Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

vicky.freyzer20 apr 2022, 17:31

 5
Even helemaal iets anders over de opdracht. Is het iemand opgevallen dat ze geen traditioneel kaartspel gebruikten voor de kaartenhuisjes maar een Italiaans kaartspel? Ik weet nog niet precies wat ik er mee moet en moet eens herbekijken welke kaarten bij wie zichtbaar waren. Maar het lijkt me alleszins wel iets bizar te zijn.
Gebruikersavatar

filiep.portugees20 apr 2022, 18:14

 407  Uma
chicawah.janssen schreef: 19 apr 2022, 19:05 Strikt genomen heeft Sven niet gelogen maar verzwegen dat er pasvragen waren. Hij heeft tegen de anderen gezegd dat hij een kaartenhuis moest bouwen maar niet dat er ook voor pasvragen gekozen kon worden.
Ik vind wel dat hij gelogen heeft, want hij zei dat hij er een moest bouwen van 3 verdiepingen.
Hij moest dat dus helemaal niet, tenzij hij pasvragen wou, natuurlijk.

Je zou ook kunnen zeggen dat deze proef op maat van Anke gesneden is.
Eerst en vooral is ze duidelijk een goed schutter, daar zal haar politieopleiding wel voor iets tussen zitten, veronderstel ik.

Maar feitelijk is dat bijzaak.
Wat mij meest opvalt is dat als je als kersverse Mol tot daartoe altijd voor het geld bent gegaan, je nu perfect voor het geld kunt gaan en net daardoor veel geld uit de pot halen.
Anke kon dus haar eerlijke zelve blijven spelen, en "voor de groep" gaan, terwijl ze tegelijk aan het mollen was.
En ze hoeft nergens over te liegen, ze is voor het geld gegaan, en "teleurgesteld" dat de meeste anderen dat niet gedaan hebben.

Ik vind het nog altijd knap hoe ze er bij De Mol inslagen proeven te maken waar we dan nog dagen over kunnen debatteren over wat nu de beste strategie is om te mollen.
Je kunt alles altijd van heel veel kanten bekijken.
Gebruikersavatar

ex-molinator20 apr 2022, 20:09

 3483  Uma
filiep.portugees schreef:Wat mij meest opvalt is dat als je als kersverse Mol tot daartoe altijd voor het geld bent gegaan, je nu perfect voor het geld kunt gaan en net daardoor veel geld uit de pot halen.
Anke kon dus haar eerlijke zelve blijven spelen, en "voor de groep" gaan, terwijl ze tegelijk aan het mollen was.
Exactamente!! Het zou me niet verwonderen dat de regie (indien ze de mol is) haar gezegd heeft om voor 2000€ te gaan, in de veronderstelling dat Manu haar toch niet zou vertrouwen. Anderzijds heeft Manu Sven niet vertrouwd, die nochtans voor haar het meest betrouwbaar was.

Maar net de verschillende interpretaties (ook gebaseerd op wat wij als kijker zelf denken over de betrouwbaarheid - en misschien ook wel gestuurd worden door wat getoond wordt) maakt het verschil tussen een gewone opdracht en een beklijvende.

Iemand heeft het al geschreven dat dit een psychologische laag heeft zoals de kofferopdracht (seizoen met Pieter) of de freefall opdracht met daaropvolgende discussie en de vuurpijlen eliminatie (beide in seizoen Griekenland).

Om van te smullen!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2022, 20:29

 8153
filiep.portugees schreef: 20 apr 2022, 18:24 Ik vind wel dat hij gelogen heeft, want hij zei dat hij er een moest bouwen van 3 verdiepingen.
Hij moest dat dus helemaal niet, tenzij hij pasvragen wou, natuurlijk.
Inderdaad! Je hebt 100% gelijk!

filiep.portugees schreef: 20 apr 2022, 18:24 Ik vind het nog altijd knap hoe ze er bij De Mol inslagen proeven te maken waar we dan nog dagen over kunnen debatteren over wat nu de beste strategie is om te mollen.
Je kunt alles altijd van heel veel kanten bekijken.
Dat is een feit dat zeker is! Dergelijke proeven zijn, zoals @ex-molinator al zei, om van te smullen!
Gebruikersavatar

ex-molinator20 apr 2022, 20:32

 3483  Uma
Paraceta schreef: 17 apr 2022, 23:24 Als Mol wil je toch juist wél dat de mensen met pasvragen (zeker als dit de eerste persoon is)afgeschoten worden?
Het is wel in het voordeel van De Mol dat pasvragen foute antwoorden maskeren: m.a.w. wie niet geëlimineerd wordt zou door de pasvragen de plaats ingenomen kunnen hebben van iemand die strikt gezien De Mol beter in het zicht had (misschien wat vergezocht maar het kan).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2022, 20:35

 8153
ex-molinator schreef: 20 apr 2022, 20:09 Anderzijds heeft Manu Sven niet vertrouwd, die nochtans voor haar het meest betrouwbaar was.
Manu beweert tegenover Sven dat ze hem aangeduid heeft als "meest te vertrouwen", maar spreekt ze de waarheid?
Gebruikersavatar

ex-molinator20 apr 2022, 20:39

 3483  Uma
chicawah.janssen schreef:Manu beweert tegenover Sven dat ze hem aangeduid heeft als "meest te vertrouwen", maar spreekt ze de waarheid?
't Is een vrouw dus wellicht niet 😛
Gebruikersavatar

lucu20 apr 2022, 20:52

 551  Sven
filiep.portugees schreef:Wat mij meest opvalt is dat als je als kersverse Mol tot daartoe altijd voor het geld bent gegaan, je nu perfect voor het geld kunt gaan en net daardoor veel geld uit de pot halen. Anke kon dus haar eerlijke zelve blijven spelen, en "voor de groep" gaan, terwijl ze tegelijk aan het mollen was. En ze hoeft nergens over te liegen, ze is voor het geld gegaan, en "teleurgesteld" dat de meeste anderen dat niet gedaan hebben.
Voor pasvragen gaan kan iedere kandidaat perfect verantwoorden, want tenslotte is er pas een nieuwe mol gekozen en iedereen is onzeker. Als Anke voor pasvragen gekozen had, dan had ze in ieder geval het hoogste te winnen bedrag (€ 2000) uit de pot gehouden. Nu heeft ze € 2000 binnengebracht, een verschil van € 4000. Ik snap dat een kandidaat dat risico neemt, maar een mol??? Het knappe van deze proef is dat je beide zienswijzen kan verdedigen, want een mol kan zich inderdaad ook voordoen als kandidaat...

filiep.portugees schreef:Je zou ook kunnen zeggen dat deze proef op maat van Anke gesneden is.
Eerst en vooral is ze duidelijk een goed schutter, daar zal haar politieopleiding wel voor iets tussen zitten, veronderstel ik.
Zou deze proef specifiek op Anke geënt zijn en heeft men dus na het wegvallen van Philippe andere proeven in elkaar gestoken??? Vermoedelijk was deze opdracht oorspronkelijk voor Philippe bedoeld. Volgens GDC in CDM werd Philippe amper verdacht. Hij zou wel eens de meest te vertrouwen kandidaat kunnen zijn geweest. Wat dat eventueel zegt over Manu laat ik hier in het midden, maar het geeft te denken, want aan de finish is het de kandidaat met de gun die de meeste invloed heeft op de uitkomst...

filiep.portugees schreef:Ik vind het nog altijd knap hoe ze er bij De Mol inslagen proeven te maken waar we dan nog dagen over kunnen debatteren over wat nu de beste strategie is om te mollen. Je kunt alles altijd van heel veel kanten bekijken.
I couldn't agree more. Daarom vind ik dit ook één van de knapste proeven ooit. Maar zeer lastig om er sterke conclusies uit te trekken...
Gebruikersavatar

foxhunter20 apr 2022, 21:12

 100  Sven
Los van alle discussie over wie wanneer voor geld of pasvragen moest gaan, wat heeft Anke het goed gedaan in deze opdracht!
Bert wil knabbelen aan haar tijd, wordt afgewimpeld. Schiet om de haverklap raak op de schutters. Een glimp van een schutter boven de balustrade en hup raak geschoten. Ze gaat voorop in de strijd en neemt zo de leiding. Brengt iedereen bij zijn/haar barak. Dat kan later nog weleens van pas komen. Kan ook terecht boos zijn op Uma, Bert en Sven, want zij doet al die moeite voor hen.
Als kandidaten vragen of ze een barak binnen mogen is het Anke die dat bevestigd. Stimuleert op meerdere manieren om voor geld te gaan. Wat een ideale kandidaat zeg.
Ze was ook heel snel weer terug bij Manu en Uma. Lijkt me een foutje, want ze had beter later kunnen komen, maar ook hierin de ideale kandidaat. Het moet Uma toch opvallen dat Anke zo snel weer terug is.
De uitleg van hoe Anke het spel hier speelt is controversieel, maar ze speelt deze opdracht te goed. Een beginnende mol, te gehaast, er zitten nog wat foutjes in haar spel, maar de poging en inzet is er?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2022, 21:15

 8153
@lucu I couldn't agree more!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9