Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy17 apr 2022, 20:49

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Na het vertrek van de bezoekers maken de kandidaten elk afzonderlijk een ranglijst op van wie ze het meest naar het minst vertrouwen. Op een schitterend paintball-terrein zitten de spelers geblinddoekt in een oud vliegtuig. Gilles De Coster deelt hen mee dat Emanuelle de persoon is die het meest vertrouwd wordt. Zij mag naar de exit van het terrein. De overige vijf krijgen tijd toebedeeld; wie het minst vertrouwd wordt 25 minuten en zo telkens stijgende met 10 minuten per deelnemer.

Het gewapende vijftal moet op het terrein dat bewaakt wordt door drie sluipschutters in torens naar barakken toe. Hoe verder het gebouw, hoe hoger het te winnen bedrag. Wie door de schutters geraakt wordt, verliest 30 seconden van zijn/haar toegedeelde tijd. Als een schutter geraakt wordt door de kandidaten, dan is die 10 seconden out. Rond de barak is een safe-zone. Er mag altijd maar één speler naar binnen gaan om een bouwproef te spelen. Naar gelang de hoogte van het kaartenhuisje dat ze binnen bouwen, kunnen ze geld, één of zelfs twee pasvragen verdienen. Elke kandidaat moet binnen de gegeven tijd met hun bekomen prijs over de eindstreep komen. Alleen daar worden ze opgewacht door Emanuelle die uitgerust is met een paintballgeweer. Als zij deelnemers met pasvragen afschiet dan zijn die voordelen voor haar. Schiet ze iemand met geld af, dan gaat dat bedrag uit de pot. Wie spreekt de waarheid?

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/5.php
Gebruikersavatar

Yvo17 apr 2022, 21:36

 1111  Uma
Persoonlijk vind ik het duidelijk een minder intelligente groep dit jaar in vergelijking met andere jaren.
Manu doet soms zomaar wat, maar hier...
Ongelofelijk, ze heeft het fantastisch gespeeld.
Ze schat elke kandidaat juist in door spelletjes te spelen en haalt gewoon 5/5.
Knap!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2022, 21:44

 8153
Ze zijn wel intelligent, maar als puntje bij paaltje komt kiezen ze voor zichzelf en niet voor de groep.
Wel ongelooflijk hoe goed Manu hen allemaal ingeschat heeft.
Gebruikersavatar

leon.paelinck17 apr 2022, 21:51

 48  Sven
Dit is de eerste keer dat het vertrouwen van de kandidaten op de proef werd gesteld. Vond het een top opdracht!
Gebruikersavatar

Yvo17 apr 2022, 21:53

 1111  Uma
chicawah.janssen schreef: 17 apr 2022, 21:44Ze zijn wel intelligent
Niet akkoord. Dan zijn we het eens dat we het oneens zijn.
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2022, 22:21

 2834  Uma
Verdomd goed gespeeld door Emanuelle. Chapeau.

En makkelijke opdracht voor de Mol want élke keuze is een goeie keuze.
- Kies je voor het geld, dan zorg je dat je afgeschoten wordt (wat de schuld bij Manu legt) of kom je positief in beeld door geld binnen te halen.
- Kies je voor pasvragen, dan is dat perfect te verantwoorden en ben je sowieso geld kwijt, zeker als het "maar" 500€ is dat er tegenover staat. Zelfs 1500€ valt nog mee om te droppen.
- Ben je Manu, dan maakt het helemaal niet uit, 3 van de 5 afschieten is altijd een goede tactiek. (Al zou het omgekeerde dan wel beter zijn, geld schieten en pasvragen laten passeren, maar dat kan je niet weten op voorhand.)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2022, 22:32

 8153
Ik verdenk nu Yens en vind dat hij het goed aangepakt heeft. Hij weet dat Manu hem niet helemaal vertrouwt, pakt de € 1000 en hoopt dat ze hem zal afschieten en er op die manier € 1000 uit de pot gaat. Bizar genoeg laat ze hem passeren.

Wat ik enigzins jammer vind bij deze proef is dat Manu blijkbaar iedereen mocht neerknallen. Ik zou haar maar 3 kogels gegeven hebben zodat ze goed moest nadenken aan wie ze die zou spenderen. Of haar 1 kogel geven en haar een opdracht laten doen om extra kogels te verdienen.
Gebruikersavatar

Jansen17 apr 2022, 22:32

 3423  Yens
@Cedric
Akkoord met je analyse.
Ook al vind ik het niet zo mooi als de mol pasvragen van kandidaten afpakt, maar that is just me...
Anderzijds geweldig hoe Manu het spel speelde, amai dat meisje heeft echt wel mensenkennis 🏆🏆.
Gebruikersavatar

masterveecee17 apr 2022, 22:36

 3547  Sven
Ik denk ook:
Ik zou moeten kandidaat zijn, ik ga voor de pasvragen.
Ik zou moeten de mol zijn, ik ga voor geld.

Dus Yens of Anke...
Laatst gewijzigd door masterveecee op 17 apr 2022, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2022, 22:36

 2834  Uma
The hunter schreef: 17 apr 2022, 22:29 Als je de mol bent, schiet je altijd degene af die mogelijks 2000 euro in haar koffertje heeft. Dat maakt een verschil van 4000 euro in de pot. Manu valt dus af voor mij.
Hierbij hangt het dan ook wel af van in hoeverre Manu kon weten wie welk koffertje had.
Anders gezegd: de kandidaten zijn de barakken in oplopende volgorde afgegaan, maar dat moest zelfs niet per se volgens mij..
Dus tenzij het vooraf afgesproken was dat ze in die volgorde de koffertjes moesten ophalen, kon Manu niet zeker zijn wie welke koffer had.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9