Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

filiep.portugees09 apr 2022, 22:57

 407  Uma
Jay-Lo schreef: 09 apr 2022, 22:29 Hij geeft ook de fakkel door aan Yens, waarvan zeker is dat hij die laatste vraag goed zal hebben. Had hij als mol dan niet beter de vraag over Collins fout gehad en beginnen twijfelen en 2 vragen open gelaten voor Yens. Iedereen zou geloofd hebben dat hij echt niet alles had gelezen.
Maar hij geeft die fakkel niet echt vrijwillig door, vind ik.
Hij kon al eerder naar de anderen teruggekeerd zijn, en een vraag doorgegeven hebben, maar dat deed hij niet.
Hij gaf ze pas door toen Uma en Yens zelf naar hem toeliepen.
Dan zou het moeilijker te verantwoorden geweest zijn dat hij een vraag beantwoordde waarvan hij het antwoord niet wist.
Chicawah Jansen schreef:Ik kan die gast zo slecht peilen. Enerzijds stil en zwijgzaam, nogal introvert, anderzijds (gemaakt ?) emotioneel bij eliminaties, lijkt vaak een heel ernstig type maar komt dan plots toch humoristisch uit de hoek... Ik krijg er kop nog staart aan.
Dat gevoel heb ik ook.
Hij lijkt soms heel emotieloos, gaat zonder iets te zeggen bij de groep van de kelners staan, een proef mislukt en je ziet nauwelijks emoties, enz.
Maar als ik de extra filmpjes zie van de verjaardag van Toon, dan was hij plots wel uitgelaten, en toonde hij emoties.
Ook in Café De Mol bij de voorstelling van de kandidaten komt hij wel over als iemand met humor, en die wel grapjes maakt, en zo.
Ook aan de ontbijttafel, toen hij zei dat hij aan Toon zou denken als de Maan uitzag, tapte hij wel grapjes, en leek wel extrovert.
Het is dat contrast dat ik heel bizar vind.
Gebruikersavatar

Jay-Lo09 apr 2022, 23:03

 1690  Sven
Dat is het hem juist, Bert zat al op hete kolen om de vragen te doen, is het dan niet beter om hem te laten gaan en het te laten verbrodden? Het kan dat er gewoon geen andere keuze meer was en dat hij zich moest overgeven aan de groep natuurlijk.
Gebruikersavatar

filiep.portugees09 apr 2022, 23:16

 407  Uma
Als mol ben je maar zeker als je het zelf verknoeit, natuurlijk.
Het overlaten aan Bert (als Sven de Mol is), is een risico.
Sven leek mij ook niet echt blij dat Uma en Yens kwamen aanlopen.
Als je weet dat je het antwoord niet weet, en 2 mensen die het potentieel wel weten komen aangelopen, zou je dan niet blij zijn dat iemand je komt helpen?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 apr 2022, 23:39

 8153
Inderdaad, Sven leek niet echt blij. Maar zou een goede mol laten merken dat hij niet gelukkig is met de gang van zaken?
Grrrr... Kop noch staart krijg ik aan die gast en zijn reacties. 🙄
Gebruikersavatar

filiep.portugees09 apr 2022, 23:50

 407  Uma
Chicawah Jansen schreef:Inderdaad, Sven leek niet echt blij. Maar zou een goede mol laten merken dat hij niet gelukkig is met de gang van zaken?
Maar hij leek ook niet kwaad, hij had weer zijn pokerface op.
In contrast met bijv. op het verjaardagsfeestje van Toon.
En dat vind ik vreemd voor een gewone kandidaat.
Gebruikersavatar

Yvo09 apr 2022, 23:58

 1111  Uma
chicawah.janssen schreef: 09 apr 2022, 23:39Inderdaad, Sven leek niet echt blij. Maar zou een goede mol laten merken dat hij niet gelukkig is met de gang van zaken?
Gilles Van Bouwel liet merken bij sommige proeven dat hij er niet blij mee was dat die geslaagd waren.
Herinner je de proef waarbij ze de schilderijen moesten herkennen. Die proef was zo goed als volledig geslaagd.
In de reünie aflevering hebben ze Gilles Van Bouwel zijn teleurgestelde gezichtsuitdrukking extra in de verf gezet
toen hij de kamer binnen liep en zag dat de proef geslaagd was.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 apr 2022, 00:07

 8153
Moet toch echt moeilijk zijn als mol om te faken dat je blij bent omdat een proef geslaagd is. Wat dat betreft deed Alina het toch echt schitterend toen bleek dat al haar niet-inspanningen in de fitness vergeefs bleken.
Maar wat faken betreft en de "naïeveling" uithangen was Lennart toch echt "hors catégorie" 😂
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk10 apr 2022, 07:42

 70  Uma
@Heinz De tactiek is opjagen of vertragen. Beiden zijn zowel mols als onmols, want er moet zowel geleerd worden als op tijd aankomen. In de edit krijgt Sven op grote afstand de meeste schermtijd. Niet super vreemd, want we weten dat de tactiek van de Mol niet geslaagd is. Aan de andere kant, hij heeft zichzelf opgegeven om alleen te gaan. Maar alleen gaan had wel de consequentie dat hij achteraan reed? We zien niet hoe de volgorde bepaald werd.

Bijna elke Mol heeft tegenslag gekend, denk aan de kettingproef, lamaprief, schilderproef, duikersklok, sportproef, koffertjesopdracht, cu chi tunnels...

Dankzij het dagboek weten we dat de Mol onzeker is. Het blijft verdacht aan Yens dat hij anders reflecteert op de proef dan wij te zien krijgen. Dat hij zich echt in bochten wringt om kandidaats over te komen. Sven daarentegen komt vooral chill over als je durft te zingen 'I would lie and thats a fact' (never is weggelaten). Waarschijnlijk vergis ik mij dat de Mol dit zal laten merken. De Mol is immers voorbereid en wordt regelmatig gebrieft.
Gebruikersavatar

BeaVer10 apr 2022, 22:25

 1293  Uma
wat we geleerd hebben bij deze proef is dat Philippe vooral probeerde om Manu tijd te doen rekken, zodat Sven en henzelf nooit op tijd alle info te pakken konden krijgen.
Gebruikersavatar

digger11 apr 2022, 17:31

 5  Bert
@BeaVer Mollen by proxy
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9