Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

leon.paelinck19 apr 2022, 10:17

 48  Sven
De Mol wilde volgens mij het volgende:
1) Opdracht met de glijbaan zo lang mogelijk vertragen, zodat iedereen er mee bezig was.
2) De aandacht van de kandidaten naar de bankroet koker fixeren.
Het was ook zeer dom van de kandidaten om die €1000 kokers gewoon op een hoopje te smijten. Ze hadden moeten bijhouden welke koker wan welke bezoeker kwam. Je kan er vanuitgaan dat de Molpartner niet meer dan de helft van het park kon doorlopen om de kokers te verplaatsen. Zo konden ze hun kansen op juiste kokers vergroten door van elke bezoeker slechts één koker te kiezen.
Hoe ze die eerste koker van €500 uit het oog verloren zijn snap ik helemaal niet.
Gebruikersavatar

Mericulus19 apr 2022, 10:30

 1  Yens
_Ivl_ schreef: 18 apr 2022, 13:52 Nog iets dat mij is opgevallen, op het moment dat de bezoekers naar beneden komen en het woord TUBA spellen is een Wilhelm schreeuw te horen. Dit betekent waarschijnlijk niets en is gewoon een grapje van de montage denk ik.
Goed opgemerkt. Gezien dit seizoen draait om herhaling, of de geschiedenis die zich herhaalt, zou het wel eens een verborgen hint kunnen zijn. De wilhelm schreeuw wordt herhaaldelijk veel gebruikt in cinema. Of zoek ik het te ver 😃
Gebruikersavatar

astridm19 apr 2022, 13:11

 287
DenEddie schreef: 19 apr 2022, 00:23 Nadien shuffelt hij de kokers, goede truc om zeker te zijn dat je 4x10 euro er niet meer uitgehaald wordt...
Hij shuffelt de kokers niet per se, hij heeft ze gewoon opgepakt. Hoe had jij dan de kokers in je handen willen nemen, zodat duidelijk bleef wat wat was?
Gebruikersavatar

JBB19 apr 2022, 13:25

 439  Uma
_Ivl_ schreef: 18 apr 2022, 13:52 Nog iets dat mij is opgevallen, op het moment dat de bezoekers naar beneden komen en het woord TUBA spellen is een Wilhelm schreeuw te horen. Dit betekent waarschijnlijk niets en is gewoon een grapje van de montage denk ik.
Hhmmm, dat vind ik toch verdacht. Mogelijks een (deel van een) verborgen tip?
Gebruikersavatar

leon.paelinck19 apr 2022, 13:56

 48  Sven
Piellampe schreef: 18 apr 2022, 22:44 Iedereen gaat ervan uit dat de kokers gemanipuleerd werden bij de glijbanen, maar daar stond wel constant volk. Dus moeilijk.
Denk dat iedereen wel weet dat er geknoeid is met de kokers nog voordat ze verzameld werden. De kandidaten leken zich ook niet bezig te houden met deze mogelijkheid nadat ze het bezoek verzameld hadden.

Maar aan de glijbanen leek iedereen gefocust te zijn op die letteropdracht en op het scherm van de bankroet koker. Die heeft in deze opdracht alleen voor afleiding gezorgd. Dus een koker verwisselen lijkt mij nog niet zo moeilijk.
Gebruikersavatar

martin.janssen19 apr 2022, 13:57

 178
Als mol zou ik deze proef mijn stinkende best doen en mijn partner gewoon een paar kokers laten verwisselen. Dat ziet toch niemand. Dus ik denk dat we uit het andere alleen kunnen afleiden welke kandidaat niet de mol is.
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk19 apr 2022, 14:41

 70  Uma
Als Gilles zegt dat de bezoeker ingelicht is, houden enkel Anke en Sven een pokerface, de rest lacht verrast/ nerveus/ shit die gaat ons nu ook tegenwerken.
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk19 apr 2022, 18:45

 70  Uma
DenEddie schreef: 19 apr 2022, 00:23 Sven staat bij het nemen van de kokers met een grote handdoek om zijn schouders, gemakkelijk om iets achter weg te moffelen en nog snel een koker te wisselen. Nadien shuffelt hij de kokers, goede truc om zeker te zijn dat je 4x10 euro er niet meer uitgehaald wordt...
Daarnaast (goed punt DenEddie) zijn in de eerste dertig minuten de bankroetkoker te wisselen voor een koker van 10, omdat ze 30 minuten over het eerste woord doen, allen tezamen op de glijbaan? Niet dat die koker erbij zat uiteindelijk, maar de partner had de tijd om de bankroet te wisselen en tussen de waardevolle te leggen? Dat lijkt mij tof om terug te zien straks. 😎
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge20 apr 2022, 16:29

 98  Uma
Salmolnella schreef: 18 apr 2022, 18:49 Opmerking: Manu moet dus ongemerkt een 10 euro kokertje gepakt kunnen hebben + ongemerkt de koker van Yens geopend hebben. Kan dit nog wel met de continue bewaking van de anderen? Zoniet, welke koker hield zij dan vast in het eerste gifje hierboven?
Wie zegt dat Manu die koker heeft opengedraaid of verwisseld?
Je zegt dat er continue bewaking was, maar dat is niet zo. Zeker 1 persoon heeft een moment alleen gestaan bij de kokers.



Bij het slagen van het tweede woord stuurde Sven Manu en haar vriend weg om de proef met de floche te gaan spelen.
Even later komt de voice-over 'Coach Kristof zet nog een laatste keer alles op alles om een vijfletterwoord te maken'
Volgende personen waren 100% zeker niet beneden bij de kokers, omdat ze te zien zijn bovenaan/op de waterglijbaan:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat zijn 9 personen + 2 personen (Manu en haar vriendje zijn bezig met hun proef)
Dat maakt dat er 11/12 mensen niet bij de kokers beneden staan. De enige die er nog staat is Sven

Afbeelding
Gebruikersavatar

Salmolnella20 apr 2022, 21:01

 19  Uma
@mario.vanwaeyenberge Dat verklaart dus waarom Sven de minste tijd kreeg bij de airsoft opdracht en het verklaart de screenshot hieronder (in het geval dat Manu hier de waarheid sprak tegen Sven). Zij heeft waarschijnlijk niet kunnen zien dat Sven even alleen heeft gestaan bij de kokers en niemand heeft dat haar verteld.

Afbeelding

Even het moment erbij halen dat Manu en Clemens naar hun opdracht vertrekken:

Afbeelding

Kan je jezelf nog verdachter maken dan hetgeen Sven hier doet: zichzelf alleen laten bij de kokers? Terwijl dat Anke en Uma hier zelfs nog bij staan. Sven lijkt me te intelligent om zoiets te doen als mol. Hij lijkt me dus hier eerder een kandidaat te zijn dan een mol.

Welke andere kandidaat zou zichzelf ook graag verdacht maken door alleen bij de kokers te gaan staan wetende dat de mensen bij de ingang van de glijbanen een goed zicht hebben op het scherm en de persoon die erbij staat. Zie jouw laatste screenshot: Davy (partner van Uma) en Bert kunnen duidelijk Sven bij het scherm zien staan. 1 keer bukken om die kokers te wisselen en die mensen zien het al. Je kan ook nooit weten of iemand zich bedacht heeft, terug van het padje komt en toch bij het scherm wil staan. Mocht je dan toevallig op dat moment gebukt met een koker in de hand bij dat scherm staan dan heb je prijs. Ik kan het dus moeilijk geloven dat iemand anders nog alleen bij de kokers heeft gestaan, maar ik sluit die mogelijkheid niet uit.

"Wie zegt dat Manu die kokers heeft opengedraaid of verwisseld?"

Dat Manu beide 500 euro opdrachtkokers heeft opengedaan lijkt mij het meest waarschijnlijk. Volgens mij heeft ze op een of andere manier Yens zijn 500 euro koker kunnen wisselen met een koker uit de hoop. Bij opening van die koker zag ze er een 500 euro papiertje in. Vertrouwde het vervolgens nog steeds niet en wou het echt zeker weten dat Yens niet liegt dus opende ze haar eigen opdrachtkoker om 200% zeker te zijn dat het overeenkomt met die van Yens. Dit zou misschien kunnen verklaren waarom ze het absoluut niet zag zitten dat die verdachte koker bij de rest ging toegevoegd worden. Want dan weten alle andere kandidaten ook dat Yens zijn 500 euro koker correct was en niet gelogen. En die info wou zij misschien voor zichzelf houden.

Dit lijkt mij het meest logisch, want waarom zou ze anders haar eigen opdrachtkoker openen?
Gebruikersavatar

foxhunter20 apr 2022, 23:15

 100  Sven
@Salmolnella
Manu opende haar koker al direct na het behalen van de extra opdracht ter plekke. Dus niet bij de koker verzamelplaats. Manu heeft die geopende koker bij de verzameling van 6 gezet die ze wilden openen. Dat Manu die van Yens zou hebben geopend. Hoe zou ze moeten weten welke koker dat dan is?
Het is veel logischer te verklaren doordat Sven die koker heeft verwisseld. Hij staat daar alleen door Kristof die de timing zo goed regelt dat iedereen weer enthousiast aan het glijden is. Het is het samenspel van de broers die weten dat bij slagen van een vierletterwoord twee mensen moeten vertrekken naar de extra opdracht en daar gebruik van maken. Zo komt Sven alleen te staan.

Ik verdenk Yens er ook van te nepmollen met die 500 euro want Marie-Sophie had er ook al twee van duizend, dat is teveel voor felle kandidaat Yens. Als je zoveel geld inlevert ben je per definitie kandidaat dankzij je partner. Yens snapt dat dat niet kan.
Gebruikersavatar

Herbie21 apr 2022, 11:46

 109  Uma
Mollenjager-DT schreef: 17 apr 2022, 23:32 Konden ze trouwens niet gewoon zelf controleren of een koker al geopend was of niet? Als Manu dan toch zo twijfelde over die ene koker... Op het moment dat Gilles de reeds geopende koker opnieuw opent, lijkt het toch zo dat er een wit plakkertje opzit waaraan je kan zien of een koker al open geweest is of niet.
Dat plakkertje intrigeerde mij. In seizoen 3 was er ook sprake van kokers die niet mochten geopend worden, men gebruikte toen lichtgevoelig fotopapier om dit te controleren (zie ook de opening van dit seizoen, met de botsing). Een plakkertje, in deze tijd... Dat kon toch heel gemakkelijk gecontroleerd worden, waarom werd dat niet gedaan?
Er wordt ook meermaals getoond dat het plakkertje scheurt bij opening.
GDC, wanneer hij bij de evaluatie de eerste koker opent

Afbeelding
Bij de evaluatie, de koker van Manu, die open geweest is

Afbeelding
Even verifiëren of het plakkertje al gescheurd was toen Manu het bij de andere kokers plaatste. De camera volgt Manu op haar weg naar de groep en naar de kokers.
Dit beeld:

Afbeelding
Het plakkertje lijkt NIET gescheurd.
En nu komt het. Wanneer getoond wordt dat Manu de koker heeft geopend:
Afbeelding
Afbeelding
Het plakkertje is niet gescheurd, het zit half los.
Tot daar de 'feiten', nu de theorie.
Om met de deur in huis te vallen: Manu is er ingeluisd door het mollenduo Sven en Kristof.
Kristof heeft het plakkertje deels losgemaakt, zodat de koker uitnodigde om geopend te worden. Zie de tip viewtopic.php?f=98&t=5402
Sven stuurt Manu en Clem naar de opdracht. Manu wordt ingeschat als de kandidaat die het minst de verleiding kan weerstaan. Manu is zich van geen kwaad bewust, het plakkertje is nog intact.
Tussen de tijd van inlevering van de 6 kokers en de evaluatie buiten het park heeft Sven de tijd om ervoor te zorgen dat het plakkertje gescheurd is. Hij moet wel memoriseren welke de koker van Manu is.
Het is ook Sven die de kokers bij GDC brengt.

Afbeelding

Wanneer GDC bij de evaluatie vertelt dat Manu de koker heeft geopend, kan ze niet anders dan bekennen. Een molactie Agatha Christie stijl.

Overigens, Agatha Christie verbleef in hotel Santa Catalina, maar het hotel was ook deels het decor van haar kortverhaal 'The Companion' - 'De Begeleider'(rechterhand).
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10