Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

magali.dereu04 apr 2022, 09:00

 184  Sven
Jansen schreef: 03 apr 2022, 23:24 Ik denk toch dat er een groot verschil was, bij Alina was dat in de eerste aflevering en ze werd gekozen (als lichtgewichtje) om bovenop de mensentoren te moeten staan, dan wordt het al heel moeilijk om die klok niet te luiden, zonder haar super verdacht te maken. En bedenk ook dat ze toen al op -10.500 € stonden omwille van Bart zijn actie toen om de vrijstelling binnen te halen.

Yens kon gemakkelijk verkeerd antwoorden en deed het niet, of hij had iets trager kunnen reageren omdat de tijd echt kort was om die vraag nog te beantwoorden, zonder om zich echt verdacht te maken. Na vandaag heb ik toch de neiging om te denken dat Yens niet de mol is.
Ik ook! Het laten lukken van de opdracht om minder verdacht te lijken, lijkt mij hier niet aan de orde omdat het om zo'n groot bedrag gaat.
Gebruikersavatar

AlleTaupe04 apr 2022, 09:18

 58  Yens
Zoals door enkelen van jullie hier aangehaald, komt Sven in deze proef inderdaad verdacht over. Zorgen dat er 4 vragen bekeken zijn, waarvan 2 juist en zo een 50/50 kans laten om de proef te doen mislukken (of slagen). Maar wat me wel bezig houdt is dat àls Sven de mol is, de laatste positie met de maanwagens toch wel een heel slechte positie is. Hij heeft puur geluk gehad überhaupt vragen te mogen oplossen. Bert en Anke zaten in de beste plek. Ze konden de groep ophouden, het systeem van telkens 4 plaatsen opschuiven in het 100 doen lopen, veel te veel babbelen in de walkie talkie en uiteindelijk wel aankomen door maar 3 borden gelezen te hebben. Als het van Bert afhing, ging Bert ook proberen vragen op te lossen met die minieme kennis... mijn tunnel is (ondanks het hotel) nog niet helemaal weg
Gebruikersavatar

Polle de Molle04 apr 2022, 09:48

 135  Bert
btw, de reactie van Anke toen Bert zei dat hij haar pipi aan het opdrinken was 😃

"Echt? ooooooow :3 "
Gebruikersavatar

thomas_04 apr 2022, 10:43

 14  Uma
AlleTaupe schreef: 04 apr 2022, 09:18 Maar wat me wel bezig houdt is dat àls Sven de mol is, de laatste positie met de maanwagens toch wel een heel slechte positie is. Hij heeft puur geluk gehad überhaupt vragen te mogen oplossen.
Niet per se. De mol weet vast welke vragen er gesteld zullen worden. Als maanwagen 1 & 2 aan een fysieke proef bezig zijn, kan hij gerust maanwagen 3 verbaal pushen om door te rijden omdat "dit is al door de vorigen bekeken". Als hij er niet op tijd geraakt dan is de kans groot dat hij niet de enige is en dat er dus een pak kennis te weinig om handen is om het te laten slagen.
Gebruikersavatar

Wielewaal04 apr 2022, 11:21

 55  Uma
Geen idee of het al ergens staat maar bij de eliminatietest komt de vraag met wie de mol in de buggy vertrok.
Sven vertrok alleen maar er is geen optie om dat in te vullen. In dat opzicht kan Sven de mol niet zijn.
Gebruikersavatar

Amstroid04 apr 2022, 11:31

 1
Weet iemand nog hoe dat ezelbruggetje ging? Het stond op een van die borden, maar het klonk zo vreemd dat het bijna een tip kan zijn 😀
Gebruikersavatar

thomas_04 apr 2022, 11:39

 14  Uma
Ik neig ook naar Sven af te schrijven op basis van deze proef. Als mol 2/4 antwoorden correct ingeven is al een beetje sketchy voor zo een groot bedrag. Maar de laatste die hij niet doet gaat over de maanlanding. De montage toont dan duidelijk dat hij 15/18 borden heeft bekeken, waarvan maanlanding inderdaad één van de ontbrekende is. Als hij de mol zou zijn zouden ze dat overzicht gewoon niet geven vermoed ik, en kan hij daar ook op gokken en is het game over. Zelfs als we even veronderstellen dat de productie dit fout zou durven tonen om ons op een dwaalspoor te brengen in geval Sven wel de mol is, dan nog was het duidelijk dat geen enkele vraag over een onderwerp ging waar Uma & Bert bij hadden stilgestaan. Sven wist niet per se wie er achter hem nog zou afkomen behalve Uma & Bert die er al stonden, maar Yens heeft nog jaren gebasket en had het maanlandingsbord bekeken. Of Sven zeker wist wat Yens had bekeken en wat niet kan je nog in twijfel trekken. Maar de mol weet wel dat de laatste proef basket is dus het is wel iets om te onthouden, en worst case iets wat je aan de productie kan vragen want de lanceerbasis staat een pak verwijderd van de andere kandidaten: "Hé welke van deze hadden Uma, Bert & Yens nu weer? Ah enkel maanlanding top."

Ik denk echt dat als Sven de mol is hij hier zoveel andere en betere dingen kon gedaan hebben op het einde: tijd verspillen met heen & weer lopen door slechts 1/2 goed te beantwoorden, iets anders overlaten dan maanlanding, iets specifiek achterlaten waar hij als enige iets van wist, etc.
Gebruikersavatar

Délégee04 apr 2022, 11:44

 99
@Amstroid : Mensen Vergeten Altijd Maar Jullie Slim Uitgekozen Namen
Gebruikersavatar

bert.dekimpe04 apr 2022, 12:32

 57
Opvallend eigenlijk hoe makkelijk ze meegingen in die piss prank. Het zal wel door de opwinding van het spel komen. Want als je een beetje doordenkt weet je toch ook wel dat de productie zich niet gaat bezighouden met het filteren van de urine van de deelnemers...
Gebruikersavatar

Polle de Molle04 apr 2022, 12:47

 135  Bert
Waarom zouden ze dat niet doen? 😂

Goed getrolled, goed gememe'd, 8/10 IMDB kluchtje
Gebruikersavatar

Heinz04 apr 2022, 13:29

Forum veteraan  427  Uma
Wielewaal schreef: 04 apr 2022, 11:21 Geen idee of het al ergens staat maar bij de eliminatietest komt de vraag met wie de mol in de buggy vertrok.
Sven vertrok alleen maar er is geen optie om dat in te vullen. In dat opzicht kan Sven de mol niet zijn.
Er is wel de optie "met Sven", wat je zal moeten aanklikken als Sven de Mol is, al is het wat gek geformuleerd en zou je eerder "de Mol vertrok alleen" verwachten.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9