Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 apr 2022, 20:10

 8153
filiep.portugees schreef: 05 apr 2022, 19:43 Ik vraag mij trouwens nog altijd af of hij diegene was die bij de kookproef het plankje verlegde, zodat het onstabiel werd.
Hij viel als eerste af (als de montage klopt...), en moest op de stoel zitten.
Dat lijkt geen interessante positie, want hij kan niet koken, en kan niets saboteren, zou je denken.
Maar je ziet hem zo wat spieden in de richting van dat plankje.
Dus misschien zat hij daar met die bedoeling, het plankje wat onstabiel maken, en dan was het wachten tot de eieren zouden gebracht worden...
chicawah.janssen @ Afl 2 - Opdracht 1: Koken voor de foodblogger
+ de volgende post
Gebruikersavatar

filiep.portugees05 apr 2022, 21:02

 407  Uma
Chicawah Jansen schreef:chicawah.janssen @ Afl 2 - Opdracht 1: Koken voor de foodblogger
Ik probeer niet met de eer te gaan lopen, hoor.
Je hebt dat prima gezien, en het heeft mij toen aan het denken gezet.
Waarom staat die stoel vlak voor dat muurtje?
Het is natuurlijk ideaal als je snel eventjes dat plankje wilt verschuiven.
Niet dat er geen andere verdachten zijn op mijn lijstje : Uma, Emanuelle, Bert staan er ook op.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 apr 2022, 21:06

 8153
@filiep.portugees ik verdacht je er helemaal niet van met de eer te gaan lopen hoor.
Ik wilde eigenlijk alleen een snelle link leggen naar de discussie die al over het plankje bestond, met mijn bericht (dat ik mij nog goed herinnerde) en de berichten die er op volgden, waaronder 1 van jou.
Gebruikersavatar

Molly Malone05 apr 2022, 21:45

 7
Jansen schreef: 05 apr 2022, 16:00 Ja, is waar maar het zou toch minder opvallen als molactie denk ik dan de planeten omdraaien. Ik bedoel daarmee dat als ik de mol zou zijn het zo zou doen, er van uitgaande dat Sven de mol is (wat ik persoonlijk niet denk).
Ik zou als mol ook de planetenvraag als laatste over laten met weinig tijd op de klok. Die duurde namelijk veel langer om in te vullen dan de vraag over de maanlanding.
Gebruikersavatar

filiep.portugees05 apr 2022, 22:03

 407  Uma
Molly Malone schreef:Ik zou als mol ook de planetenvraag als laatste over laten met weinig tijd op de klok. Die duurde namelijk veel langer om in te vullen dan de vraag over de maanlanding.
Maar was het wel ingecalculeerd dat die kandidaten nog gingen op tijd aankomen?
Het was echt een kwestie van seconden, nog een paar seconden langer en hij had die zelf ingevuld.
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager06 apr 2022, 04:20

 130  Uma
katka schreef: 03 apr 2022, 22:40 Een geslaagde proef... altijd heel moeilijk om er de molaccties uit te halen. Zijn de kandidaten de mol al (te snel) op het spoor en moet hij/zij even onder de radar duiken? Bij de cinema staan meedere kandidaten recht om hun test te gaan invullen nadat Bert beoordeeld wordt door Frank Focketyn. (dit hele gedeelte moet ik later deze week nog eens op het gemak herbekijken).
Alleszins, ik zie dat Bert in deze proef opnieuw een leidersrol opneemt en het tempo tracht te verhogen. In de hoop dat er minder goed gestudeerd wordt onderweg?
Interessante denkpistes hierover in mijn molboekje. 😛

DenEddie schreef: 04 apr 2022, 00:07 Heb vooral manu heel verdacht zien doen. Alles luidop (Mericulus???) Herhalen. Het ezelsbruggetje van Philip niet willen horen. Extra veel ruis via de walkie veroorzaken.

Trouwens, voor eens en voor altijd:

Maak Voort Aardig Meisje Jan Spuit U Nat. (En toen ik naar school ging afsluitend met: Plets!)

Volgorde van de planeten is echt niet moeilijk. En vele vragen waren redelijk voorspelbaar.

Uma schuift hier als 2e verdachte naar voor door per se te willen aansturen bij het basketten. Als Yens dan klaar is wilt ze dat hij haar nog helpt in plaats van doorgaat naar het lanceerplatform.
Extra veel ruis was vooral van Anke en iedereen leert op zijn manier. Luidop, stil, met muziek, ondervragingen, .. . Zou ik dus ook niet zomaar op in gaan. Ze had trouwens een walkie-talkie maar ze werd geërgerd door Anke en verder zij bijna niets aan de walkie-talkie.

AlleTaupe schreef: 04 apr 2022, 09:18 Zoals door enkelen van jullie hier aangehaald, komt Sven in deze proef inderdaad verdacht over. Zorgen dat er 4 vragen bekeken zijn, waarvan 2 juist en zo een 50/50 kans laten om de proef te doen mislukken (of slagen). Maar wat me wel bezig houdt is dat àls Sven de mol is, de laatste positie met de maanwagens toch wel een heel slechte positie is. Hij heeft puur geluk gehad überhaupt vragen te mogen oplossen. Bert en Anke zaten in de beste plek. Ze konden de groep ophouden, het systeem van telkens 4 plaatsen opschuiven in het 100 doen lopen, veel te veel babbelen in de walkie talkie en uiteindelijk wel aankomen door maar 3 borden gelezen te hebben. Als het van Bert afhing, ging Bert ook proberen vragen op te lossen met die minieme kennis... mijn tunnel is (ondanks het hotel) nog niet helemaal weg
1ste, 2de of 4de maanbuggy. De mol zou in ieder kunnen zitten volgens mij. Redenering in mijn molboekje 😛

Wielewaal schreef: 04 apr 2022, 11:21 Geen idee of het al ergens staat maar bij de eliminatietest komt de vraag met wie de mol in de buggy vertrok.
Sven vertrok alleen maar er is geen optie om dat in te vullen. In dat opzicht kan Sven de mol niet zijn.
Stond volgens mij wel "de mol zat alleen".
Gebruikersavatar

nora_l06 apr 2022, 09:50

 1  Anke
Délégee schreef: 04 apr 2022, 11:44 @Amstroid : Mensen Vergeten Altijd Maar Jullie Slim Uitgekozen Namen
Het valt toch op dat heel wat kandidaten hun naam delen met kandidaten uit vorige seizoenen of er een link mee hebben en met deze zin heb ik toch nog groter vermoeden dat er iets inzit. Ik geraak er alleen niet helemaal uit.

Uma > ?
Anke > seizoen 1
Emanuella > Manuella seizoen 4
Yens > eventueel gewoon verwijzend naar Jens seizoen 9
Sven > seizoen 9
Philippe > seizoen 9
Bert > seizoen 5
Nele > ?
Toon > ?
Jens > seizoen 9
Gretel > ver gezocht maar eventueel Hans seizoen 5

Bon, het uittypen heeft me doen inzien dat het wellicht ver gezocht is maar wel leuk om het uitgezocht te hebben 😃
Gebruikersavatar

Siemen06 apr 2022, 10:26

 3  Yens
Wat mij opviel is dat ik een tandem zag. Yens zat deze keer telkens op een gegeven moment bij Uma ( zowel bij het duiken, als in de buggy en bij de basketproef). Ik denk dat Yens op Uma zit en die daarom wat schaduwt. Dat Uma nog de basketproef wil doen en Yens daarom wil laten blijven, maar dat hij dan weigert, bevestigt mijn vermoeden alleen maar. Uma kan plots niet rijden met die buggy, terwijl de anderen van bij de start met volle vaart er tegen aan gaan.
Gebruikersavatar

filiep.portugees06 apr 2022, 12:34

 407  Uma
Siemen schreef: Uma kan plots niet rijden met die buggy, terwijl de anderen van bij de start met volle vaart er tegen aan gaan.
Uma gaat er ook met volle vaart tegenaan, 't is te zeggen, tegen de buggy van Sven, het extern geheugen van de groep...

AlleTaupe schreef: 04 apr 2022, 09:18 Zoals door enkelen van jullie hier aangehaald, komt Sven in deze proef inderdaad verdacht over. Zorgen dat er 4 vragen bekeken zijn, waarvan 2 juist en zo een 50/50 kans laten om de proef te doen mislukken (of slagen). Maar wat me wel bezig houdt is dat àls Sven de mol is, de laatste positie met de maanwagens toch wel een heel slechte positie is. Hij heeft puur geluk gehad überhaupt vragen te mogen oplossen.
Dat interpreteer ik precies andersom.
Door achteraan te rijden kan niemand hem verplichten voort te maken, en hij zit alleen in de buggy, dus niemand kan hem opjagen.
Dat geeft hem de kans om quasi alle borden te lezen, waardoor hij dé persoon wordt om naar de vragen te sturen.
Het lijkt mij dus helemaal geen toeval dat hij de vragen mag oplossen.
Merk ook op hoe Gilles zegt dat Sven natuurlijk de fakkel mag doorgeven, maar "hij waagt het erop".
Gebruikersavatar

Watisdatallemol06 apr 2022, 15:02

 2
Bij deze opdracht voorin weet Bert dat Sven alles gaat onthouden. Anke vraag aan Bert of hij Sven vertrouwd. Bert antwoordt dat hij Sven volledig vertrouwd. Maar ik vind het geen geloofwaardig antwoord. Het klinkt niet oprecht, Anke moet de vraag twee keer stellen en Bert denkt te lang na over zijn antwoord.
Volgens mij denk Bert hier dat Sven de mol is en wil hij Anke op een verkeerd spoor zetten.
Gebruikersavatar

Frolva06 apr 2022, 15:19

 2204
filiep.portugees schreef: 06 apr 2022, 12:41 Merk ook op hoe Gilles zegt dat Sven natuurlijk de fakkel mag doorgeven, maar "hij waagt het erop".
Mocht dat ook nog nadat de vraag gelezen was?
Want bij de vierde vraag vult Sven enkel 'Pater' in, waarvan hij toch moet weten dat dit fout is.


Nog iets wat ik vreemd vond bij Sven: bij de draaistoel heeft hij het heel moeilijk, totdat hij alleen is en het doet 'als een raket' (niemand ziet of de stoel wel echt gedraaid heeft). Dan loopt hij 'recht' naar iemand (in de buurt van de camera) om zijn blinddoek af te geven. Pas nadien (als hij naar de buggy loopt) legt hij er erg de nadruk op dat hij nog draait.
Toch een beetje vreemd, vind ik. :mrgreen:
Gebruikersavatar

filiep.portugees06 apr 2022, 17:38

 407  Uma
Frolva schreef:Mocht dat ook nog nadat de vraag gelezen was?
Want bij de vierde vraag vult Sven enkel 'Pater' in, waarvan hij toch moet weten dat dit fout is.
Neen, maar hij zag wel al het thema waarover de vraag zou gaan, hij kon dus gemakkelijk concluderen dat hij het antwoord niet zou weten, en iemand anders roepen.
Dat deed hij niet, hij waagde het erop.
Ik vraag mij trouwens af, ok, hij moest dan de vraag beantwoorden, maar mocht hij dan niet iemand erbij roepen, toen hij zag dat hij het antwoord niet wist?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9