Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

bert.dekimpe28 mar 2022, 15:12

 57
De spanning tussen Manu en Yens in deze opdracht vond ik erg bizar. Alle andere kandidaten hadden er gewoon lol in, maar bij hen leek het wel écht een blind date die in de soep liep. Ik moet het allemaal nog eens herbekijken, maar ik vermoed dat we te doen hebben met twee kandidaten die doodsbang waren voor de eliminatie. Vooral Yens leek mij hierin zeer oprecht. Bij Manu zou het mollengedrag kunnen zijn (alleen de mol had in deze opdracht belang bij onrust en tweedracht), maar dan nog : je kan ook op een charmante, sympathieke manier twijfel zaaien bij de andere kandidaat. Dit deed eerder denken aan de jaren negentig, toen de sfeer in De Mol nog niet default gezellig was en sommige deelnemers elkaars bloed konden drinken.
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager28 mar 2022, 15:16

 130  Uma
Waarom zou je in deze opdracht van slechts € 2.000 mollen en er nog eens bovenop iemand hebben die wantrouwen krijgt ?

Is het niet net opvallend dat Anke met zo'n strak plan als kandidaat deze opdracht speelt ?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT28 mar 2022, 16:29

 767  Yens
Het is niet echt een analyse van mollengedrag en ik heb het hier ook nog niet zien voorbijkomen, maar ik had als kandidaat misschien ook een andere methode in overweging genomen bij deze eliminatie. Als je toevallig gekoppeld bent aan degene die jij ervan verdenkt de mol te zijn en je durft een groot risico nemen, dan zou je toch alles op jezelf kunnen inzetten. Als je dan blijft is de kans zeer groot dat je partner inderdaad de mol was, al ben je nooit 100% zeker.
Gebruikersavatar

julieke.vdw28 mar 2022, 17:53

 106  Uma
Het is een beetje koffiedik kijken, maar zou de mol voor deze opdracht op voorhand gebriefd zijn over de verdachten van zijn/haar partner? Zo ja, kon de mol daar gemakkelijk op inspelen en het vertrouwen van zijn/haar partner winnen door die vermoedens te bevestigen.

Ook denk ik dat de mol er geen baat bij had om 'nee' te stemmen en te veranderen van partner. Veranderen van partner is gelijk aan een last-minute verandering van strategie, en dus een grotere kans om door de mand te vallen. Je moet toch heel sterk in de huid van een kandidaat kunnen kruipen om geen wantrouwen/vermoedens op te wekken bij je partner. De mol moet natuurlijk altijd als een kandidaat overkomen, maar de test invullen samen met een kandidaat is nog van een ander niveau, vind ik persoonlijk.
Gebruikersavatar

joeri.michiels28 mar 2022, 17:59

 176  Sven
Wel bijzonder dat Sven zei dat hij met Nele in de finale wil zitten. Alsof hij al zeker is van zijn plek als... mol. 😃 Maar zo eenvoudig zal het wel niet zijn.

Het zou volgens mij nog interessanter zijn geweest om de koppels samen de vragenlijst te laten invullen aan één laptop. 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen28 mar 2022, 18:15

 8153
Dat vind ik nu net niet. Nu kon iedereen aan de ander wel beloven om dit of dat te antwoorden maar uiteindelijk toch zijn eigen zin doen.
Met 1 laptop kom je ook maar aan 1 score ipv 2.
Gebruikersavatar

joeri.michiels28 mar 2022, 18:19

 176  Sven
Dat is uiteraard ook boeiend. Het leek me vooral interessant om te zien hoe er ingevuld zou worden.
Gebruikersavatar

ex-molinator28 mar 2022, 21:11

 3483  Uma
Mollenjager-DT schreef: 28 mar 2022, 16:29 Als je toevallig gekoppeld bent aan degene die jij ervan verdenkt de mol te zijn en je durft een groot risico nemen, dan zou je toch alles op jezelf kunnen inzetten. Als je dan blijft is de kans zeer groot dat je partner inderdaad de mol was, al ben je nooit 100% zeker.
Als je dan blijft ... met "als" in de betekenis van "indien":
dan ben je nog niet zeker, immers misschien heeft de andere de mol ontmaskerd /of toch anders gestemd dan je overeengekomen was en dan lig je er wellicht uit bij de volgende eliminatie.
Of: de anderen hebben geen flauw idee en kunnen er volledig naast zitten (en toch beter gescoord hebben dan de afvallers)
M.a.w. bij de volgende eliminatie zit je met het dilemma om "zeker" te spelen en alles in te zetten, of nog even af te wachten en opnieuw te spreiden, je hebt 1 kans op 7 om juist zitten, immers je kan niemand anders uitsluiten.

Komt daar nog bij dat de kandidaten wellicht niet het achterste van hun tong hebben laten zien en dat je geen zekerheid hebt over de gebruikte stemstrategie van die anderen.
Gebruikersavatar

wendy.absillis28 mar 2022, 22:03

 3  Yens
Fervente mollenjager schreef: 28 mar 2022, 13:54 Vond dit ook opvallend. Anke en Bert worden niet genoemd.
Sven (1 keer) en Philippe ook amper. Deze 4 komen in aanmerking voor 'amper verdacht'. Toevallig de 3 verdachten en 1 outsider (Philippe) van mij 😛
En dan combinatie met interview mol die denkt dat verdacht heeft gehandeld en makers die aangeven dat mol niet verdacht w.
Anke w even genoemd door Toon als niet verdacht en door Jens dan weer wel. Bert wordt nergens genoemd.
En daar waar je strategie neemt v grootste getal: alle duo's moeten dan gokken op man. Terwijl Jens en Toon buiten hun duo evenveel man als vrouw hebben dus splitsen op die vraag➡️ de mol is man ➡️➡️➡️ Bert
Gebruikersavatar

perro28 mar 2022, 23:58

 39  Bert
Wat ik raar vond is hoe deze opdracht begon. Eerst zie je deze naambordjes voorbij komen, dan pas zie je GDC en de kandidaten, en ondertussen speelt La Vida es un Carnaval van Celia Cruz. Een bijzondere nummerkeuze vond ik. Anders past de muziek bij de opdracht, of zijn er toch vaak lijnen te trekken, maar hier niet. En carnaval, maskers, het is niet wat het lijkt... Zou dat een tip kunnen zijn dat de experte Bert en Emanuelle eigenlijk had samen gezet, en Yens met Uma, maar dat dit een tip is dat de Mol hier anders beslist heeft?

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2022, 09:25

 8153
ex-molinator schreef: 28 mar 2022, 21:11 Komt daar nog bij dat de kandidaten wellicht niet het achterste van hun tong hebben laten zien en dat je geen zekerheid hebt over de gebruikte stemstrategie van die anderen.
Volgens mij zijn de enigen die echt volledig eerlijk en open geweest zijn tegen elkaar Jens en Toon. En die liggen eruit...
Gebruikersavatar

Margot329 mar 2022, 09:28

 91
Zou dat een tip kunnen zijn dat de experte Bert en Emanuelle eigenlijk had samen gezet, en Yens met Uma, maar dat dit een tip is dat de Mol hier anders beslist heeft?
Dat zou ik niet eerlijk vinden. Dan heeft de mol gekozen wie er eigenlijk een vrijstelling krijgt en niet naar huis kan.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9