Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jansen05 apr 2022, 14:49

 3423  Yens
Ja, akkoord, maar Sven heeft ook al meermaals gezegd dat hij niet goed is in talen.
Gebruikersavatar

astridm05 apr 2022, 15:41

 287
Klopt Jansen, maar dit heeft niets met 'talen' te maken, hij heeft het gewoon kunnen lezen en hoefde het dus alleen maar te onthouden.
Gebruikersavatar

Yvo05 apr 2022, 15:50

 1111  Uma
julieke.vdw schreef: 05 apr 2022, 13:47Maar de planeten, die zou ik waarschijnlijk ook niet in de juiste volgorde geplaatst hebben. Het is al lang geleden dat ik twaalf was! 😃 Dus dat is echt interpretatie.
Ik wist de juiste volgorde nog, maar dat kwam enkel door het ezelsbruggetje dat ik daarvoor gebruik.

Van de andere kant geloof ik ook nooit dat 80% van de 12-jarigen de planeten in de juiste volgorde kan opzeggen.
Mijn pa heeft ca. 28 jaar in het middelbaar onderwijs lesgegeven. Nu durf ik te wedden dat het merendeel van zijn leerlingen,
en die zijn dus ouder, dat ook niet kunnen. Hij heeft les gegeven in 3 of 4 verschillende scholen.
Hij vond deze de beste en is daar uiteindelijk gebleven, maar dit terzijde.
Ik heb hem nog zo vaak horen zeggen dat de onderwijskwaliteit de laatste 20 jaar serieus bergaf is gegaan.
Dit is daar een voorbeeld van.
Gebruikersavatar

Jansen05 apr 2022, 16:00

 3423  Yens
astridm schreef: 05 apr 2022, 15:41 Klopt Jansen, maar dit heeft niets met 'talen' te maken, hij heeft het gewoon kunnen lezen en hoefde het dus alleen maar te onthouden.
Ja, is waar maar het zou toch minder opvallen als molactie denk ik dan de planeten omdraaien. Ik bedoel daarmee dat als ik de mol zou zijn het zo zou doen, er van uitgaande dat Sven de mol is (wat ik persoonlijk niet denk).
Gebruikersavatar

Stars Hollow05 apr 2022, 16:27

 35
Ik vind het gek dat er zoveel zijn die Yens en Sven zo snel willen afschrijven door deze ene proef.
We weten van vorige aflevering bij 'briefing van de mol' dat de mol toch een beetje nerveus is dat hij/zij teveel verdacht wordt.
Misschien is dit wel een poging om de verdenkingen van zich af te werpen?

Zelf vind ik Sven niet geheel onverdacht. Oké, hij vult twee vragen goed in maar hij zorgt er ook voor dat twee vragen fout zijn.
Daardoor komt de druk op de laatste persoon terecht, tijd die begint te dringen, Yens die misschien niet op tijd bij de vragen is en ik weet niet of er verder nog iemand het antwoord wist op die vraag?
Gebruikersavatar

Jay-Lo05 apr 2022, 16:35

 1690  Sven
Paraceta heeft daar een mooi overzicht van gemaakt. Yens en Uma, Philippe en Manu hebben deze info gelezen.
Gebruikersavatar

Holmes05 apr 2022, 18:24

 395
Hun initieel plan was om telkens maar 1 team een bord te laten bekijken.
Uma & Yens doorkruisten dat droomscenario (voor de mol) door overal te beginnen stoppen.
Enkel de eerste 3 borden van het parcours waren dus zeker niet door iedereen bekeken.
Twee (maanlanding (3e bord), zonnestelsel (2e bord)) van de 5 vragen kwamen uit de eerste 4 borden.
Uma en Yens die het 3e bord maanlanding hadden bestudeerd waren nog niet aangekomen bij het lanceerplatform toen Sven met de vragen bezig was.

Gokte Sven dat U&Y te laat zouden komen en dat Manu en Philippe het bord niet genoeg bekeken hadden om te kunnen antwoorden op de vraag 'Maanlanding' maar liep het in de laatste seconden toch mis (voor de mol) omdat Yens op tijd was en de vraag wist?

Uit de molbriefing blijkt alleszins dat het niet verliep zoals voorzien.
Gebruikersavatar

HanMi05 apr 2022, 18:32

 21
Ging het niet al mis toen Anke en Bert geen 4 borden verder reden zoals afgesproken en vervolgens er dan maar enkele skipten om sneller bij de opdrachten te zijn, waardoor de rest ook maar wat is beginnen doen omdat ze er achter vast zaten en het systeem weg was.
Gebruikersavatar

Addow05 apr 2022, 18:36

Molerator  377  Yens
Handig overzichtje, @Paraceta. Het was me zelf ook opgevallen dat de volgorde niet helemaal juist was door die "Ruimtetoerisme"-uitspraak van Bert, maar dat kan natuurlijk ook met de montage te maken hebben. Ik kan het nog eens nakijken, maar ik denk dat ik het op quasi dezelfde manier geïnterpreteerd heb. Toch handig, dit overzichtje! Merci.

Aangezien 2 van de 5 vragen uit de eerste 4 borden kwamen, was ik vooral geïnteresseerd in wie er als eerste het voorstel gedaan heeft om de buggy's over de eerste 4 borden te verdelen. Het lijkt er nu op dat Bert dit voorstel doet, maar aan het feit dat Philippe al vertrekkensklaar was, vermoed ik dat Bert het gewoon nog eens wou dubbelchecken. Het échte voorstel wordt niet in beeld gebracht... Grrrr 😡
Gebruikersavatar

Holmes05 apr 2022, 19:28

 395
Wat doet vermoeden dat het zeker Bert niet was die dat voorstel gedaan had.
We zien ook geen beelden van hoe de volgorde bepaald werd, alleen dat Yens zegt dat hij met Uma in de 2e buggy rijdt.
Gebruikersavatar

filiep.portugees05 apr 2022, 19:43

 407  Uma
Stars Hollow schreef: 05 apr 2022, 16:27 Ik vind het gek dat er zoveel zijn die Yens en Sven zo snel willen afschrijven door deze ene proef.
We weten van vorige aflevering bij 'briefing van de mol' dat de mol toch een beetje nerveus is dat hij/zij teveel verdacht wordt.
Misschien is dit wel een poging om de verdenkingen van zich af te werpen?

Zelf vind ik Sven niet geheel onverdacht. Oké, hij vult twee vragen goed in maar hij zorgt er ook voor dat twee vragen fout zijn.
Daardoor komt de druk op de laatste persoon terecht, tijd die begint te dringen, Yens die misschien niet op tijd bij de vragen is en ik weet niet of er verder nog iemand het antwoord wist op die vraag?
Ik vind hem superverdacht door die proef.
Als mol is het toch een typische tactiek?
Je volgt de strategie van de groep niet, waardoor je zelf heel veel kennis opslaat.
Dan ben je automatisch op het einde de gedroomde kandidaat.
Hij bleef ook superlang bij die evenwichtsproef, zodat er niet veel tijd meer overbleef.
Dan beantwoord je 2 vragen goed, en dan begint het;
1 vraag fout.
En dan wordt het vreemd, de vraag waar een ezelsbruggetje voor beschikbaar was, nu juist deze kan hij niet juist.
Dus er blijft maar één vraag meer over, en er is heel weinig tijd meer.
Wat zou er gebeurd als Yens en Uma niet net op tijd kwamen aangesneld?
Ik denk dat hij gewoon die 5e vraag ook zou ingevuld hebben, en fout, de proef zou mislukt zijn, en het zou op brute pech geleken hebben.

Ik vraag mij trouwens nog altijd af of hij diegene was die bij de kookproef het plankje verlegde, zodat het onstabiel werd.
Hij viel als eerste af (als de montage klopt...), en moest op de stoel zitten.
Dat lijkt geen interessante positie, want hij kan niet koken, en kan niets saboteren, zou je denken.
Maar je ziet hem zo wat spieden in de richting van dat plankje.
Dus misschien zat hij daar met die bedoeling, het plankje wat onstabiel maken, en dan was het wachten tot de eieren zouden gebracht worden...
Gebruikersavatar

Addow05 apr 2022, 19:54

Molerator  377  Yens
Holmes schreef: 05 apr 2022, 19:28 Wat doet vermoeden dat het zeker Bert niet was die dat voorstel gedaan had.
We zien ook geen beelden van hoe de volgorde bepaald werd, alleen dat Yens zegt dat hij met Uma in de 2e buggy rijdt.
Hier zien en horen we Bert het voorstel doen. Maar Philippe en Yens willen precies al vertrekken. Dit kan dus de eerste keer zijn dat Bert dit voorstel doet, maar dan vind ik het plots wel een ongelooflijk brave volgzame groep. Het lijkt me dus eerder op een "samenvatting" van Bert om wat structuur in de opdracht te steken.
Afbeelding
Indien Bert het voorstel effectief gedaan heeft, dan noem ik het niet echt een subtiele sabotage. Hij zet zichzelf meteen voor 2 vragen buitenspel. De anderen weten dat hij bovendien later ook nog "Ruimtetoerisme" heeft overgeslagen. Dit kunnen de medekandidaten ook allemaal achterhalen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9