Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

HanMi05 apr 2022, 14:01

 21
Zeiden ze op voorhand niet de ze kunstliefhebbers wouden? Als er toen van duiken geen sprake was, konden ze daar niet naar plannen natuurlijk.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 apr 2022, 14:03

 8153
Juist ja! 🙂
Gebruikersavatar

Dagobert05 apr 2022, 15:24

 75
Zowel op het duiken als op het paniekeren bij het duiken kan vooraf geoefend zijn, toch?

In de film zagen we Manu koelbloedig blijven, in elk geval.
Bij het duiken verloor ze die koelheid totaal.

Uma zat in de diepte, de andere twee concentreerden zich op de tekening.
Sven hoort een vreemd geluid.
De pure paniek onder water zien we op tv.
Manu kan goed acteren, weten we.
Gebruikersavatar

Addow05 apr 2022, 16:12

Molerator  377  Yens
lorenzo.dejongh schreef: 04 apr 2022, 14:14 Ik heb een heel vaag vermoeden dat er een beeld van de mol stond in dat water. Het werd allemaal zo vaag in beeld gebracht steeds.
Dat heb ik nagekeken. Zonder succes. Ik dacht bovendien dat er in het raster van 24 beelden een tip kon zitten.
Ik heb alle foto's nagekeken, eveneens zonder succes. Alle foto's zijn origineel of quasi onbewerkt en de beelden staan effectief alle 24 in "Crossing the Rubicon" in het Museo Atlantico.
Gebruikersavatar

Frolva05 apr 2022, 16:52

 2204
👍🏻

Speurwerk dat niet (meteen) tot iets leidt is ook goed Speurwerk! 😉
Gebruikersavatar

Addow05 apr 2022, 21:27

Molerator  377  Yens
Ik ga deze voorlopig hier posten, omdat ik het bij het zoeken naar de modellen opgemerkt heb.
Het kan natuurlijk weer niks zijn, maar zoals al verschillende malen gezegd.... niks is toeval in De Mol 😜

Yoga model doet toevallig de "Down Dog" pose vanuit een bijzonder verre rommelige shot
Bij hun zoektocht naar het Yoga model, wordt er bijzonder rommelig ingezoomd op het model, die in de verte een Yoga pose doet. Blijkt dit de "Downward Dog" of kortweg "Down Dog" te zijn. Wanneer Anke en Philippe er naartoe snellen, zit ze reeds in "Lotus" houding.

Afbeelding
Afbeelding
Downward Dog
Afbeelding
Waar hebben we die term nu weer eerder gehoord?
Just, in de grot in aflevering 1 bij de speurtocht naar de geldkoffertjes. De favoriete yogapose van 2 kandidaten. Al was die van Bert in tweede instantie "De zonnegroet". De "Down Dog" is echter ook een pose in "De Zonnegroet".

De Zonnegroet
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Geloven jullie nog in dergelijke toevalligheden? Tgoh, ik twijfel...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 apr 2022, 21:34

 8153
Mo allez how ! Bestaat dat echt, die down dog? Ik dacht écht dat Manu zomaar iets uitkraamde omdat ze géén idee had. 🤭
Gebruikersavatar

kristof.allaerts05 apr 2022, 21:57

 364  Uma
Het gaat nog verder dan dat:

Afbeelding

Half Lord of the Fishes: Frank Focketyn en zijn vissen
Head to Knee Forward Bend: Nele
...

Alle gekheid op een kamelenstok. De Downward Dog lijkt mij echt wel een frequent gebruikte pose.
Gebruikersavatar

bar.ra05 apr 2022, 22:10

 17  Sven
Manu's paniekaanval op 6m waarbij ze naar boven schiet is levensgevaarlijk. Een kennis heeft zo eens een luchtembolie en klaplong gehad + doorboorde trommelvliezen door van 7-8m naar boven te schieten. De programmamakers hadden dit niet mogen laten gebeuren (ook als Manu de mol blijkt te zijn). Het drukverschil voor ons lichaam is veel groter tussen 10m en 1m dan tussen 20m en 10m.
Duidelijk gesproken door iemand die er iets van kent. Ik heb hetzelfde meegemaakt in mijn vroege twintiger jaren. Gaan duiken met vooraf twee uur “les”. Onverantwoord achteraf bekeken. Ook ik panikeerde op 6m en schoot als een pijl omhoog. De duikinstructeur hield me tegen (omwille van de risico’s) waardoor ik nog harder panikeerde, uit reflex door mijn neus probeerde te ademen en daardoor mijn mondstuk uit mijn mond viel. De instructeur heeft me tot boven moeten brengen, ik was verstijfd en zag mijn leven voorbij flitsen. Tot op de dag van vandaag heb ik daar een trauma van. Stel je voor wat er gebeurd kon zijn als iemand op 12 meter in paniek was geschoten. Ik hoop echt dat ze nooit nog zo’n onverantwoorde proef als deze organiseren…
Gebruikersavatar

julieke.vdw05 apr 2022, 22:41

 106  Uma
kristof.allaerts schreef: 05 apr 2022, 21:57 Alle gekheid op een kamelenstok. De Downward Dog lijkt mij echt wel een frequent gebruikte pose.
Jep, dat klopt, de 'downwards facing dog' is een zeer bekende yogapose. De door Manu en Bert gebruikte afkorting 'down dog' had ik wel nog nooit gehoord. Weetje: er bestaat ook een 'upwards facing dog'! 😃
Gebruikersavatar

Yvo05 apr 2022, 22:53

 1111  Uma
@julieke.vdw Beiden worden gebruikt in de zonnegroet. Maar dat wist je misschien al?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8