Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jansen18 apr 2022, 20:07

 3423  Yens
Social schreef: 18 apr 2022, 14:15 Laten we hier wel niet vergeten dat de mol op dit moment nog zeer hard moet proberen om niet te veel "anders " te gaan doen. Dus uitsluiten zou ik nog niet doen.
Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens. Een mol moet saboteren als hij of zij de gelegenheid daarvoor krijgt en niet de kandidaat uithangen om zich onverdacht te maken. Uitzonderlijke situaties niet te na gesproken.
Gebruikersavatar

Jay-Lo18 apr 2022, 21:22

 1690  Sven
Zelfs als beginnende mol is wat Manu doet not done. Je wil daar als mol ook niet staan denk ik, en daar kan je als mol wel invloed op hebben door het vertrouwenslijstje dat iedereen moest invullen. Dat kan als mol gewoon later gebeuren met inzage in de lijstjes van de anderen.

Yens wordt verdacht genoemd, maar dan had hij als mol beter niet Sven voor de bus gegooid. Als Sven door is met pasvragen, waarvan Yens zeker is, zorgt dat voor meer schietlust bij Manu, want nu heeft Sven al 2 pasvragen en zij niets. De kans is dan groter dat ze Yens wel afschiet, want nu heeft hij alleen vertrouwen gecreëerd en gezorgd dat hij door kon lopen.

Wat Sven doet is kandidaats 2 pasvragen nemen, hij liegt en weet namelijk niet dat in elke barak dezelfde opdracht uit te voeren is. Maar ook mols, hij weet dan wel dat in elke barak dezelfde opdracht uit te voeren is en dat hij het sein geeft om voor pasvragen te gaan. Ook verspeelt hij kostbare tijd voor de anderen, en als Manu in de eerste koffer pasvragen ziet, gaat ze denken dat er wel meerdere kandidaten voor zullen gaan.

Yens komt dan met de oplossing dat hij Manu geen pasvragen gunt, dat ze dus voor het geld moeten gaan en dat Sven gelogen heeft, interessant, maar dat zouden Bert, Uma en Anke zelf ook wel ontdekt hebben als ze bij hun barak aankwamen.
Bert kiest dan eieren voor zijn geld, blijft lang binnen, steekt het op de wind. Ofwel heeft Sven pasvragen, ofwel Manu en Bert wil geen nadeel bij de eliminatie.

Uma doet net hetzelfde, als 2 kandidaten een voordeel hebben is de kans op afvallen ineens veel groter geworden. Maar, ze speelt wel een aanzienlijk bedrag weg, 1500euro.

Anke wordt dan heel verdacht neergezet, ze pakt geld en ze wil er in een keer mee doorstappen, hoewel Manu haar verwittigt dat ze zal schieten. Maar dan volgt een gesprek waarbij Anke zegt dat ze Uma mag afschieten, maar dat zij geld heeft.
Waarom zou je dat nu weer doen als mol? Dan geef je Uma beter het voordeel van de twijfel, dat je denkt dat ook Uma geld heeft. Uma 2 pasvragen, Anke afgeschoten want niet te vertrouwen voor Manu. Ze kan dan achteraf nog zeggen dat ze echt dacht dat Uma voor het geld was gegaan.
Er is zeker 5 minuten van het gesprek tussen Anke en Manu niet in beeld geweest nadat Uma weg was. We weten ook niet hoe Anke Manu heeft kunnen overtuigen om haar door te laten.

Voor mij meest verdacht hier: Sven en Uma
Manu wordt nog eens geschrapt.
Gebruikersavatar

wouter.vanderlinden18 apr 2022, 21:45

 6  Yens
Het kan een domme opmerking zijn maar was er in deze opdracht geen derde mogelijkheid, namelijk buiten de tijd binnen komen. En dus niks verdiend. Maar ook niets verloren door afgeschoten te worden?
Ik ben niet zeker of dat kon.
Het is Yens die insinueert dat hij voor geld gaat omdat hij Emmanuele geen jokers gunt en zeker weet dat hij gaat afgeschoten worden.
Hij stuurt inderdaad latere kandidaten om voor het geld te gaan.. om Emmanuele geen pasvragen te gunnen.
Ik weet niet of de derde mogelijkheid bestond van je tijd die gewoon op is. Ik dacht dat GDC dat wel zei..
Dan is het raar om al dat geld op te offeren om Emmanuele geen pasvragen te gunnen..
Als kandidaat wil je toch gewoon pasvragen en hoop je dat Emmanuele je niet afschiet.. dan heb je zelf ook een voordeel op vele anderen..
Gebruikersavatar

magali.dereu18 apr 2022, 22:16

 184  Sven
@ hierboven: kan je om de ene of andere reden niet quoten, maar klopt! Ik denk dat Yens ook goed genoeg doorheeft dat Manu 'm voor geen meter vertrouwt.
Gebruikersavatar

Peterzzzzzz19 apr 2022, 00:22

 30
Heinz schreef: 17 apr 2022, 23:28 Ik heb door deze opdracht een instant tunnelvisie op Anke ontwikkeld. Hopelijk kom ik daar nog vanaf want tunnelvisie is een rode vlag natuurlijk. Maar wat kon Anke hier als Mol de ideale en emotionele kandidaat uithangen door het hoogste bedrag te pakken (iets dat ze direct regelde) en zich zo gehaast en onrustig (en wat mij betreft onbetrouwbaar) te gedragen om zo afgeschoten te worden en 2000 euro uit de pot te halen. Dat dit niet gebeurde moet voor haar als Mol een teleurstelling geweest zijn maar ook hier kon ze dan weer slim de kaart spelen van fanatieke kandidaat die teleurgesteld was in de "egoïstische" kandidaten, waarbij ze ook nog eens letterlijk benoemt teleurgesteld te zijn.

Natuurlijk hebben we Anke vaker fel en gepassioneerd gezien waarbij ze voor het groepsbelang ging maar dan voor of na opdrachten. Tijdens opdrachten pakt ze het meestal een stuk rustiger en rationeler aan.
Ik kon het niet beter neerschrijven. Ik zit jammergenoeg in dezelfde tunnelvisie. Nog een paar bedenkingen pro en contra Anke.

Pro:
1. komt veel te roekeloos aan bij manu om een beslissing te forceren, als je echt niet wil afgeschoten worden praat je het uit tot je garanties hebt. Je speelt namelijk voor 4000 euro. (Verschil tusse juist of fout)
2. Ante heeft volledige info over alle andere kandidaten. Ze weet hoe lang iedereen gebouwd heeft en weet dus iedereen heeft pasvragen. Speltheorie zegt dat je dan als kandidaat best ook pasvragen neemt.
3. Nog voor het spel begon, viel me het fragment van de partner van Anke op bij de vraag of ze de mol kan zijn. Ongemakkelijke of ongeoefende leugenaars komen moeilijk uit hun woorden en glimlachen zonder het te besseffen. Heb de exacte seconde niet, maar is wel een beeld om een gif van te maken


Con:
1) de makers hebben haar vol in de spotlights gezet na de proef in de voice over... meestal doen ze dat niet bij de echte mol, zeker niet zo vroeg.

Ik heb wel twee kandidaten geschrapt.

Manu: de juiste keuzes leveren een verschil van 6000 euro op. Welke mol doet dat...

Uma: die blik bij het wachten op het groene scherm kan je niet faken denk ik...
Gebruikersavatar

Donna20019 apr 2022, 01:35

 6  Bert
Het lijkt mij dat je hier als mol veel risico pakt als je geld neemt en er maar van uit gaat dat Manu iedereen wel zal afschieten. Het maakt je minder verdacht dat wel, maar dan heb je in deze proef 1000 of 2000 euro binnen gebracht dat is pijnlijk... Zou kunnen dat Anke haar zogezegde teleurstelling dus misschien niet tov de anderen was maar voor zichzelf. Maar zoals als eerder gezegd zou Anke dan toch Manu meer wantrouwend gemaakt hebben of gewoon doorgelopen zijn zodat Manu haar sowieso afschoot. Ik vind het logischer om hier als mol pasvragen te pakken en dan nog liefst bij een hoog bedrag. Bij een laag bedrag kan je natuurlijk wel beargumenteren dat het maar 500 euro was. In ieder geval is het niet heel verdacht om op dit moment in het spel pasvragen te pakken, ideaal voor de mol lijkt mij.
Gebruikersavatar

Jansen19 apr 2022, 06:56

 3423  Yens
@Donna200
Je slaat de nagel op de kop!
Zo interpreteer ik die opdracht ook.
1. de mol zit bij de lage bedragen: gaan voor het geld.
2. de mol zit bij de hoge bedragen: gaan voor pasvragen.
Voor mij dus de meest verdachte kandidaten YENS en UMA. En ik hoop net als jij dat het ANKE niet is, want dan ga je als mol af als een gieter.
Gebruikersavatar

leon.paelinck19 apr 2022, 10:23

 48  Sven
Manu ging Anke nooit afschieten want ze had al meer dan genoeg pasvragen. Ze had geen enkele motivatie om Anke af te schieten, zelfs al had ze pasvragen in haar koffer.
Natuurlijk kon Anke (als mol) niet weten hoe goed Manu het deed wanneer ze moest kiezen voor geld of pasvragen... Misschien ging ze ervanuit dat minstens één iemand met pasvragen was doorgelaten en Manu iedereen ging afschieten.
Ze zei niet tegen Manu dat Uma verdacht lang bezig was met het kaartenhuisje en dus hoogstwaarschijnlijk voor pasvragen heeft gekozen. Dus ze hoopte waarschijnlijk dat Uma werd doorgelaten zodat Manu geen risico's meer ging nemen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2022, 10:30

 8153
Anke wordt, na Manu, het meest vertrouwd en heeft dus de meeste tijd van de 5 bunkerbezoekers.
Als ze de mol is, zou ze dan niet
- nadat de anderen weg zijn, zich op weg naar haar bunker eens laten raken ipv de schutters af te schieten?
- lekker veel tijd verspillen in de bunker?
- er langer over doen op weg naar de finish en zich nog wat laten raken zodat ze buiten tijd toekomt?
Geen twijfel over wat Manu zal doen, geld uit de pot maar ook niet erin en iedereen denkt dat ze voluit voor de groep gaat omdat ze geld koos.

leon.paelinck schreef: 19 apr 2022, 10:23 Manu ging Anke nooit afschieten want ze had al meer dan genoeg pasvragen.
5 is inderdaad veel, maar 6 of 7 is nog beter 😉
Gebruikersavatar

JBB19 apr 2022, 11:38

 439  Uma
Ik vond deze opdracht ergens ook wel vrij oneerlijk.

De persoonlijke inzet voor Manu was theoretisch gezien 10 pasvragen. Voor alle andere kandidaten slechts 2. Dat is toch een gigantisch groot verschil... En de enige reden dat Manu dat voordeel krijgt, is omdat de anderen aangegeven hebben dat ze haar het meeste vertrouwen.

Vraag me af of ze dat een beetje anders hadden kunnen uitwerken om het niet zo'n extreem verschil te maken. Of bv. op een andere manier iemand die voordeelpositie laten winnen.
Gebruikersavatar

masterveecee19 apr 2022, 11:49

 3547  Sven
Ik denk ook niet dat de makers verwacht hadden dat ze het zo goed ging doen 😉
Gebruikersavatar

Heinz19 apr 2022, 11:56

Forum veteraan  427  Uma
Ik heb de onderhandelingen met Emanuelle uitgeschreven van de kandidaten die nog in het spel zitten (voor pagina's die ik op een andere mol-fansite bijhoud.) Voor de geïnteresseerden hier een transcriptie in spoilertags vanwege de lengte:

Dit is wat we van de onderhandelingen tussen Emanuelle en Sven (en later Yens) te horen krijgen:
SPOILER
Dit is wat we van de onderhandelingen tussen Emanuelle en Uma en later Anke te horen krijgen:
SPOILER
Yens lijkt het best voorbereide spel te spelen (ook met Sven te verraden/verdacht te maken) en Anke lijkt erom te smeken afgeschoten te worden met 2000 euro op zak.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9