Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Holmes18 apr 2022, 21:04

 395
Cedric schreef: 18 apr 2022, 15:05 Eigenlijk..
De geopende koker die Manu er NIET bij wil = die die ze zelf geopend heeft en aan de kant gelegd. Deze was dus 500€ én was er niet bij.

Maar de geopende koker die er wél bij was en die dus ongeldig werd verklaard was dus ook een van 500€ (en niet die van Manu, dus die van Yens).

Dus het wordt in beeld gebracht dat het de koker van Manu is die gekozen werd bij de 6, terwijl het eigenlijk de koker van Yens is..
En dit scenario dan ?

Als Manu echt uit het oog verloren was dat ze de koker niet mocht openen en ze komt terug met haar koker waarvan ze zeker weet dat er 500EUR in zit, dan plaatst ze logischerwijs die bij de andere 3 want dat is (volgens haar) alvast geld.
Bij het verifiëren van de andere kokers merkt ze een koker die geopend lijkt te zijn. Ze legt die apart want ze vermoedt dat het geld eruit gehaald is en dus wil ze vermijden dat die koker bij de selectie komt.
De koker van Yens met 500 EUR die werd onderweg al gewisseld met een koker van 10 EUR...

Gevolg : geen geheimdoenerij ivm geopende kokers, enkel Manu heeft er 1 geopend en dus maakt GDC daar terecht enkel voor haar een opmerking over.
Gebruikersavatar

Jay-Lo18 apr 2022, 21:32

 1690  Sven
Bij zo'n waterglijbanen kan de hoeveelheid water die door de banen stroomt toch aangepast worden? Er was daar een baan waarbij Uma steeds trager ging dan de rest, ze blijft zelfs eens steken. Hoe minder water, hoe trager je gaat.
Je kan daar als iedereen in zijn baan zit, met het hoofd naar beneden, toch even teken doen om voor die baan het water te minderen.
Gebruikersavatar

masterveecee18 apr 2022, 21:59

 3547  Sven
Denk niet dat dat lukt. Mogelijks wel.

Maar, ik denk dat je gemakkelijk met je voeten of je handen kan afremmen. Zeker in de buis-sectie
Gebruikersavatar

magali.dereu18 apr 2022, 22:15

 184  Sven
Jay-Lo schreef: 18 apr 2022, 21:32 Bij zo'n waterglijbanen kan de hoeveelheid water die door de banen stroomt toch aangepast worden? Er was daar een baan waarbij Uma steeds trager ging dan de rest, ze blijft zelfs eens steken. Hoe minder water, hoe trager je gaat.
Je kan daar als iedereen in zijn baan zit, met het hoofd naar beneden, toch even teken doen om voor die baan het water te minderen.
Dat zou dan toch méga opvallend zijn voor Uma? Vraag mij inderdaad af of dat aan die baan lag, want was volgens mij dezelfde waar Yens ook eens bleef hangen en dan kwaad werd.
Gebruikersavatar

Cedric18 apr 2022, 22:19

 2834  Uma
Jay-Lo schreef: 18 apr 2022, 21:32 Bij zo'n waterglijbanen kan de hoeveelheid water die door de banen stroomt toch aangepast worden? Er was daar een baan waarbij Uma steeds trager ging dan de rest, ze blijft zelfs eens steken. Hoe minder water, hoe trager je gaat.
Je kan daar als iedereen in zijn baan zit, met het hoofd naar beneden, toch even teken doen om voor die baan het water te minderen.
ALS dat zo zou kunnen gaan, dan mag ik hopen dat de Mol zélf dat systeem heeft aangepast.. Anders gaat het om externe hulp en dat zou ik niet appreciëren.. (cf. Eline en haar helpende duiker.)

Ik zou dan eerder denken dat de glijders met de voeten/benen tegen de zijkant aanleunen om af te remmen, of zoiets, maar dat lijkt me aan die snelheden vrij pijnlijk 😉
Gebruikersavatar

Jay-Lo18 apr 2022, 22:37

 1690  Sven
magali.dereu schreef: 18 apr 2022, 22:15 Dat zou dan toch méga opvallend zijn voor Uma? Vraag mij inderdaad af of dat aan die baan lag, want was volgens mij dezelfde waar Yens ook eens bleef hangen en dan kwaad werd.
Ja, door Uma zo te zien sukkelen dacht ik al dat die baan veel trager ging waardoor ze bleven steken.

door Cedric » 14 minuten geleden

ALS dat zo zou kunnen gaan, dan mag ik hopen dat de Mol zélf dat systeem heeft aangepast.. Anders gaat het om externe hulp en dat zou ik niet appreciëren.. (cf. Eline en haar helpende duiker.)
Dat was er inderdaad over. De mol mag geholpen worden, maar niet door ingrijpen van de productie.

Het kan ook gewoon zo zijn dat de banen allemaal een verschillende snelheid hebben, waardoor mindere durvers de tragere kunnen nemen. Als de mol daarvan op de hoogte is kan die daarop inspelen.
Gebruikersavatar

Piellampe18 apr 2022, 22:44

 12  Yens
Nils (Anke) vindt dus "een gesaboteerde koker" op de grond
Even later vindt Marie-Sophie (Yens) dezelfde koker, maar nu staat die op 1000 Euro

Iets klopt hier niet aan:
Indien de mol de koker op de grond gegooid had, dan zou die dezelfde koker nooit terug op 1000 Euro zetten
Indien de koker op 1000 Euro stond, dan had de mol die op 10 gezet en omgekeerd, maar nooit geen 2e actie op dezelfde koker

Stel dat de koker omgewaaid was, en dat Marie-Sophie of iemand anders die terugzet alvorens die te vinden/laten vinden als 1000 Euro?


Even later doen Yens en Marie-Sophie samen een 500 Euro opdracht, die ze winnen, maar die 500 Euro komen nooit aan, er is ook niemand meegegaan ter controle.


Iedereen gaat ervan uit dat de kokers gemanipuleerd werden bij de glijbanen, maar daar stond wel constant volk. Dus moeilijk.


Ik zou er dus vanuit gaan dat de kokers gewisseld waren voor ze daar aankwamen. Ik vind de rol van Yens die nu plots iedereen probeert te beschuldigen hier verdacht. Want zijn koker van 500 is niet aangekomen en 1 van die kokers van 1000 ook niet.

Emanuelle heeft misschien wel die koker geopend, maar die heeft wel meer zulke dingen gedaan in de afgelopen afleveringen
Gebruikersavatar

Salmolnella18 apr 2022, 23:20

 19  Uma
magali.dereu schreef: 18 apr 2022, 19:23 In bovenstaande gifs zie ik Yens die opnieuw een uitspraak doet over vertrouwen. Eerst zei hij tegen Sven dat hij de grootste geldverdiener van de groep was en dus zeker te vertrouwen, en hier nu weer 'Bert, ik vertrouw je niet'. Knap staaltje projectie?
Zou kunnen, maar ik vind de briefing van de mol dan niet echt passen bij zijn gedrag.

Briefing van de mol:
“Ik denk dat ik een voordeel heb op alle mollen omdat ik ook kandidaat ben geweest. Dus ik weet waar kandidaten op letten. En ik heb er zo veel zin in om iedereen te misleiden.”

Zou een mol die weet waar kandidaten op letten al meteen bij de eerste opdracht zich zo gedragen voor heel de groep? Ik zou denken van niet. Zeker gezien de intelligentie van de andere kandidaten. Anke, Sven en Uma doorzien jou toch gewoon meteen en Yens moet dat toch wel geweten hebben na al die dagen? En het stukje van "Bert, ik vertrouw je niet" zouden de makers er toch ook gewoon uitgeknipt hebben mocht Yens de mol zijn?

Uit die briefing haal ik dus uit dat de mol (extra) low profile gaat saboteren in de eerste opdrachten. Uma voldoet daar volgens mij meer aan in deze aflevering dan Yens.
Laatst gewijzigd door Salmolnella op 18 apr 2022, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

marte18 apr 2022, 23:24

 5  Uma
De opdracht met de glijbanen kon heel gemakkelijk gesaboteerd worden omdat de glijbaan begon met een buis die helemaal dicht was. De mol kon dus met andere woorden in het begin van de glijbaan even halt houden, of zichzelf juist extra veel snelheid geven zonder dat iemand dat kon zien. Bovendien was de opdracht al verloren toen de bezoekers niet wisten dat er een mol tussen hen zat. Iedereen alleen laten zoeken naar kokers gaf vrij spel aan de handlanger van de mol.
Gebruikersavatar

Salmolnella19 apr 2022, 00:14

 19  Uma
Zou de handlanger van de mol gebrieft zijn over de locaties van de 1000 euro kokers?

Indien van wel dan pak je toch geen 7 á 8 kokers mee waaronder zogezegd 2x 1000 euro kokers? Dat zou jou toch gewoon veel te verdacht maken?
Gebruikersavatar

DenEddie19 apr 2022, 00:23

 19
Sven staatbbij het nemen van de kokers met een grote handdoek om zijn schouders, gemakkelijk om iets achter weg te moffelen en nog snel een koker te wisselen. Nadien shuffelt hij de kokers, goede truc om zeker te zijn dat je 4x10 euro er niet meer uitgehaald wordt...
Gebruikersavatar

bietje19 apr 2022, 07:11

 13  Uma
In mijn ogen wilde Manu checken of er niemand met die kokers had gesjoemeld en deed er daarom 1 open....
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10