Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

annemarije.heibloem07 apr 2022, 19:41

 1  Bert
chicawah.janssen schreef: 03 apr 2022, 20:25 Bert zit toch weer op een cruciale positie en heeft daarop aangestuurd.
Bert houdt Nele steeds af van de signalen sturen. Hij wil haar steeds naar binnen. Logisch, zo kan zij niets doorgeven. Bert is de mol!

Bert is de mol en wel hierom: Bert zit weer op de sleutelpositie. Hij zegt meteen: Ik wil chillen. Daar haalt hij Nele steeds naar binnen, terwijl ze probeert contact te zoeken. Hij zorgt ervoor dat zij de snoepjesna moet tellen. Dat kost tijd. Hij geeft Nele weer de schuld. Door zijn tijdgerek hebben de duikers geen tijd meer. Het is nog knap van Uma, dat zij de selfie met zo weinig zuurstof nog kan maken. Door haar is er geld verdiend.
Gebruikersavatar

Holmes07 apr 2022, 20:45

 395
@annemarije.heibloem
Is het voor een mol niet interessanter dat Nele op het balkon blijft staan om te zwaaien en intussen niet kan zien hoe hij de vragen saboteert (wat hij trouwens niet doet) ?
Is het voor een kandidaat niet interessanter dat er zo kort mogelijk op het balkon wordt gestaan en meegeholpen wordt bij het oplossen van de 6 vragen ?
Gebruikersavatar

BeaVer08 apr 2022, 12:10

 1293  Uma
annemarije.heibloem schreef: 07 apr 2022, 19:48 Bert houdt Nele steeds af van de signalen sturen. Hij wil haar steeds naar binnen. Logisch, zo kan zij niets doorgeven. Bert is de mol!

Bert is de mol en wel hierom: Bert zit weer op de sleutelpositie. Hij zegt meteen: Ik wil chillen. Daar haalt hij Nele steeds naar binnen, terwijl ze probeert contact te zoeken. Hij zorgt ervoor dat zij de snoepjesna moet tellen. Dat kost tijd. Hij geeft Nele weer de schuld. Door zijn tijdgerek hebben de duikers geen tijd meer. Het is nog knap van Uma, dat zij de selfie met zo weinig zuurstof nog kan maken. Door haar is er geld verdiend.
Ik begin stilaan te twijfelen of die sleutelpositie wel zo belangrijk was om als mol terecht te komen. Want als jij daar als mol alles doet mislukken, zal dat toch meer dan logisch zijn dat de mol daar zat? Je kan ook niet op voorhand weten hoe je medekandidaat in het hotel zich gaat gedragen. Je wordt namelijk constant op de vingers gekeken. Je wil er als mol ook voor zorgen dat er geen geld verdiend wordt, maar doe je dat dan niet op een positie waarbij je dat effectief in de hand hebt? Zoals in de duikproef? want ik denk echt wel dat de mol eerder bij de duikers zal gezeten hebben omdat je daar sowieso je eigen standbeeld kan saboteren als dat van je medekandidaten. En was de duikopdracht niet het grootste bedrag die kon gewonnen worden in die proef?
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk08 apr 2022, 14:55

 70  Uma
Mollenvangertje schreef: 05 apr 2022, 20:07 Sorry dat de foto's die ik heb doorgestuurd een beetje onduidelijk waren. Hier zijn ze wat duidelijker:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik vind Anke en Philippe zo ongelooflijk in deze opdracht gewezen. Philippe had helemaal niets in te brengen, daar waar Anke zich op offert, we zien niet het gehele overleg aan tafel. Haar ogen lachen niet 'mee' op deze foto's waardoor het duidelijk is dat zij niet blij is. Een mol is ook niet happig op geld, en ze werd getest door Philippe om de tweede foto te maken of door te lopen...

Ze gebruiken allebei weleens 'kei' en verdenken kandidaten die het waarschijnlijk niet gaan zijn, Phillipe misschien meer dan Anke. Philippe verdenkt Yens; die heeft zonet 4k binnen gehaald bij de raket. Anke switcht door de Zaak de Mol, ze verdacht Sven. Ze verdenkt ook Bert om het afleiden en zo snel mogelijk, met weinig kennis bij de raket te geraken. Terwijl door haarzelf het laatste infobord, Oerknal nauwelijks werd gelezen. Maar goed er was haast bij op dat moment.

Beiden niet als Mol aangewezen in de Zaak:
- Anke acteerde teveel. Ze staat op wanneer gesuggereerd wordt dat Sven niet de Mol zal zijn, dit komt overeen met haar testbiecht.
- Phillipe was eigenlijk nogal subtiel (aldus Bert); hij veranderd van een vrolijk persoon, naar een stille, die overklast wordt door de fanatieke groep die her spel durfde te spelen. Het is vreemd dat hij niet switchte van mol toen gezegd werd dat Yens waarschijnlijk niet de Mol kon zijn, iets wat Anke wel deed. Anke vertrok als allereerste en Philippe halverwege. Na Franks oordeel over Manu, terwijl hij logischerwijs opstapt na de informatie over Yens. Philippe zijn oordeel volgt daarna; Frank verdenkt hem niet de Mol te zijn. Veel argumenten tegen Yens, maar toch blijft hij bij zijn verdachte, misschien om niet op te vallen.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts08 apr 2022, 15:02

 364  Uma
Ik zit hier ook wat met Anke in mijn maag. Ik heb het gevoel dat ze niet oprecht blij is.
Ofwel knuffelt ze niet graag.

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2022, 15:20

 8153
Anke is heel intelligent en heeft in mijn ogen veel molpotentieel... ware het niet dat ze afschuwelijk slecht acteert.
Bij Frank Focketyn deed Nele het on-ge-loof-lijk fan-tas-tisch goed, Bert was ook schitterend en Manu deed het ook zeer goed. De rest was (iets) minder, maar niemand deed zo erg aan overacting als Anke.
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk08 apr 2022, 15:33

 70  Uma
Daarnaast waren Anke en Phillipe niet bepaald verdachten van Toon en Jens, daar waar Bert en Uma nog wat goed konden hebben door Jens en Yens.
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge09 apr 2022, 13:20

 98  Uma
chicawah.janssen schreef: 08 apr 2022, 15:20 Anke is heel intelligent en heeft in mijn ogen veel molpotentieel... ware het niet dat ze afschuwelijk slecht acteert.
Bij Frank Focketyn deed Nele het on-ge-loof-lijk fan-tas-tisch goed, Bert was ook schitterend en Manu deed het ook zeer goed. De rest was (iets) minder, maar niemand deed zo erg aan overacting als Anke.
En laat ons niet vergeten dat ze zichzelf ook opofferde om Spaans te studeren. Dat moest ze daar niet doen. Philippe kon bijna niet anders, de groep verplichtte hem zowaar, maar Anke zei zelf als eerste 'ok ok, ik zal het Spaans wel doen'. En dat is toch de laatste plaats waar je als mol wil staan?
Gebruikersavatar

karine.ke09 apr 2022, 17:43

 38  Uma
Ik stel me toch wat vragen over de duikproef en meer bepaald het zuurstof verbruik.
Uma heeft een duikbrevet. Zij weet dus dat het zuurstofverbruik op pakweg 2 m diepte exponentieel minder is dan op 12 meter. Stel nu nog dat je voor alle zekerheid naar een diepte wil gaan waar de druk al zo erg is dat je je oren moet klaren, dan zal dit voor beginners nooit dieper dan 5 m zijn. Waar het zuurstof verbruik nog altijd veel minder is dan op 12 meter. Waarom zegt Uma niet tegen Sven en Yens dat ze best wachten aan het touw op de plek waar ze hun oren moeten klaren tot er een tekening naar beneden komt. De duik was rustiger geweest en er was niet zoveel zuurstof verbruikt. Ik denk dat elke duiker dat als eerste reflex zal hebben.
Gebruikersavatar

annie.delen09 apr 2022, 18:30

 238  Uma
Inderdaad. Waarom duikt Uma meteen zo diep wetende dat bij hun het oplossen en maken van de tekening zolang geduurd heeft. Bovendien moest Manu of de instructeur nog naar beneden komen.
Wat ik mij ook afvraag is het volgende : mocht ze tijdens het wachten op die diepte al niet gaan zwemmen om te
verkennen waar de beelden staan? Zou zeer nuttig geweest zijn indien schets langer had geduurd.
Nu heeft ze wel geld verdiend omdat het bijna niet anders kon. Het zou te hard opgevallen
zijn.
Gebruikersavatar

Holmes09 apr 2022, 19:39

 395
@karine.ke
Zouden hiervoor geen beperkingen en verplichtingen geweest zijn voor de duikers ?
Anders konden de duikers evengoed aan de boot blijven drijven en wachten tot de tekenaars zeiden dat de tekening klaar was om dan pas in de diepte te duiken...
Dus wellicht waren ze verplicht van op grote diepte te blijven aan het 2e touw waar de tekening werd neergelaten :
Afbeelding

@annie.delen om veiligheidsredenen zal geen enkele kandidaat zonder begeleider tot op grote diepte mogen duiken hebben. Ook Uma niet. Stel dat er iets misliep...
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2022, 00:48

 2834  Uma
chicawah.janssen schreef: 03 apr 2022, 22:00 Er zijn 3 mensen die Spaans kunnen en de opdracht wordt gedaan door 2 die het niet kunnen...
Gilles had het aangekondigd als dat hij 2 mensen zocht "die Spaans wilden leren". Dan snap ik wel dat je niet 2 mensen kiest die het al kunnen...

Over het duiken was zo bijvoorbeeld ook geen sprake, het ging enkel om "kunstliefhebbers". Eigenlijk wel een uitgelezen kans dan voor de Mol om te proberen de verdeling zo te sturen dat Uma net níet in het water moet. In het ideale geval, zou Philippe hebben kunnen zeggen dat hij van kunst houdt (en dus het water in moet), om zo Uma richting het Spaans leren te pushen (zodat zij níet in het water moet). Dan kan Philippe mollen met de zuurstof, wat ook makkelijker is dan bij het Spaansspreken (als je daar molt, dan heeft Anke je meteen door).
AlleTaupe schreef: 04 apr 2022, 09:22 Maar anderzijds heeft Bert wel de m&ms verkeerd geteld. Wie weet heeft hij er 2 opgegeten en kreeg hij de opdracht dat er 92 over moesten blijven voor de verkeerde locatie, maar alsnog eentje verkeerd geteld... die m&ms moesten wel de locatie sturen. Dus als je hier het verkeerde nummer doorgaf, ging die vrouw niet gevonden zijn... ik blijf bij Bert
Wat een gedacht ook om de M&M's gewoon op de grond uit te gieten.. Het zijn verdikke M&M's. Klein en rond.
Giet dat uit op de grond en sowieso is er wel ergens één (op zijn minst) die wegrolt. Enfin, dat dacht ik toch en toen blijk dat ze uiteindelijk wel nog tot het juiste getal zijn gekomen.

Ik vond het dus een mollenstreek om die bokaal uit te gieten, niet verrassend ook dat ze een fout getal zijn uitgekomen. Maar dan wél verrassend dat toch de juiste vrouw werd gevonden. Zeker met maar 2 van de 3 tips + in een gebied waar vrijwel alle serveersters dezelfde kleur outfit dragen + (achteraf gezien) met de Mol erbij in dit stuk opdracht.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8