Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy10 apr 2022, 20:02

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Na een week op Lanzarote reist het Mol-gezelschap door naar een volgend eiland: Gran Canaria. Daar vernemen ze van Gilles dat ze als ware wielrenners de Barranco de Guayadeque zullen beklimmen. De kandidaten werden voor aanvang van de reeks op hun fysiek getest door onderzoekers van de KU Leuven. De beste onder hen wordt de kopman/vrouw. Alleen hij/zij moet de volle 8 km rijden om voor profrenner Thomas de Gendt de eindstreep te bereiken. De overige zes spelers verdelen zich in duo's en bepalen wie welke meet onderweg moet halen. Als beide deelnemers hun doel bereiken voor Thomas, loopt het te winnen bedrag op en verdienen ze ook de mogelijkheid om de profrenner even tegen te houden.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/4.php
Gebruikersavatar

magali.dereu10 apr 2022, 21:04

 184  Sven
Ik verdacht altijd Yens, maar in het dagboek van de mol zei de mol dat het precies maar stroef verliep en de truc met de punaise was mislukt. Ik verdenk Philippe nu meer. Hij fietste een tijdje alleen (achterop), misschien hopende om daar iets te flikken? En hij liet de kei nogal snel zakken (compensatie voor de mislukte punaisetruc?).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 apr 2022, 21:29

 8153
Op dat moment was Philippe inderdaad de mol.
Gebruikersavatar

BeaVer10 apr 2022, 22:28

 1293  Uma
We moeten ook eerlijk toegeven. Philippe stond een cm boven de draad wanneer hij met zijn armen gestrekt stond. Bert was er nog een 20cm boven. Dit was gedoemd te mislukken, maar wel op een goed moment. Door Philippe uiterard.....
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 apr 2022, 09:44

 8153
Ik begreep tijdens de opdracht niet goed waarom de hoogte van de draad niet in verhouding was tot de lengte van de kasseiheffer. Nu wel. 🙂
Gebruikersavatar

Spok11 apr 2022, 15:10

 18
Toch ook opvallend hoe slecht die E-bike het deed? Normaal ga je daarmee sneller vooruit met minder moeite neem ik aan. Yens leek nog trager te gaan na het nemen van de E-bike. Ondertussen weten we wel dat hij de Mol niet is (nu ja: was), maar vond het alleszins heel vreemd...
Gebruikersavatar

masterveecee12 apr 2022, 10:36

 3547  Sven
Ook gedacht, maar je moet er rekening mee houden dat het bergop was hé. Yens zal minder hard hebben moeten duwen, dus kan hij het tempo wel beter volhouden. Terwijl dat mogelijks met een gewone fiets niet ging lukken.
Gebruikersavatar

The hunter12 apr 2022, 14:01

 282  Uma
De laatste kilometer was aan 15% 😲En dat na een lange beklimming. Yens zat al serieus in het rood en dan moest het zwaarste stuk nog komen. Hij maakt de verstandige keuze door de e-bike te nemen. Ook al lijkt hij niet vooruit te gaan, hij kon tenminste blijven trappen. Op zijn gewone koersfiets had hij waarschijnlijk moeten afstappen. Als je zag hoe zwaar het zelfs was voor Thomas De Gendt denk ik niet dat Yens hem voorgebleven zou zijn.
Gebruikersavatar

michael.gebruers12 apr 2022, 17:04

 1
Iemand toevallig enig idee welke klim ze gereden hebben? Lijkt me wel leuk om deze eens op te zoeken aangezien ik deze zomer (puur toevallig eigenlijk) op fiets vakantie ga op Gran Canaria.
Gebruikersavatar

masterveecee12 apr 2022, 17:07

 3547  Sven
Ow! Leuk om eens te zoeken.
Als ik tijd heb, die ik het, maar iemand mag mij gerust voor zijn 😃
Gebruikersavatar

mjohlan12 apr 2022, 17:24

 328  Yens
Eeuh... is er hier nog iemand die zo jaloers is op die fietstruitjes van de kandidaten?
Toen ik ze zag ging het onmiddellijk in mijn hoofd van "Please please GDC, ik wil ook zo'n trui! Waar kan ik ze kopen?" 😃
Toch weer knap bedacht die "Moltenue" als een verfijnde knipoog naar Merckx's sponsor in zijn glorieperiode.

@Addow : Sinds zondag heb ik je de eretitel "Expert mannenbenen" gegeven gezien je vakkundige analyse vorige week in deze topic.
Thomas De Gendt moet zich echt gecharmeerd voelen met al die aandacht hier voor zijn onderste ledematen. 😂
Knap en zeer sympathiek dat Thomas aan de proef deelnam. Echt genoten van deze proef waarbij de commentatoren José De Cauwer en Renaat Schotte weer dat kleine extra cachet gaven aan het geheel. Bedankt jongens. 👍🏻
Gebruikersavatar

Delirivm12 apr 2022, 19:01

 101  Sven
michael.gebruers schreef: 12 apr 2022, 17:04 Iemand toevallig enig idee welke klim ze gereden hebben? Lijkt me wel leuk om deze eens op te zoeken aangezien ik deze zomer (puur toevallig eigenlijk) op fiets vakantie ga op Gran Canaria.
Addow had dit al gespot vorige week;
https://www.strava.com/activities/6247872121