Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy17 apr 2022, 20:08

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Na de plottwist van vorige aflevering, waarbij een nieuwe Mol werd gekozen, komt er voor iedere deelnemer een geliefde langs. Dat bezoek zal actief mee op zoek gaan naar geldkokers die verborgen liggen op Aqualand, het grootste waterpretpark van Gran Canaria. Bordjes geven aan welk bedrag in de tubes zit; de meeste zijn 10 euro waard, maar enkele bevatten ook 1000 euro. De kokers mogen tijdens de opdracht onder geen geding geopend worden. De kandidaten moeten dus op hun geliefden vertrouwen om deze op te halen. Alleen fungeert de bezoeker van de Mol als handlanger en kan die buisjes omwisselen of zelfs laten verdwijnen. Pas na anderhalf uur speeltijd zal presentator Gilles de zes kokers die de groep geselecteerd heeft openen.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/5.php
Gebruikersavatar

Paraceta17 apr 2022, 20:26

 717  Sven
Deze opdracht is zo verwarrend dat alles en iedereen - tot eileiders toe - verdacht is.
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2022, 21:09

 2834  Uma
Waarom spreken de partners niet meteen af om de kokers van 10€ te laten voor wat ze zijn? Gewoon gaan voor de 1000€-kokers! Toegegeven, de partner van de Mol zal wel enkele kokers gewisseld hebben, maar vermoedend dat ze allen een andere kant uitgaan, is de schade dan toch vrij beperkt..

En wat een gedoe met die woorden op de glijbaan.. Neemt toch eens de tijd om de constructie te bekijken om te zien welke glijbanen langer zijn dan de andere?? En bij de 'roes' en 'tuba', stuur die beide gewoon tegelijk naar beneden in plaats van elk om beurt; er zijn glijbanen genoeg en je wint tijd!

Kiekens zonder kop; elke keer opnieuw..
Gebruikersavatar

Mollielollie17 apr 2022, 21:19

 1  Uma
Heeft iemand toevallig ook opgemerkt dat de locatie van de omgevallen koker (de eerste die we zien wanneer sven zijn broer ernaast staat) net dezelfde is als het beeld waarop het lief van Yens zogezegd een 1000€ koker neemt wat later in beeld?
Gebruikersavatar

leon.paelinck17 apr 2022, 21:53

 48  Sven
Het was dom van het bezoek om op te splitsen. Ze wisten natuurlijk niet dat één van hen gebriefd werd maar ze konden vermoeden dat hun partner gevraagd had om te saboteren.
Gebruikersavatar

magali.dereu17 apr 2022, 22:00

 184  Sven
Dit is wéér zo'n opdracht die danig chaotisch verloopt dat de mol weinig moet doen. Desalniettemin de volgende bedenkingen:

- Yens is voortdurend geïrriteerd, wat de aandacht wegleidt van zijn overijverige vriendin met haar 23423 kokers
- Yens en Uma blijven beide vastzitten in de glijbaan, waardoor ze niet gelijktijdig met de andere letters naar beneden glijden
- Manu opent de koker, maar lijkt me te obvious om een mollenstreek te zijn

leon.paelinck schreef: 17 apr 2022, 21:53 Het was dom van het bezoek om op te splitsen. Ze wisten natuurlijk niet dat één van hen gebriefd werd maar ze konden vermoeden dat hun partner gevraagd had om te saboteren.
Oneens, de partner is vorige edities nog geen enkel keren betrokken geweest bij het saboteren.
Gebruikersavatar

ms9517 apr 2022, 22:03

 15  Bert
Vond het ook opvallend dat de partner van Manu al begon over het mogelijk wisselen van de kokers, toen was er nog niet echt meegedeeld (of toch niet zichtbaar op tv) dat dat de reden was waarom ze iedereen gingen zoeken.
Gebruikersavatar

magali.dereu17 apr 2022, 22:04

 184  Sven
Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze zo'n fout er zouden in laten. Was vorig jaar ook zo'n geval, met Philip die zich zogezegd zou hebben versproken. Sommige dingen worden gewoon off-camera gezegd, denk dat dit hier ook het geval was.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts17 apr 2022, 22:18

 364  Uma
Dus toch 2 mollen...

Afbeelding

Zou toch straf zijn moesten ze de fout maken om de verspreking van Clemens erin te laten.

Naar goede gewoonte weer pure chaos. Nog eens herbekijken, maar Yens en Uma vielen me hier het hardste op.
Yens omdat hij chaos creëerde, Uma omdat ik het gevoel had dat ze geleerd heeft hoe ze de snelheid op de glijbaan kan beïnvloeden.
Gebruikersavatar

masterveecee17 apr 2022, 22:29

 3547  Sven
Dat zou nu eens een opdracht voor mij geweest zijn. Als een echte waterrat 😛
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT17 apr 2022, 22:36

 767  Yens
Wel een heel rare actie van Manu om te verzwijgen dat ze de koker met €500 al heeft opengedaan, waardoor die niet meer geldig is. Zeker omdat Anke haar ermee confronteert en op de man af vraagt waarom ze die koker niet wilt afgeven. Ze wist bijna met zekerheid dat die koker afgekeurd zou worden en toch laat ze het maar begaan. Anderzijds (nep)molt Manu gewoon te duidelijk voor mij om te geloven dat ze echt de mol is.
Gebruikersavatar

masterveecee17 apr 2022, 22:37

 3547  Sven
Ja, idd. Maar toch denk ik dat Manu in een opwelling de koker zou geopend hebben
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10