Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 apr 2022, 18:08

 8153
Frolva schreef: 06 apr 2022, 15:19 Nog iets wat ik vreemd vond bij Sven: bij de draaistoel heeft hij het heel moeilijk, totdat hij alleen is en het doet 'als een raket' (niemand ziet of de stoel wel echt gedraaid heeft). Dan loopt hij 'recht' naar iemand (in de buurt van de camera) om zijn blinddoek af te geven. Pas nadien (als hij naar de buggy loopt) legt hij er erg de nadruk op dat hij nog draait.
Toch een beetje vreemd, vind ik. :mrgreen:
Inderdaad vreemd, maar waarom wordt het getoond?
Ik herinner mij zowel mol Marc als mol Hugo die, toen ze alleen waren, op hun gemak aan het wandelen waren terwijl ze zich voor de opdracht eigenlijk moesten haasten. We kregen dat echter pas in de revealaflevering te zien.
Gebruikersavatar

Holmes06 apr 2022, 19:16

 395
Fervente mollenjager schreef: 06 apr 2022, 04:29 Stond volgens mij wel "de mol zat alleen".
Dat stond er niet.... (vraag + alle antwoorden komen net niet volledig in 1 beeld, vandaar afgekapt boven en onder)
Geen idee wat je moet antwoorden als Sven de mol is... "met Sven" dan ?

Afbeelding
Gebruikersavatar

Stars Hollow06 apr 2022, 19:39

 35
Frolva schreef: 06 apr 2022, 15:19 Mocht dat ook nog nadat de vraag gelezen was?
Want bij de vierde vraag vult Sven enkel 'Pater' in, waarvan hij toch moet weten dat dit fout is.


Nog iets wat ik vreemd vond bij Sven: bij de draaistoel heeft hij het heel moeilijk, totdat hij alleen is en het doet 'als een raket' (niemand ziet of de stoel wel echt gedraaid heeft). Dan loopt hij 'recht' naar iemand (in de buurt van de camera) om zijn blinddoek af te geven. Pas nadien (als hij naar de buggy loopt) legt hij er erg de nadruk op dat hij nog draait.
Toch een beetje vreemd, vind ik. :mrgreen:
Dat zou ik wel bijzonder vinden van de productie uit en niet echt fair naar de kandidaten. Het is één ding om te treuzelen en zo tijd te verspillen maar het is een ander ding om de mol te helpen ‘valsspelen’. Ik vind wel dat een mol nog altijd wel de spelregels moet volgen en de opdrachten correct moet uitvoeren.
Gebruikersavatar

martin.janssen06 apr 2022, 20:23

 178
Holmes schreef: 06 apr 2022, 19:16 Dat stond er niet.... (vraag + alle antwoorden komen net niet volledig in 1 beeld, vandaar afgekapt boven en onder)
Geen idee wat je moet antwoorden als Sven de mol is... "met Sven" dan ?

Afbeelding
Als Sven de mol is dan vertrok de mol dus met niemand. Het antwoord zou dan dus moeten zijn "met niemand" of iets van die strekking. Ik denk dat hier dan "de mol was niet aanwezig" ingevuld moest worden. Vermoedelijk een slordigheidje in de vraag. Het komt vaker voor dat je bij een antwoord op een vraag kan kiezen uit meerdere kandidaten, maar dat één (of meerdere) kandidaten niet deelnamen. In dat geval is er de laatste keuze "de mol deed niet mee" of iets met deze strekking. Ik vermoed dat dit standaardantwoord ook in deze vraag is geslopen. Slordigheidje.
Gebruikersavatar

Jay-Lo06 apr 2022, 20:44

 1690  Sven
@martin.janssen
Als je denkt dat Sven de mol is, moet je dus invullen "de mol was niet aanwezig"? Ah nee, want dan vul je een vraag in op Nele, die was er niet bij.
Het juiste antwoord moet zijn: "de mol vertrok alleen" en dat staat er niet tussen.
Tenzij je gewoon aanduidt "met Sven", aangezien hij alleen in die buggy zat kan dat dan het juiste antwoord zijn.
Oftewel hebben ze dat schermpje aangevuld met "de mol was niet aanwezig" ipv "met Nele" nadat zij niet meer meedeed omwille van haar blessure, dat ze "met Sven" over het hoofd hebben gezien, en het dus gewoon een foutje is.
Gebruikersavatar

Frolva06 apr 2022, 21:34

 2204
Stars Hollow schreef: 06 apr 2022, 19:39 Dat zou ik wel bijzonder vinden van de productie uit en niet echt fair naar de kandidaten. Het is één ding om te treuzelen en zo tijd te verspillen maar het is een ander ding om de mol te helpen ‘valsspelen’. Ik vind wel dat een mol nog altijd wel de spelregels moet volgen en de opdrachten correct moet uitvoeren.
Eens, maar sinds de duikproef met Eline weten we dat er soms vals gespeeld wordt. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Paraceta06 apr 2022, 21:52

 717  Sven
Het is niet de eerste keer dat er fouten sluipen in de testvragen die we te zien krijgen. Afgaand op wat Addow in dat verband blootlegde en wat we vorig jaar te zien kregen van beelden achter de schermen, lijkt het me veilig om aan te nemen dat de kandidaten andere (juiste) antwoorden te zien krijgen dan de testbeelden die in de afleveringen gemonteerd worden. Zo onderwerpt Gilles De Coster voorafgaand aan de test alle vragen nog eens aan een controle:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Cadfael06 apr 2022, 21:55

 229  Uma
We mogen ook niet vergeten dat deze proef oorspronkelijk met 8 werd gespeeld en dus met Nele erbij, waardoor er niemand oorspronkelijk alleen kwam te zitten in een buggy. Als Sven de mol is, heeft hij hier misschien handig op ingespeeld door alleen te gaan zitten, maar dit was dus niet het oorspronkelijke plan. In normale omstandigheden zat iedereen met 2 in een buggy en was er wel een soort controle van een andere kandidaat. Ik weet niet of dit nuttig is, maar gewoon iets dat we in het achterhoofd dienen te houden.
Gebruikersavatar

filiep.portugees06 apr 2022, 22:18

 407  Uma
Ik maak zelf iedere week molvragen voor een competitietje met wat collega's.
Het is echt niet eenvoudig om de vragen ondubbelzinnig te maken.
Bijvoorbeeld vorig jaar was er daar een proef waarbij sommige kandidaten een schotel hadden om de drank op te zetten, andere niet.
Ik had die vraag gesteld, maar dan kwam als antwoord dat sommige kandidaten later in de proef wel een schotel kregen.
Er had dus moeten staan "bij het begin".
Het is echt enorm goed uitkijken.
Gebruikersavatar

Stars Hollow06 apr 2022, 22:41

 35
Frolva schreef: 06 apr 2022, 21:34 Eens, maar sinds de duikproef met Eline weten we dat er soms vals gespeeld wordt. :mrgreen:
Daar heb je inderdaad gelijk in. Die was ik vergeten. 😃
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager06 apr 2022, 23:56

 130  Uma
Holmes schreef: 06 apr 2022, 19:16 Dat stond er niet.... (vraag + alle antwoorden komen net niet volledig in 1 beeld, vandaar afgekapt boven en onder)
Geen idee wat je moet antwoorden als Sven de mol is... "met Sven" dan ?

Afbeelding
"Met Sven" lijkt me het meest logische.
Gebruikersavatar

StevenB07 apr 2022, 00:16

 3
Hoewel het "lijkt" alsof SVEN hier een grote held is, hij is het echter niét.

Vraag je eens af wat de Mol wil in deze opdracht. Aangezien de opdracht lineair is, kan de mol tijdens de opdracht weinig saboteren. Iedereen kan leren, vooruitgaan, proefjes individueel afhandelen. Wat kan de mol wel?
- de groep OPHOUDEN: dan moet je kijken naar Anke en Bert die vooraan het tempo bepalen, of Emanuelle (die te pas en te onpas stopt om ergens te leren) en iedereen achter haar ophoudt
- de groep OPJAAGT: dan moet je kijken naar 'wie z'n mond niet houdt' of... naar de laatste die constant tempo wil maken. Zo kan a) de groep immers niet grondig leren en b) komt de groep toch aan het einde

De mol wil immers finishen. De mol WIL ERBIJ ZIJN op het einde waar de enige winst van de opdracht ligt. De ideale strategie is immers: beantwoord een paar vragen juist, maar ook evenveel of meer fout en laat de beslissende vraag (die je denkt dat men niet juist heeft) over voor een echte kandidaat: zo maak je je niet verdacht.

Sven is dus de geknipte man voor de job en is ook weer hier op de juiste plaats, net zoals tijdens veel van de vorige opdrachten.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9