Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

filiep.portugees20 apr 2022, 21:58

 407  Uma
lucu schreef: 20 apr 2022, 20:52 Voor pasvragen gaan kan iedere kandidaat perfect verantwoorden, want tenslotte is er pas een nieuwe mol gekozen en iedereen is onzeker.
Tuurlijk, voor pasvragen gaan kan altijd verantwoord worden.
Wat deze proef redelijk uniek maakt, is dat saboteren mogelijk is door niet voor de pasvragen te gaan, maar juist voor het geld te kiezen.
lucu schreef: 20 apr 2022, 20:52Als Anke voor pasvragen gekozen had, dan had ze in ieder geval het hoogste te winnen bedrag (€ 2000) uit de pot gehouden. Nu heeft ze € 2000 binnengebracht, een verschil van € 4000.
Wat eigenlijk niet zo logisch is, in de plaats van Emanuelle had ze heel gemakkelijk iedereen kunnen neerschieten, en zich niets aantrekken van de pot.
lucu schreef: 20 apr 2022, 20:52Zou deze proef specifiek op Anke geënt zijn en heeft men dus na het wegvallen van Philippe andere proeven in elkaar gestoken???
Ze kunnen het spelprincipe lichtjes aangepast hebben, zonder de basis van de proef te veranderen.
Wat hier heel speciaal is, is het saboteren door geld 'binnen te brengen'.
lucu schreef: 20 apr 2022, 20:52Vermoedelijk was deze opdracht oorspronkelijk voor Philippe bedoeld. Volgens GDC in CDM werd Philippe amper verdacht. Hij zou wel eens de meest te vertrouwen kandidaat kunnen zijn geweest. Wat dat eventueel zegt over Manu laat ik hier in het midden, maar het geeft te denken, want aan de finish is het de kandidaat met de gun die de meeste invloed heeft op de uitkomst...
Hij had iedereen kunnen neerknallen, alle pasvragen (die hij niet nodig had ) voor hem, en veel geld uit de pot.
Dat toont dat de houding van Emanuelle niet die van een Mol was.
Gebruikersavatar

MarcH20 apr 2022, 23:10

 72  Emanuelle
Ik had ergens op dit forum een citaat (met foto) van Mol Pieter gelezen: "Is Joke dood ?"
Met de bedenking of dit zou herhaald worden...
Citaat van Yens bij aankomst Uma : "Uma. Dood ?"
Afbeelding
Gebruikersavatar

foxhunter24 apr 2022, 11:43

 100  Sven
Voor de opdracht krijgt iedereen een doek over zijn hoofd. De kandidaten staan op een rijtje, zodra de één geblindeerd wordt zien we de volgende persoon staan die daarna aan de beurt is. Nou zal Anke daar echt wel ergens staan, maar we zien haar niet. Lokatie: ze krijgen de doeken over hun hoofd vlakbij het vliegtuig. Waar is Anke?

https://www.google.nl/maps/@27.7860444, ... 874!8i4437
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2022, 11:52

 2245  Uma
@foxhunter Die staat hier ook in mijn boekje. 🙂
Iedereen krijgt één voor één die zwarte kap over het hoofd getrokken, bij Anke zien we dat niet gebeuren (maar ze staat daar wel ergens op het einde van de rij, hoor, meende ik toch gezien te hebben)
Gebruikersavatar

masterveecee24 apr 2022, 13:58

 3547  Sven
foxhunter schreef: 24 apr 2022, 11:43 Voor de opdracht krijgt iedereen een doek over zijn hoofd. De kandidaten staan op een rijtje, zodra de één geblindeerd wordt zien we de volgende persoon staan die daarna aan de beurt is. Nou zal Anke daar echt wel ergens staan, maar we zien haar niet. Lokatie: ze krijgen de doeken over hun hoofd vlakbij het vliegtuig. Waar is Anke?

https://www.google.nl/maps/@27.7860444, ... 874!8i4437
Klopt! Even eruit gehaald:
Afbeelding
Gebruikersavatar

foxhunter24 apr 2022, 14:54

 100  Sven
Bij Yens zie we rechts een man van de organisatie die ook Anke zal gaan voorzien van een zak over het hoofd. Anke waarschijnlijk de laatste en de rest is verblind😎.
Mooi moment voor een briefje met de uitslag wie de meest vertrouwde kandidaat is en haar positie in het spel qua vertrouwen en hoe ze het kan gaan spelen.
Gebruikersavatar

brittc24 apr 2022, 15:05

 6
Een mol heeft natuurlijk ook geen blinddoek nodig!
Gebruikersavatar

leon.paelinck17 mei 2022, 12:01

 48  Sven
Taupe077 schreef: 19 apr 2022, 16:16 @leon.paelinck so what?
Ze zijn nauwelijks nog met 6. Zelf al ben je met 10 ik zou gewoon keihard gaan om alles uit die pot te halen ook al word ik ontdekt!
Ik wacht nog steeds op EERSTE bewijs dat een mol eens ontdekt niet meer kan saboteren.
Philippe kon het niet meer door de stress maar niet doordat mogelijk Bert hem verdacht.
Laatste aflevering heeft bevestigd dat mijn theorie klopte.
Gebruikersavatar

Taupe07730 mei 2022, 12:10

 767  Yens
@leon.paelinck
Inderdaad maar dat alleen omdat ze een slecht mol was imo.
Een goede mol had zich daar geen reet van aangetrokken en gewoon geld eruit gespeeld.
Zijn heeft veel kansen laten schieten ... haar beste acties waren haar vriend Davy die de kokers verlegd heeft ...
Geen gemakkelijke taak om in te vallen als mol maar dan had ik er liever geen gezien dan dit geklungel!

In reactie op mezelf ...
slechtE ... de mol was aan het werk.
Ik merk dat dit zeer negatief overkomt als ik herlees en was niet mijn bedoeling van te hard te zijn!

Ik ben gewoon teleurgesteld in de "acties" van de mol. Chapeau dat ze deze rol heeft willen overpakken maar als ik de lijst van sabotages zie dan zeg ik zwak en dat is mijn mening, niks meer of minder.
Dan vond ik bijvoorbeeld de bloempjes van Philippe en de cacti veel mooiere acties en meer gedurfd ook.

En nu op naar volgend seizoen!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9