Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

ex-molinator21 apr 2022, 13:13

 3483  Uma
@Herbie : puike observatie, goed uitgelegd, goede screenshots maar toch ben ik er niet van overtuigd dat Manu tegenwoordigheid van geest zou missen en niet zou zeggen dat de koker al open was (en het strookje niet gescheurd was) ... tenzij ... zij die informatie voor zich zou houden en daardoor bij de volgende opdracht Sven niet meer vertrouwde.

Er is in ieder geval iets raar aan de hand.
Gebruikersavatar

lara.vereycken21 apr 2022, 16:09

 2  Uma
Iets dat mij opviel.
Op een gegeven moment zie je een koker op de grond liggen, en staat Nils? de partner van Anke erbij en hij pakt hem niet.
Daarna staat die op de 1000, en komt Marie-Sophie? daar en pakt die van de 1000, terwijl de 10 leeg is...
Als we ervan uitgaan dat ze niet mee-mol is, dan is het nog steeds een rare move, want waarom zou iemand anders de 10 hebben meegepakt en niet de 1000?
Er is no way dat iemand anders dat zou doen en toch pakt ze hem zonder denken mee...
Daarom verdenk ik Yens wat door de verdachte acties van zijn vriendin

Although team Uma is de mol, maar haar vriend kwam te weinig in beeld om er iets over te zeggen..
Gebruikersavatar

Frolva21 apr 2022, 19:23

 2204
lara.vereycken schreef: 21 apr 2022, 16:09 waarom zou iemand anders de 10 hebben meegepakt en niet de 1000?
Er is no way dat iemand anders dat zou doen en toch pakt ze hem zonder denken mee...
Daarom verdenk ik Yens wat door de verdachte acties van zijn vriendin

Maar er stonden niet twee kokers (één van 10 en één van 1000); er stond één koker op een bepaalde plaats (10 of 1000) zodat je de waarde van de koker kon kennen (tenzij er iemand ... :mrgreen: ).
Gebruikersavatar

Taupe07722 apr 2022, 09:36

 767  Yens
Zeer lange topic al en ik heb er snel doorgelezen en mogelijk staat dit hier al elders.

Als mol wil je op de waterbaan de boel verzieken zodat woorden niet gevormd worden - logisch. Dan vallen vooral Uma en Sven meeste op.
Maar als mol weet je dat eens er een woord is geraden Gilles gaat melden dat de partners in dit geval partners is crime zijn en dus is de kans groot dat er dan extra op hun gaat gelet worden. Deze hulp-mol moet dus zo snel mogelijk werken.
Dan zie ik weer twee mogelijkheden:
1. Als mol zo snel mogelijk de kokers omwisselen VOOR het eerste woord wordt geraden maar die kokers zijn er dan nog niet denk ik en erna omwisselen is een serieus risico.
2. De kokers laten omruilen door je rechterhand. Deze gaat asap weg van zijn gebied en daar de 1000 en 10 omruilen en misschien voelt die rechterhand iemand in zijn buurt en laat een koker vallen - die éne die we op de grond zien?
Dit is meest logische en veiligste.

Uiteraard zien we hier niet alles en heeft de regie het nodige gedaan om sommigen meer verdacht te maken.

Er is eventueel een derde mogelijkheid maar die is riskant!
Zoveel mogelijk kokers pakken en dat de 1000€ bijhouden en de 10€ afgeven en beweren dat het 1000 is ... dan komt Yens op de voorgrond.
Zeker gezien zijn reactie later ook met de koker van 500€ van zijn opdracht die er niet meer bij is... Tja als ze die zelf omgeruild hebben voor een 10€ dan is dat logisch.

Tenslotte onbegrijpelijk slecht gespeeld weer van de kandidaten!
Als ik daar ben dan pak ik de kokers aan; die van 10€ werp ik niet op een hoopje maar zet die per persoon die hem afgeeft.
Stel dat er zijn die er 2 of 3 geven van 10€ en max1 van 1000 (of geen) dan pak ik er 1 van 10€ en open die ter controle.
Zit daar 10€ in dan kan je aannemen dat de koker van 1000€ dat die persoon afgeeft ok is. Zit er echter 1000€ in dan ken je wellicht de mol!
Gebruikersavatar

draakje.be22 apr 2022, 11:53

 13  Anke
Enkele zaken voor mij bij deze opdracht :


- Mochten / konden de bezoekers ook aan de kokers van €500 bij de extra opdrachten? Dan kan de €500-koker van Yens bijvoorbeeld op voorhand gewisseld zijn naar een €10 zonder hij dat zelf wist.

- Ik vond dat Manu precies wat twijfelde bij het kiezen van haar €500-koker na haar floche, waarom zou je dat doen als je er van uitgaat dat deze sowieso allemaal €500 zijn. Waarna ze deze dan ook opendoet (ter controle?) of dacht ze misschien dat in deze "speciale" kokers een persoonlijk voordeel zou kunnen zitten??

- Waarom niet alle kokers van €10 wanneer iemand ze komt brengen direct openen (ze zijn niets meer waard maar je wilt ze toch niet) in het begin voor men weet dat ook een bezoeker meemolt, en je er dus van uitgaat als kandidaat dat de bezoekers dus effectief niet liegen.
- Hetzelfde geldt voor de bankroetkoker, mocht ik daar passeren als kandidaat / bezoeker draai ik deze gewoon open want dan is hij niet meer geldig?

- Niet enkel de koker die Manu heeft geopend (alsook toont GDC dat deze gescheurd is maar je kan zien dat dit niet het geval is wanneer ze deze opent - is die koker wel de koker die zij opende of was het de die van Yens die geopend was?) was ongeldig.
Er was ook een tweede, die ze koste wat kost niet bij de 6 wilt (wij weten niet wie deze heeft geopend en wat erin zat, maar weet Manu dat misschien wel? Het kan haar €500-koker zijn die ze opende, zich ineens bedacht dat dit niet mocht en ze hem er dus uit wou en niet wist dat er nog een geopende bij de selectie van 6 zat?).
Gebruikersavatar

annebeestje22 apr 2022, 12:14

 88  Sven
Ik zie de strategie van Sven en Kristof misschien als mogelijke molactie.
Stel.... Sven vertraagt eerst zo lang mogelijk bij de glijbaan, om geen eerste woord te maken. We zien hem een keer veel te voeg vertrekken. En hij kiest ook handig voor de baan achter het muurtje om ongezien te vertrekken.
Ondertussen heeft Kristof de tijd om de kokers van 1000 weg te werken. Maar belangrijker nog: bij de bonus opdrachten kan hij zoveel mogelijk 500 kokers omwisselen voor 10 euro, of zelfs de bankroet.
Daarna gaat Kristof de groep zo goed mogelijk coachen om de woorden correct te maken, zodat er veel kans is dat de bankroet of 10 euro "gewonnen" wordt. Je blijft als mol mooi onder radar als iemand anders die koker wint, eigenhandig binnenbrengt en die koker uiteindelijk niet het bedrag heeft is wat het zou moeten zijn.
De broers hebber er op momenten toch echt wel de kans voor gehad. Kristof hebben we zien neuzen onderaan de Boomerang. Kristof liep in zijn eentje langs de bankroet op weg naar boven om te gaan coachen. Sven stond daarna een tijdje alleen onder aan de glijbaan.
Gebruikersavatar

draakje.be22 apr 2022, 12:29

 13  Anke
Ik vond ook dat Nils (vriend Anke) wel heel erg graag de leiding wou nemen wie waar zou gaan zoeken.
En dan dat deel waarbij hij een gevallen koker ziet en deze laat liggen, ik zou deze als eerlijke bezoeker al meenemen en apart zetten als verdacht.

Waren trouwens alle bezoekers op de hoogte van de identiteit van hun kandidaat, of was enkel deze van de mol zeker, weet iemand dat?
Gebruikersavatar

Jay-Lo22 apr 2022, 12:41

 1690  Sven
draakje.be schreef: 22 apr 2022, 12:29 Ik vond ook dat Nils (vriend Anke) wel heel erg graag de leiding wou nemen wie waar zou gaan zoeken.
En dan dat deel waarbij hij een gevallen koker ziet en deze laat liggen, ik zou deze als eerlijke bezoeker al meenemen en apart zetten als verdacht.

Waren trouwens alle bezoekers op de hoogte van de identiteit van hun kandidaat, of was enkel deze van de mol zeker, weet iemand dat?
Enkel die van de mol was zeker, de anderen zullen zeker gezegd hebben dat ze de mol niet waren, maar dan moet je nog geloofd worden. Bert zegt na de opdracht nog tegen zijn vriendin: "zie je nu wel dat ik de mol niet ben".
Gebruikersavatar

martin.janssen22 apr 2022, 13:22

 178
draakje.be schreef: 22 apr 2022, 12:29 Waren trouwens alle bezoekers op de hoogte van de identiteit van hun kandidaat, of was enkel deze van de mol zeker, weet iemand dat?
Ik vermoed dat dit keer alleen bij hoge uitzondering de bezoeker van de mol op de hoogte was. Het is om deze reden ook dat GDC dit halverwege de opdracht meedeelt. Normaal zal er wel een flinke boete op staan mocht iemand van de kandidaten hun rol verraden, schat ik zo in.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts22 apr 2022, 13:55

 364  Uma
De key-locaties in deze opdracht:

Afbeelding

Afbeelding

Een omgevallen koker die daarvoor of daarna op 1000€ stond, en een koker in het water. Dat gebeurt allemaal in de buurt van dat schip, rechts onderaan de kaart.
Anouk, Marie-Sophie, Nils en ook Clemens zijn daar geweest.
Clemens wel pas op het einde denk ik, vlak voor Manu hem roept.

Afbeelding

Verder viel het me op dat Nils wanneer ze bij de map staan, zijn vinger exact op de 1000€ koker bij het Water Labyrinth houdt.
Afbeelding
Van daar ben je snel bij:
- het torentje waar Marie-Sophie een 1000€ vindt (deze kan dus nep zijn)
- het schip waar de koker op de grond ligt en later op 1000€ staat (deze kan dus nep zijn)
- de rivier waar uiteindelijk een koker in het water dobbert (kan de 1000€ van het Labyrinth zijn)

De andere 1000€ waar we zeker van zijn ligt helemaal aan de andere kant van het park, links bovenaan. Daar is voor zover we weten niemand geweest.
Gebruikersavatar

martin.janssen22 apr 2022, 16:03

 178
Opvallend dat de naam van Davy niet voorkomt in de vorige post. Beelden van hem zien we misschien later nog wel...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10