Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Taupe07719 apr 2022, 16:16

 767  Yens
@leon.paelinck so what?
Ze zijn nauwelijks nog met 6. Zelf al ben je met 10 ik zou gewoon keihard gaan om alles uit die pot te halen ook al word ik ontdekt!
Ik wacht nog steeds op EERSTE bewijs dat een mol eens ontdekt niet meer kan saboteren.
Philippe kon het niet meer door de stress maar niet doordat mogelijk Bert hem verdacht.
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge19 apr 2022, 16:40

 98  Uma
leon.paelinck schreef: 19 apr 2022, 15:31 Als Uma de mol is zou voor geld kiezen misschien wel het best zijn als mollenstreek (als je wordt afgeschoten). Maar zou dat niet te hard opvallen? Als Uma nu ineens wél voor de groep gaat in tegenstelling tot aflevering 1? Zeker als dat zou betekenen dat er geld uit de pot gaat. Je zou als nieuwe mol onmiddelijk door de mand vallen.
Neen, want het is perfect verdedigbaar. Ze kan gemakkelijk zeggen: "Ik vond dat Yens gelijk had. Dat het risico om iemand anders (Manu) extra pasvragen te geven veel te groot was." Toen ze voor de vrijstelling koos kon voor zover zij wist niemand die vrijstelling afnemen. Dit is een andere situatie. Toen was er voor haar enkel een voordeel en geen eventueel nadeel.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2022, 19:02

 8153
jens.janssen schreef: 19 apr 2022, 14:56 Ben ik de enige die de reactie van Yens moeilijk kan begrijpen op het moment dat hij toekomt bij Manu en Sven?
Zonder ook maar enige aarzeling zegt hij dat Sven tegen hen gelogen heeft.
Strikt genomen heeft Sven niet gelogen maar verzwegen dat er pasvragen waren. Hij heeft tegen de anderen gezegd dat hij een kaartenhuis moest bouwen maar niet dat er ook voor pasvragen gekozen kon worden. Yens gaat als 2de en ontdekt dat hij ook een kaartenhuis moet bouwen én dat er pasvragen in het spel zijn. Daardoor kan hij wel veronderstellen dat Sven ook voor pasvragen kon kiezen. En kon hij ook veronderstellen dat Sven pasvragen koos omdat hij er over zweeg.
Gebruikersavatar

martin.janssen19 apr 2022, 20:03

 178
chicawah.janssen schreef: 17 apr 2022, 22:32 Wat ik enigzins jammer vind bij deze proef is dat Manu blijkbaar iedereen mocht neerknallen. Ik zou haar maar 3 kogels gegeven hebben zodat ze goed moest nadenken aan wie ze die zou spenderen. Of haar 1 kogel geven en haar een opdracht laten doen om extra kogels te verdienen.
Als Manu maar 3 kogels kreeg dan mogen de andere kandidaten dit natuurlijk niet weten want dan is de laatste kandidaat mogelijk sterk in het voordeel. Het makkelijkst is dus om hier maar over te zwijgen. Ik acht de kans groot dat ze inderdaad maar 3 kogels heeft gekregen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo19 apr 2022, 20:20

 1690  Sven
Ik denk niet dat Manu slechts 3 kogels kreeg, want dat zou gezegd worden in de voice over of zo. Dat was ook zo bij de proef in het maïsveld.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2022, 21:18

 8153
martin.janssen schreef: 19 apr 2022, 20:03 Als Manu maar 3 kogels kreeg dan mogen de andere kandidaten dit natuurlijk niet weten want dan is de laatste kandidaat mogelijk sterk in het voordeel. Het makkelijkst is dus om hier maar over te zwijgen. Ik acht de kans groot dat ze inderdaad maar 3 kogels heeft gekregen.
Haja, natuurlijk mag alleen Manu dat weten. Ze liet 2 mensen door, dus misschien kreeg ze inderdaad maar 3 kogels.

Jay-Lo schreef: 19 apr 2022, 20:20 Ik denk niet dat Manu slechts 3 kogels kreeg, want dat zou gezegd worden in de voice over of zo. Dat was ook zo bij de proef in het maïsveld.
Da's ook waar.
Gebruikersavatar

martin.janssen19 apr 2022, 23:21

 178
Lieven Scheire -- toch geen dommerik -- zei in CDM over het geld dat uit de pot zou gaan het volgende:
"Wat moet de mol doen. Moet je keihard voor dat geld gaan en hopen dat dat uit de pot gaat, want dat had ik eerst niet door. Als ze afgeschoten werden, was niet alleen dat het geld er niet bijkwam, maar het ging echt nog eens weg uit de pot".

Ik had precies hetzelfde en misschien ook wel de kandidaten tijdens de proef. Voor mij is het alleen duidelijk vanwege de voice over waar duidelijk wordt gezegd dat hetzelfde bedrag uit de pot gaat.

In de barakken stond de volgende tekst:
Als Emanuelle je raakt, is je inzet weg.
Is dat geld, dan gaat dat uit de groepspot.

In de tweede zin is sprake van het (fysieke) geld waarmee de kandidaat bij Emanuelle aankomt. Er is geen sprake van geld dat reeds in de groepspot zit, dus daarmee zou niets moeten gebeuren. Wat hier blijkbaar bedoeld wordt, maar wat er dus niet staat, is dat een bedrag dat met dat geld overeenkomt uit de groepspot wordt verwijderd. Ook al zal de goede lezer die tekst van de barakken wel begrijpen zoals deze bedoeld is, volgens mij klopt die dus niet.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2022, 06:58

 8153
Taalkundig zijn de makers geen kraks, dat hebben ze in het verleden al enkele keren bewezen. Iedereen begrijpt natuurlijk wel wat ze bedoelen, maar als je letterlijk zou interpreteren wat er staat... dan had Samina vorig jaar een bord moeten opeten ipv citroenen. :mrgreen:
Gebruikersavatar

filiep.portugees20 apr 2022, 12:00

 407  Uma
Jansen schreef: 17 apr 2022, 22:32 @Cedric
Akkoord met je analyse.
Ook al vind ik het niet zo mooi als de mol pasvragen van kandidaten afpakt, maar that is just me...
Anderzijds geweldig hoe Manu het spel speelde, amai dat meisje heeft echt wel mensenkennis 🏆🏆.
Ik vraag mij nog altijd af, kan zij de Mol zijn?
Dan zou zij natuurlijk perfect weten wie wat gekozen heeft (via oortje of zo).
Deze opdracht zou dan puur bedoeld zijn om het vertrouwen te winnen van de kijkers thuis, want van de groep had ze al het meeste vertrouwen.

masterveecee schreef: 17 apr 2022, 22:36 Ik denk ook:
Ik zou moeten kandidaat zijn, ik ga voor de pasvragen.
Ik zou moeten de mol zijn, ik ga voor geld.

Dus Yens of Anke...
Ik denk dat je meer voordeel hebt als Yens, dan als Anke.
Hij kwam vroeger en kon daardoor Sven verdacht maken.
Op die manier kon hij meer wantrouwen zaaien bij Manu, in de hoop dat ze dan iedereen zou afknallen (ook Anke, die dan later met 2.000€ afkomt).
Als je als laatste komt, kun je dat niet doen, natuurlijk.
Gebruikersavatar

martin.janssen20 apr 2022, 13:23

 178
Bovendien, als je als laatste komt loop je het risico dat de pasvragen portefeuille van Manu al genoeg gevuld is en dat ze geen risico van €4000 gaat lopen. Want het gaat hier om + of - €2000!
Gebruikersavatar

Yvo20 apr 2022, 14:09

 1111  Uma
filiep.portugees schreef: 20 apr 2022, 12:01Ik vraag mij nog altijd af, kan zij de Mol zijn?
Dan zou zij natuurlijk perfect weten wie wat gekozen heeft (via oortje of zo).
Deze opdracht zou dan puur bedoeld zijn om het vertrouwen te winnen van de kijkers thuis, want van de groep had ze al het meeste vertrouwen.
Ik begrijp wat je wilt zeggen en volg je redenering.
Maar het feit blijft wel dat ze geen euro uit de groepspot haalt en een hoop pasvragen verdient.
Dat vind ik een actie die je meer met een kandidaat zou associëren.
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge20 apr 2022, 15:31

 98  Uma
Cedric schreef: 17 apr 2022, 22:36 Hierbij hangt het dan ook wel af van in hoeverre Manu kon weten wie welk koffertje had.
Anders gezegd: de kandidaten zijn de barakken in oplopende volgorde afgegaan, maar dat moest zelfs niet per se volgens mij..
Dus tenzij het vooraf afgesproken was dat ze in die volgorde de koffertjes moesten ophalen, kon Manu niet zeker zijn wie welke koffer had.
Manu kan dat toch wel weten. Alle kandidaten lieten weten hoeveel ze in hun koffertje hadden.
Sven komt aan en zegt 'ik heb 500€' in mijn koffertje.
Yens komt aan en zegt 'ik heb geld gepakt' en even later 'als je mij afschiet gaat er 1000€ uit de pot'
Dan komt Bert en die zegt 'ik heb centen. 1500€'
Manu kan dan al zien dat die bedragen gewoon oplopen en dat ze dus voor de meest logische tactiek zijn gegaan.
En als een kandidaat het niet zegt kan Manu het ook nog steeds gewoon vragen.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9