Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Klaartje25 apr 2022, 10:15

 2245  Uma
Jansen schreef: 25 apr 2022, 05:29 Volgens mij is er niet gezegd dat ze telkens terug moesten keren naar het plein nadat ze de sleutel geprobeerd hadden. Ik vond dat Yens wel heel verdacht was nadat ze eenmaal de sleutel hadden geprobeerd onmiddellijk zei dat ze dan maar terug naar het plein moesten gaan wat een hoop tijdverlies zou betekenen.
Dat is inderdaad niet expliciet gezegd (vandaar dat ik zei "ik ken de regels niet"), maar je kan wel een en ander afleiden uit GDC's voice-over commentaar zoals @Frolva hierboven opmerkte. Maar je hebt wel gelijk: Yens gedrag is gloeiend verdacht.
Gebruikersavatar

HanMi25 apr 2022, 10:37

 21
Misschien zei GDC dat omdat ze bij een fout mogelijk terug naar het plein moeten om de informatie te checken, wat tijd zou kosten, maar was het terugkeren op zich niet verplicht?
Gebruikersavatar

JBB25 apr 2022, 10:40

 439  Uma
Welke kandidaat begon eigenlijk over die fles water wanneer het ging over 'geschonken maar niet gedronken'?

Want echt het eerste dat bij mij opkwam, was dat glas wijn dat elke keer sneuvelde...
Ik vond dat heel logisch, maar 1 van de kandidaten heeft ze direct (met of zonder opzet) of het foute spoor gezet
Gebruikersavatar

masterveecee25 apr 2022, 10:44

 3547  Sven
1 van de boys. Ik dacht Sven
Gebruikersavatar

Jansen25 apr 2022, 11:04

 3423  Yens
Ik dacht ook onmiddellijk aan het wijnglas, maar kan me ook wel inbeelden dat ze zich vergissen met de onaangeroerde fles water. Ik vind het veel verdachter dat Yens met het cijfer "1" kwam aandraven als antwoord op de voetbalvraag. Ze hebben daar verschillende keren opnieuw gehoord dat de voetballertjes "siete dos" riepen telkens de goal gemaakt werd. Iemand die in Barcelona woont en die niet weet dat het "zeven twee" betekend? Dat geloof ik dus echt niet.
Gebruikersavatar

JBB25 apr 2022, 11:06

 439  Uma
@Jansen ja mooi opgemerkt. Was al vergeten dat hij in Barcelona woont...

Yens is gewoon mega verdacht. Zo verdacht dat ik bijna niet kan geloven dat hij idd de mol is 😜 (het valt me te hard op).
Hij zegt zelfs zelf "niemand vertrouwt mij in dit spel" hahaha
Gebruikersavatar

robin.swartelé25 apr 2022, 11:27

 14
Na de aflevering van vorige week, kon ik nog niet echt opmaken wie de mol was.
Na deze opdracht echter is het voor mij 100% duidelijk.

Als Mol zijnde wil je zo lang mogelijk de input (X,Y,Z vragen) van de formule niet op het plein krijgen en de uitkomst van die formule (=huisnummer) zo veel mogelijk verkeerd laten zijn.

Wat doet mijn mol (spoiler: hij staat op het plein):

Hij verspilt 10 kostbare seconden aan de telefoon door eigenlijk maar wat te brabbelen (3e tijdslus dacht ik).
Hij focust op 1 van de 3 variablen in de formule, namelijk Z (Ronald-Hazard, 7-2) en zegt dat Z=1 (maar Z=5)
Na de eerste foute huisnummerkeuze, stelt hij nogmaals nadrukkelijk vast dat hij zeker is dat Z=1
Het glas wijn is dan wel juist, maar Z is nog steeds fout bij tweede huisnummerkeuze.
Z wordt dan uiteindelijk gecorrigeerd en wat doet de mol dan? Hij rekent de formule verkeerd uit, maar zijn medekandidaat Sven verbetert hem snel, waardoor ze op het juiste huisnummer uitkomen.

Ik kruip in mijn tunnel en ik kom er niet meer uit.
Deze molacties (die trouwens erg goed gedaan zijn vind ik) lijken me erg moelijk te schrijven op het conto van een kandidaat.
Mijn mol voor seizoen 10 is: Yens
Gebruikersavatar

Taupe07725 apr 2022, 12:05

 767  Yens
Jansen schreef: 25 apr 2022, 11:04 Dat geloof ik dus echt niet.
Ik geloof het ook niet! Maar ik geloof ook niet dat Jansen een dt-foutje heeft gemaakt. Ben je gemold?

Hoe dan ook Yens "pusht" inderdaad extreem naar een verkeerd antwoord, verliest tijd aan de telefoon en ga zo maar door ...
Het is ongelofelijk hoe duidelijk het wel lijkt dat hij de mol is. Ligt het er te vingerdik op?
Of zit de meerderheid in een tunnel en zien we hierdoor bepaalde zaken niet?
Of ... is het zo dat Philippe duidelijk de beste mol was van de groep en de rest sterke kandidaten maar geen potentiële mollen, moesten ze nu de beste keuze maken en zien we dit nu?

Maar goed gemakkelijk praten voor mij en wat belangrijkste is, Yens is een leuke pé die me veel kijkplezier bezorgt!
Gebruikersavatar

anja.mathijs25 apr 2022, 12:25

 391  Uma
Vanuit mijn Uma tunnel:
Ik denk dat Sven en Yens vooral elkaar niet vertrouwen en opzettelijk wat fouten maken om elkaar te controleren.
Anke was 100% zeker van haar mol, maar op het plein zei ze dat ze niet echt goed aan het volgen was.
Weet de letterlijke uitleg niet meer, zou terug moeten kijken.
Zat haar mol misschien bij de andere groep?
Gebruikersavatar

Jansen25 apr 2022, 12:29

 3423  Yens
@Taupe077
Ik geloof het ook niet! Maar ik geloof ook niet dat Jansen een dt-foutje heeft gemaakt. Ben je gemold?
Hoe is het mogelijk 😉 . Maar heb verzachtende omstandigheden... vannacht nauwelijks geslapen, wegens serieus ziek te zijn... 🤨.
Trouwens, volledig akkoord met de rest van je post 😉 . Als je iemand begint te verdenken dan zie je ook alleen maar die persoon zijn molstreken.
Ik probeer om geen tunnelvisie te ontwikkelen, maar soms ontsnap je er niet aan 😉 . Toch denk ik dat Yens de mol is 😃.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8