt "we zullen zien. Go hard or go home" / Yens wrijft handen continu in ogen

Achteraf:
Afspraak was om niet op elkaar te stemmen. Yens "Als je dat wilt doet, dan ben je niet verstandig" en lacht nerveus terwijl Manu lichtjes likt met haar tong/slikt en de hele tijd Yens aankijkt.
Manu zegt dat ze niet zegt dat ze op hem gestemd heeft, enkel dat ze haar gevoel gevolgd heeft.
Yens zegt dat hij spijt heeft dat hij daarnet voor de groep is gegaan en niet voor zichzelf.

----------------------
Philippe & Anke
----------------------
zeggen beide "breed denken"
Anke zegt dat andere kandidaten mss in tunnelvisie zitten maar je moet rekenen "Kans is 1/4 maar eigenlijk 2/8"
Vraag bij "waar woont de mol" - Anke "Jij pakt Ieper, ik moet pakken... Vorselaar?"
Kookopdracht vraag / Anke zegt "Kelner dat is de grootste groep, ik zou allebei Kelner pakken" / Philippe zegt "Ja cava"
Papegaai vraag welk bordje de mol heeft opgehangen / Anke zegt "de mol was niet aanwezig" / Philippe zegt "Ja" / Anke zegt "Grootste groep"
Anke zegt "staat de mol op de timelapse" / beide zeggen "neen" / Anke zegt dat dat de grootste groep is (beeld dat Neen wordt aangeklikt)
uitblazen bij Anke en Philippe

Achteraf:
Philippe zegt dat Anke de ideale tactiek had. Wnnr er een vraag is die het meest mensen betrekt, dat in te vullen. Bij individuele vragen, eigen voorkeur zetten.

----------------------
Nele & Sven
----------------------
Zijn gewoon stil bij het begin.
Nele vraagt aan Sven of Yens links of rechsthandig is > sven zegt rechts, nele zegt "dacht ik ook" (transitie toont geklik op rechtshandig)
Nele vraagt aan Sven als hoeveelste de mol verdedigd heeft op de evenwichtsbalk / Sven "Philippe heeft niet op de balk gestaan" / Nele "ok"
Sven "ik ben klaar"

Achteraf:
Zeggen om op vier personen gespreid te hebben: Jens, Yens, Philippe en Emanuelle.
Indien dit klopt > 5/20 als één van deze 4 de mol is
Sven "vanaf nu is het ieder voor zich, maar zou graag met haar in de finale staan, is een topmadam."

----------------------
Bert & Uma
----------------------
Bert zegt dat hij zijn naam intikt om te starten
Beide wachten om samen te beginnen
Uma zegt "is de mol een man of een vrouw" / klikt en zegt direct "een man"
Uma zegt "Waar woont de mol?" / antwoord direct met "Ieper" / Bert zegt "Ja" (beeld van Ieper dat aangeklikt wordt)
Uma zegt "Hoe heet de partner van de mol?" / zeggen ongeveer gelijktijdig Shana (beeld toont enkel handen en Shana wordt aangeklikt)
Uma zegt "met wie heeft datingbureau mol gematcht" / Uma zegt met "Toon" / overgang naar beeld van Bert die naar scherm kijkt
Aan één stuk Uma's gezicht "hoe heet de mol, hop, Jens met een J"
Geven elkaar High five / Bert zegt "Boenk"

Achteraf:
Bert zegt dat Uma haar idee eerst crazy was, maar had wel zin om nu zoiets ook wel te doen. Uma lacht.
Indien dit klopt > 10/20 (enkel en alleen als Yens de mol is)

----------------------
Jens & Toon (afvallers)
----------------------
"Succes eh matje" + high fives voor het begint
Jens kiest papegaai / Toon kiest zeemeermin
Kookopdracht vraag / Toon zegt Kelners / Jens zegt Ja tuurlijk
Jens zegt dat hij gaat gokken (geen context)
zeggen dat ze de enigste zijn die zo open zijn.

Achteraf:
zeggen hun antwoorden overal gespreid te hebben
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager28 mar 2022, 04:02

 130  Uma
Hier zou ik als mol toch als kandidaat spelen. Veel kan je daar niet veel uit opmaken. Hier kan je wel zeggen dat Manu en Yens geen mollengedrag vertonen. Een mol zou niet nerveus, zou niet uit de mand mogen vallen, dan weten de mol-producers ook. Sinds vandaag hou ik Yens meer in het oog, maar verdenk Bert en Anke toch meer momenteel. Uma zat dus mogelijk toch gewoon veilig, ondanks vol in te zetten op Jens, als Bert de mol zal blijken. Maar dat kunnen we niet met zekerheid zeggen.

Hier toont vooral Manu een zeer uitdrukkelijke kandidatengedrag, dat je als mol niet zou doen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9