Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy24 apr 2022, 20:07

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
In het dorpje Tejeda zitten twee kandidaten aan een ketting vast in een schuurtje waar ook een bom ligt. Op het kerkplein iets verderop krijgen de drie anderen van Gilles De Coster te horen dat ze hun medespelers moeten vinden om zo de bom uit te schakelen. Als ze hierin slagen verdienen ze 5000 euro. Om de locatie van hun vrienden te achterhalen hebben de drie de straatnaam, het huisnummer en de sleutel nodig. Deze kunnen ze bemachtigen aan de hand van aanwijzingen op het plein. Daar gebeuren namelijk de vreemdste taferelen met de locale bevolking. Ondertussen kunnen ook de twee gegijzelden hun steentje bijdragen door heiligenbeelden, zilver en porselein op te poetsen. Onder het laagje vuil zit informatie die nuttig is voor hun bevrijders, waarmee ze op een schaars moment in contact komen. De speelduur is echter kort; na 8 minuten gaat de bom in de schuur af. Alleen begint dan de opdracht als een ware déjavue opnieuw. En opnieuw. Telkens de bom ontploft, daalt het te winnen bedrag met 500 euro.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/6.php
Gebruikersavatar

Paraceta24 apr 2022, 20:23

 717  Sven
Ge-ni-aal deze opdracht.
(Ook opvallend hoe sommigen zich in een bepaald onderdeel probeerden te wringen 👀)
Gebruikersavatar

Cedric24 apr 2022, 20:48

 2834  Uma
Sublieme opdracht, maar ik vertrouw niemand meer. Echt iedereen is aan het mollen.

Maar Uma wordt weer wat verdachter, puur door hoe ze achteraf zegt van "mocht ik de mol zijn zou ik me in de andere groep positioneren". Zo'n uitspraken vind ik extreem verdacht.

En bij de mensen op het dorpsplein is vooral Anke het meest nutteloos.. De rest deed op zijn minst een béétje moeite om antwoorden te vinden. Anke was maar wat aan het rondcrossen zonder ook maar íets te bereiken.
Gebruikersavatar

fluffy8224 apr 2022, 20:59

 35  Yens
Ik vind vooral Yens verdacht. En maar leuteren aan die telefoon, zonder de gevangenen te laten praten, en dan zegt hij nog "ah jullie weten ook iets" zonder ze iets gezegd hebben. Hopla, weer een bom verder. Bij de volgende telefoon wat meer meewerken om minder verdacht te zijn, maar intussen wel weer €500 verspeeld.

"ah jullie weten ook iets"
"... ook NIETS" wilde ik natuurlijk schrijven.
Gebruikersavatar

zoekenmaar24 apr 2022, 21:21

 32  Sven
Wat een mooie proef. Yens, Anke en Sven zijn precies overdonderd door de proef en geraken alle 3 moeilijk in startmodus.
Vooral bij Sven heb ik heel erg het gevoel dat hij daar bewust wat liep te lanterfanten.
Bij de vraag 'hoeveel goals heeft Ronaldo meer gescoord dan ... (want Uma kan de naam niet lezen op dat beeld) komt volgens mij Sven heel snel met 1 als antwoord alsof hij de vraag interpreteert als 'hoeveel goals heeft Ronaldo gemaakt. De jongens roepen nochtans vaak 7 - 2
(als copywriter zal hij heus wel weten dat siete = zeven is).
Gebruikersavatar

katka24 apr 2022, 21:35

 22  Uma
En Yens die in Barcelona woont zal toch ook wel weten dat 7 - 2 gelijk is aan 5...🕵🏻‍♂️
Gebruikersavatar

anja.mathijs24 apr 2022, 21:39

 391  Uma
En al die beeldjes van heiligen weer bij Uma, die sinds vorige week ook goed kan vloeken in alle talen..
Pieter gedrag 🤷🏻‍♂️
Gebruikersavatar

masterveecee24 apr 2022, 21:50

 3547  Sven
Paraceta schreef: 24 apr 2022, 20:23 Ge-ni-aal deze opdracht.
(Ook opvallend hoe sommigen zich in een bepaald onderdeel probeerden te wringen 👀)
Idd!
Gebruikersavatar

Cat_Cl24 apr 2022, 22:12

 38  Philippe
Echt een superleuke opdracht!! Wat een topidee, ik vond het al verdacht dat Gilles aan het hoesten was in het begin 😂 Wel bijna onmogelijk om hier verdacht gedrag te gaan ontdekken, ik vond ze eigenlijk allemaal wel wat mollen. Mijn hoofdverdachte na deze proef was vooral Sven, voornamelijk door zijn fout met de voetbal som. Maar over het algemeen verdenk ik Sven tot nu toe niet echt dus ... moeilijk.

Voor mij was het trouwens duidelijk dat het "geschonken maar niet gedronken" over het glas wijn zou gaan dat op de grond viel, want waarom zou die ober het anders laten vallen? Dat moest toch, net als de rest, iets betekenen? Maar ik ben vergeten wie over de fles water begon met een 5 op.
Gebruikersavatar

HanMi24 apr 2022, 22:19

 21
Ik dacht ook meteen aan het glas, maar als de mensen niet van het water drinken, snap ik de verwarring zeker wel want dan komt het op hetzelfde neer wat de hint betreft.
Gebruikersavatar

Yvo24 apr 2022, 22:22

 1111  Uma
Leuke opdracht.
Maar ze waren er weer in gevlogen als kiekens zonder kop.
Na een onheilspellende start hebben ze toch geld kunnen verdienen.
Yens vind ik hier het meest verdacht, maar dat kan natuurlijk zo lijken door de montage.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8