Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

HanMi04 apr 2022, 09:13

 21
Polle de Molle schreef: 04 apr 2022, 02:10 Hoewel ik Bert toch als één van mijn verdachten heb, speelde hij het wel zeer kandidaats op een belangrijke molpositie.
- Hij kwam op het idee dat er mss tekst in een spiegel stond. Denk wel dat er hier mensen op gekomen zouden zijn, maar mits we weten dat Nele als kandidaat hier niet op inging of iets over zei, dan zou je dat als mol ook niet direct doen.
- Ook wou hij continu weten wanneer Nele ging met de vlag signalen doorgaf en zich daar in stresseerde. Mss verdacht hij Nele wel een beetje? Ook wanneer zij te lang weg bleef begon hij zich te stressseren.
- 2 drankjes herkennen en daar het alcohol percentage van weten, ook sterk.
- Mistellen in haast kan altijd gebeuren omdat hij zo vlug mogelijk andere opdrachten wou doen (want hij ging direct naar Nele om te helpen met de fles). + ze hadden nog tijd om te hertellen wat het meest logische was om eens te doen voor je jouw finaal antwoord doorstuurde
- Nele kreeg de fles wijn niet open met de schoen en Bert kwam dan van het snoeptellen om dat te fixen
- Ook vond hij als eerste het raadsel met de schoenen, wat imo toch wat vaag is. Als kijker weten we dit inderdaad gemakkelijker doordat er veel nuttige voorwerpen eens in beeld kwamen, dus we wisten als kijker dat er met de schoenen iets aan de hand was. Als speler was dit waarschijnlijk ietwat moeilijker.

Bert heeft hier ongelooflijk veel zaken in de goeie richting laten lopen terwijl Nele eigenlijk meer de signalen doorgaf. De keuze om te vertalen heeft hij geen speel op, dat hing af van Anke en Philippe, en zo een lange zin laten vertalen hielp erbij om het model te vinden.

Door deze proef is Bert voor mij helemaal afgeschreven als Mol. Hij liet Nele communiceren met de duikers en vond zowat alles voor de zoekers, op een positie waar je beide groepen op het verkeerde pad kunt brengen. Door deze opdracht is hij voor mij volledig afgeschreven als mol en staat hij nu gewoon als kandidaat in mijn lijstje.

Voor mij zat de mol hier bij de duikers, niet zozeker de molpositie, maar wel de 2de plaats om vlugger geld te doen verliezen per beeld + had ook het meeste waarde + je had als duiker of wachtende duiker ook nog steeds invloed op de opdracht. Laat dit nu niet de plaats zijn waar mijn groep (buiten Uma) met de meeste verdachten net zat 😀
Ja, ik had Bert voor deze aflevering ook als Mol en toen hij dan op de sturende positie ging zitten in de eerste opdracht dacht ik "Hebbes" maar hij heeft daar zoveel dingen goed gedaan die hij niet goed moest doen, dat ik het toch echt niet meer geloof.

Emanuelle was mij hier het meeste mols met tijdrekken, maar ik hoop dat zij het niet is. Ik vind het zo ostentatief overal in de weg zitten zowel als mol als als kandidaat geen aangenaam gedrag om naar te kijken. Ik geef haar wel het voordeel van de twijfel wat het duiken betreft. Ik heb ooit mijn Padi gehaald en het heeft die instructeur ettelijke pogingen gekost om mij zo ver te krijgen vertrouwen te hebben in het materiaal en mezelf, want de paniek die me telkens om het hart sloeg wanneer ik besefte dat ik kon verdrinken... Had ze sneller kunnen stoppen met de opdracht? Dat zeker, maar als kandidaat wil je denk ik ook gewoon proberen doorzetten ondanks de twijfel.

Ik vond dat deel van de opdracht toch wel best tricky. Duiken op 4-5m wanneer je vrij naar boven kan zwemmen lijkt me toch een pak minder risicovol dan onervaren mensen gewoon naar 12m te laten gaan met een ochtendje oefenen. Maar mijn eigen ervaring zal die interpretatie wel mee kleur geven 😃
Gebruikersavatar

AlleTaupe04 apr 2022, 09:22

 58  Yens
Maar anderzijds heeft Bert wel de m&ms verkeerd geteld. Wie weet heeft hij er 2 opgegeten en kreeg hij de opdracht dat er 92 over moesten blijven voor de verkeerde locatie, maar alsnog eentje verkeerd geteld... die m&ms moesten wel de locatie sturen. Dus als je hier het verkeerde nummer doorgaf, ging die vrouw niet gevonden zijn... ik blijf bij Bert
Gebruikersavatar

Jansen04 apr 2022, 09:41

 3423  Yens
HanMi schreef: 04 apr 2022, 09:13 Emanuelle was mij hier het meeste mols met tijdrekken, maar ik hoop dat zij het niet is. Ik vind het zo ostentatief overal in de weg zitten zowel als mol als als kandidaat geen aangenaam gedrag om naar te kijken. Ik geef haar wel het voordeel van de twijfel wat het duiken betreft. Ik heb ooit mijn Padi gehaald en het heeft die instructeur ettelijke pogingen gekost om mij zo ver te krijgen vertrouwen te hebben in het materiaal en mezelf, want de paniek die me telkens om het hart sloeg wanneer ik besefte dat ik kon verdrinken... Had ze sneller kunnen stoppen met de opdracht? Dat zeker, maar als kandidaat wil je denk ik ook gewoon proberen doorzetten ondanks de twijfel.

Ik vond dat deel van de opdracht toch wel best tricky. Duiken op 4-5m wanneer je vrij naar boven kan zwemmen lijkt me toch een pak minder risicovol dan onervaren mensen gewoon naar 12m te laten gaan met een ochtendje oefenen. Maar mijn eigen ervaring zal die interpretatie wel mee kleur geven 😃
Je hebt gelijk, ik denk ook dat Emanuelle echt wel schrik had van het duiken. Ze was veel verdachter in de manier waarop ze de eerste figuur bepaalde, veel te veel focus op details.
Gebruikersavatar

lieselot.devoorde04 apr 2022, 10:49

 4  Uma
AlleTaupe schreef: 04 apr 2022, 09:22 Maar anderzijds heeft Bert wel de m&ms verkeerd geteld. Wie weet heeft hij er 2 opgegeten en kreeg hij de opdracht dat er 92 over moesten blijven voor de verkeerde locatie, maar alsnog eentje verkeerd geteld... die m&ms moesten wel de locatie sturen. Dus als je hier het verkeerde nummer doorgaf, ging die vrouw niet gevonden zijn... ik blijf bij Bert
Volgens mij is nr 91 wel doorgegeven en was er een andere tip (ivm de bijbel) niet gevonden en niet doorgegeven...
Lijkt me dus geen geldig statement, als hij er effectief had opgegeten dan zou Nele ook niet op het juiste nummer gekomen zijn, ondanks het natellen. Wat nu wel het geval was.
Gebruikersavatar

Wielewaal04 apr 2022, 11:03

 55  Uma
chicawah.janssen schreef: 03 apr 2022, 20:25 Bert zit toch weer op een cruciale positie en heeft daarop aangestuurd.
Maar laat daar wel de douche lopen, ontkurkt de wijnfles, raadt Reebok en Nike, raadt het alcoholpercentage en laat Nele onverstoord de juiste antwoorden voor de standbeelden geven waardoor hij er quasi op zijn eentje voor zorgt dat die foto’s allemaal gemaakt kunnen worden.
Manoevreert zich dus wel in een goede positie maar doet er dan niks mee. Integendeel.
Gebruikersavatar

masterveecee04 apr 2022, 11:07

 3547  Sven
Idd, denk niet dat Bert de Mol is
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 apr 2022, 11:36

 8153
Wielewaal schreef: 04 apr 2022, 11:03 Maar laat daar wel de douche lopen, ontkurkt de wijnfles, raadt Reebok en Nike, raadt het alcoholpercentage en laat Nele onverstoord de juiste antwoorden voor de standbeelden geven waardoor hij er quasi op zijn eentje voor zorgt dat die foto’s allemaal gemaakt kunnen worden.
Manoevreert zich dus wel in een goede positie maar doet er dan niks mee. Integendeel.
Inderdaad. Hij was mijn mol maar ik denk dat ik hem nu maar ga afschrijven.
Gebruikersavatar

mjohlan04 apr 2022, 11:37

 328  Yens
Blijft ook de vraag: "Wat is het kennisniveau Spaans bij Bert?"
Want zonder enige kennis hier vertaal/interpreteer je niet op 1-2-3 een vraag zoals "San Mateo - El complot para prender a Jésus" of "Heilige Mattheüs - Het complot om Jezus te verraden."
Niet evident, laat staan dat je het evangeliehoofdstuk vlotjes kan terugvinden in een Spaanstalige bijbel.
Ter info: het betreft hier hoofdstuk 26 welke de inleiding (complot door Joodse leiders om Jezus te doden) wat resulteert in het Judas-verraad tijdens het "Laatste Avondmaal".
🥳 Yes, it's back. Remember the topic about a painting in a German Castle last year? 😃
Gebruikersavatar

Paraceta04 apr 2022, 12:37

 717  Sven
Polle de Molle schreef: 04 apr 2022, 02:10 - 2 drankjes herkennen en daar het alcohol percentage van weten, ook sterk.
Alcoholpercentages aflezen van 2 flessen is nu niet meteen opzienbarend :mrgreen:
Afbeelding

Verder ben ik het er wel mee eens dat Bert het hier opvallend goed deed, maar toch schrijf ik hem voorlopig nog niet af. Ik denk bijvoorbeeld terug aan Elisabet die geld verdiende tijdens de strandkaraoke en Lennart die van de productie geld mocht ophalen aan het hotelraam in Berlijn omdat er de dagen daarvoor amper iets verdiend was. Eenzelfde situatie deed zich hier voor: in aflevering 2 mislukten er 2 opdrachten compleet en werd er 'slechts' al Blind-Datend €2000 binnengehaald.
Gebruikersavatar

ann.michiels04 apr 2022, 12:40

 7
zoekenmaar schreef: 04 apr 2022, 09:09 Manu rekt opzettelijk de tijd door amper te duiken. Ik geloof niet dat ze echt bang is, eerder doen alsof. Manu wil molletje spelen maar is niet de mol.
Dat is best mogelijk wat jij schrijft. Ik had het anders geïnterpreteerd: Manu is oprecht bang, maar wil blijven proberen om te duiken omdat ze Uma verdenkt als mol en de mol niet alleen naar die opdracht wil laten gaan.

Paraceta schreef: 04 apr 2022, 12:37 Alcoholpercentages aflezen van 2 flessen is nu niet meteen opzienbarend :mrgreen:
Hij moest een cocktail proeven en raden welke drankjes daarin zaten. Pas daarna kon hij idd simpelweg de percentages aflezen van de flessen. Maar de moeilijkheid zat in het proeven.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts04 apr 2022, 12:44

 364  Uma
Je kon al zien dat het waarschijnlijk om een Margarita zou gaan. Zo moeilijk was dit niet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8