Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Heinz03 apr 2022, 22:26

Forum veteraan  427  Uma
Ik moest met Sven een beetje aan Gilles VB denken in de opdracht in de kapel. Omdat Gilles het toen allemaal zo goed onthouden had mocht hij het cruciale laatste deel van de opdrachten doen (en nét verpesten). Zoiets gebeurde ook met Sven die terwijl hij zo goed dingen kan onthouden toch nét twee planeten omdraait.
Gebruikersavatar

katka03 apr 2022, 22:40

 22  Uma
Een geslaagde proef... altijd heel moeilijk om er de molaccties uit te halen. Zijn de kandidaten de mol al (te snel) op het spoor en moet hij/zij even onder de radar duiken? Bij de cinema staan meedere kandidaten recht om hun test te gaan invullen nadat Bert beoordeeld wordt door Frank Focketyn. (dit hele gedeelte moet ik later deze week nog eens op het gemak herbekijken).
Alleszins, ik zie dat Bert in deze proef opnieuw een leidersrol opneemt en het tempo tracht te verhogen. In de hoop dat er minder goed gestudeerd wordt onderweg?
Gebruikersavatar

Jay-Lo03 apr 2022, 22:43

 1690  Sven
Heinz schreef:Ik moest met Sven een beetje aan Gilles VB denken in de opdracht in de kapel. Omdat Gilles het toen allemaal zo goed onthouden had mocht hij het cruciale laatste deel van de opdrachten doen (en nét verpesten). Zoiets gebeurde ook met Sven die terwijl hij zo goed dingen kan onthouden toch nét twee planeten omdraait.
Klopt, maar daardoor denk je al meteen dat hij het totaal gaat verpesten, maar dat doet hij niet, hij geeft de fakkel door. En dan net aan Yens, die daar een beetje door bezeten is en sowieso het juiste antwoord geeft, die kan gewoon niet anders. De mol weet toch wat ze gaan vragen en wat ze gaan overslaan, en gaat dat net onthouden, en dan kan je het fout doen. Net als Gilles VB, die het avé Maria in het Spaans van buiten leerde maar net dat wat ze vroegen had overgeslagen. Het was dezelfde opdracht, een parcours met zaken om te onthouden en dan bewust andere zaken over te slaan. Maar de groep deed dat niet, ze gingen alles lezen, verdeelden de info niet meer.
Ik lag wel dubbel bij de draaiende stoel en het sprongetje. 😂
Gebruikersavatar

Jansen03 apr 2022, 22:54

 3423  Yens
Klopt, ik vond het ook vreemd dat Sven eerst twee moeilijke vragen goed beantwoorde en dan de mist in ging op een eenvoudige vraag zoals de volgorde van de planeten. Volgens mij weer een manier om te nepmollen maar het weer niet juist aanpakte (net zoals vorige week toen hij zich zo stuntelig van de balk liet vallen).
Gebruikersavatar

katka03 apr 2022, 23:10

 22  Uma
BeaVer schreef: 03 apr 2022, 21:23 Ik schrijf hier Yens toch wel af als mol. Hij had het makkelijk nog kunnen doen mislukken.
Of moeten we dit zien zoals de actie van Alina met het luiden van de bel? Velen schreven haar daarom af als mogelijke mol (ik ook). Ik kan het moeilijk geloven, maar eerlijk, de twijfel slaat toe🙈
Gebruikersavatar

kristof.allaerts03 apr 2022, 23:22

 364  Uma
Moest ook direct aan Alina denken... lastig in te schatten zoiets.
Ik vind dat je als mol niet moet twijfelen en laten mislukken. Maar ja...
Gebruikersavatar

Jansen03 apr 2022, 23:24

 3423  Yens
Ik denk toch dat er een groot verschil was, bij Alina was dat in de eerste aflevering en ze werd gekozen (als lichtgewichtje) om bovenop de mensentoren te moeten staan, dan wordt het al heel moeilijk om die klok niet te luiden, zonder haar super verdacht te maken. En bedenk ook dat ze toen al op -10.500 € stonden omwille van Bart zijn actie toen om de vrijstelling binnen te halen.

Yens kon gemakkelijk verkeerd antwoorden en deed het niet, of hij had iets trager kunnen reageren omdat de tijd echt kort was om die vraag nog te beantwoorden, zonder om zich echt verdacht te maken. Na vandaag heb ik toch de neiging om te denken dat Yens niet de mol is.
Gebruikersavatar

Numlocked03 apr 2022, 23:35

 16
Voor iemand als Sven was die volgorde peanuts in mijn ogen omdat de laatste 3 een waanzinnig makkelijk ezelsbruggetje hebben. SUN. Ik zou denken da Sven dit direct zou zien en dus ni fout zou invullen
Gebruikersavatar

DenEddie04 apr 2022, 00:07

 19
Heb vooral manu heel verdacht zien doen. Alles luidop (Mericulus???) Herhalen. Het ezelsbruggetje van Philip niet willen horen. Extra veel ruis via de walkie veroorzaken.

Trouwens, voor eens en voor altijd:

Maak Voort Aardig Meisje Jan Spuit U Nat. (En toen ik naar school ging afsluitend met: Plets!)

Volgorde van de planeten is echt niet moeilijk. En vele vragen waren redelijk voorspelbaar.

Uma schuift hier als 2e verdachte naar voor door per se te willen aansturen bij het basketten. Als Yens dan klaar is wilt ze dat hij haar nog helpt in plaats van doorgaat naar het lanceerplatform.
Gebruikersavatar

Cadfael04 apr 2022, 00:28

 229  Uma
Jansen schreef: 03 apr 2022, 22:54 Klopt, ik vond het ook vreemd dat Sven eerst twee moeilijke vragen goed beantwoorde en dan de mist in ging op een eenvoudige vraag zoals de volgorde van de planeten.
Ik vind dat ook. Als hij echt een vraag fout probeerde te beantwoorden als mol, dan zou hij toch voor een moeilijke vraag zijn gegaan. Dat is toch geloofwaardiger dan gewoon twee planeten omdraaien, wat je direct verdachter maakt. Het net niet juist hebben, is verdachter dan het helemaal niet weten.
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager04 apr 2022, 03:28

 130  Uma
Hoewel ik haar amper verdenk, vind ik het toch bijzonder dat Uma vraagt aan Sven om haar nog te helpen bij het basketbal, terwijl hij even goed al kon gaan. Was het Philippe die er nog stond ?

Zoveel tijd over was er nu ook niet en Uma kan hier even goed cruciale tijd doen laten verliezen.


Nu over verdachten...
Mijn 3 verdachten (Bert, Anke en Sven) waren alle 3 op een gegeven moment kandidaats maar maakten ook fouten. Bert detailfout in het hotel en bewust snel gaan in opdracht 2 ? Anke enkel te veel aan het praten terwijl anderen moeten instuderen, voor de rest weinig molacties. Sven verdenk ik wel. Waarom gaat hij al zo snel naar beneden en Uma verdenkt Sven (of Yens) om een vrouw te tekenen en geen jongere...
Komt kandidaats over in laatste opdracht...

Uma zoals ik al zei. Manu wou steeds proberen voor iets wat ze niet kan en dat met tijd dat cruciaal kan zijn. Het is natuurlijk de eerste keer dat Manu in een zo cruciaal opdracht zit. Dat moet je dus enigszins ook nuanceren, ze kon dus vroeger stoppen als je weet dat het niet gaat lukken. Ik zie enkele vergelijkingen met Elizabeth en Manu, maar dat denk ik eerlijk gezegd niet. In de grot kon je enigszins nog communiceren met elkaar (cast en Elizabeth). In de oceaan is die communicatie er amper. Plus je ziet haar duidelijker versnellen.. Denken jullie echt dat dit doorgegeven wordt ? Plus doorheen de aflevering zien we toch ook dat Manu geen opgever is.
Hoezo de planeten erg makkelijk ? Net op het einde dat ze een fout maakt, voor al de rest is ze juist...

Al degene die ik licht heb verdacht of meer verdenk zijn er nog allemaal in. Nele was duidelijk een speelster. Nu durf ik ook zeggen dat Philippe een speler is.

Nu hij er nog uit, en dan wordt het wel eens extreem moeilijk voor mij. Ik verander wel mijn hoofdverdachte Bert naar hoofdverdachte Sven. De mol zijn is meer dan acteur of actrice zijn. Je moet in eerste plaats de opdracht laten mislukken. De acteursessies zijn ook vooral belangrijk dat hij of zij zich in de groep kan manifesteren.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9