Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Tim Dex24 apr 2022, 23:38

 24
Fantastische opdracht, een concept dat echt heel goed in elkaar is gestoken. Wel een beetje streng opgebouwd met die tijdslimiet en de 'zoek het maar uit' mentaliteit. Ben verbaasd dat ze toch nog de oplossing hebben gevonden, dus ze hadden eigenlijk met iets meer geld mogen starten in het begin zodat ze toch nog iets meer overhielden op het einde. Met een absurd hoog begin bedrag gingen ze ook sneller hebben begrepen waar het echt om draait. Desalniettemin één van de meest originele opdrachten van de voorbije 10 jaar.

Ik zou gokken dat de mol op het plein zit. Eén verkeerd cijfertje in de formule en alles is verkeerd. Maar dan vind ik het wel vreemd dat ze na de eerste fout terug gingen naar het plein, en niet zomaar wat sleutelgaten probeerden. Zoveel waren dat er nu ook weer niet, en veel kon je er niet fout mee doen want ze moesten toch al wel door hebben dat de productie daar het halve dorp heeft afgehuurd en afgezet.
Gebruikersavatar

leon.paelinck24 apr 2022, 23:41

 48  Sven
Ik vind opdrachten waarbij de pot leegloopt met de tijd nogal oneerlijk. Ze zouden drie loops moeten krijgen met gewoon een lager startbedrag. Het is onmogelijk om deze opdracht in een loop te doen, zelfs al is er geen mol.
Gebruikersavatar

JBB25 apr 2022, 00:07

 439  Uma
Leuke opdracht, maar ik vond dat quasi iedereen zich raar gedroeg 😂

Sven brengt ze toch iets te vaak op het goede spoor om de mol te zijn, vind ik.

Yens of Uma is de mol, naar mijn mening. En ik vind Uma steeds waarschijnlijker worden (nochtans dat Yens ook genoeg doet foutlopen).
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager25 apr 2022, 04:01

 130  Uma
Opvallend toch wel terwijl ze tussen het 2de en 3de huis zijn, dat Sven het antwoord op het voetbal vind. Yens blijft maar focussen op 1 en komt met nog een theorie.
Als je goed kijkt, heeft Sven 2 cruciale antwoorden gegeven. Het was zijn idee om aan Uma en Manu om de X, Y en Z te vragen, terwijl ook hij het voetbal oplost. Was heel ff zeer passief in het begin, maar het leek meer dat dat vooral zijn karakter was. Sven durf ik afschrijven als mol.
Manu ook wel op basis van de 2 afleveringen.

Het wordt verrassing Uma of - die ik nu uitspreek - mijn mol Yens.
Gebruikersavatar

Jansen25 apr 2022, 05:29

 3423  Yens
Klaartje schreef: 24 apr 2022, 23:22 Ik ken de spelregels niet, maar ik vermoed dat ze niet zomaar eventjes aan alle deuren van die straat hun sleutel konden gaan proberen of die paste. Ik denk dat ze maar één poging op één huisnummer kregen om de sleutel te proberen en als die fout was, moesten ze verplicht terug naar het plein.
Volgens mij is er niet gezegd dat ze telkens terug moesten keren naar het plein nadat ze de sleutel geprobeerd hadden. Ik vond dat Yens wel heel verdacht was nadat ze eenmaal de sleutel hadden geprobeerd onmiddellijk zei dat ze dan maar terug naar het plein moesten gaan wat een hoop tijdverlies zou betekenen.
Gebruikersavatar

thomas_25 apr 2022, 07:21

 14  Uma
Cedric schreef: 24 apr 2022, 23:35 En toch kan je bij de afwassers eigenlijk heel makkelijk mollen...

Eén beeld met een uitleg op bewust verzwijgen en na het wassen aan de kant zetten. Klaar. Een X, Y of Z wordt niet gevonden, raadsel wordt niet opgelost, huisnummer niet gevonden, geen geld verdiend.
Helemaal akkoord. De info slecht of traag doorgeven heeft volgens mij zelfs een significant grotere impact dan een mol op het plein. Als de info goed doorgegeven wordt, is het enige dat de mol kan doen op het plein proberen de raadsels verkeerd op te lossen. Toegegeven, dat is bij 2 van de 5 raadsels wel gebeurd, maar dat is veel trickier om voor elkaar te krijgen want je hebt sowieso controle van twee niet-mollen. Als mol zou ik op voorhand zeker niet rekenen dat daar veel stokken in de wielen te steken zijn. Die voetbalvraag? Sure, interpretatie en verwarring mogelijk. Maar dat wijnglas bijvoorbeeld is veel te opvallend om te hopen dat je daar de aandacht van kan wegleiden. Als je hier als mol over gebrieft wordt verwacht ik eigenlijk dat iemand bij "geschonken maar niet gedronken" direct dat wijnglas aanhaalt.
Gebruikersavatar

Frolva25 apr 2022, 08:41

 2204
Jansen schreef: 25 apr 2022, 05:29 Volgens mij is er niet gezegd dat ze telkens terug moesten keren naar het plein nadat ze de sleutel geprobeerd hadden. Ik vond dat Yens wel heel verdacht was nadat ze eenmaal de sleutel hadden geprobeerd onmiddellijk zei dat ze dan maar terug naar het plein moesten gaan wat een hoop tijdverlies zou betekenen.
Dat is inderdaad niet gezegd in de uitzending, maar zelden worden alle regels van het spel duidelijk uitgelegd.

Toen ze de eerste keer naar een huis liepen zei Sven: "Ik hoop dat we juist zijn, want ik wil niet meer naar boven lopen."
Daarop zegt GDC in de voice-over: "Als het huisnummer niet juist is kan dat heel veel tijd kosten."

Volgens mij moesten ze wel terug naar het plein na een foute poging (huisnummer).
Gebruikersavatar

Spok25 apr 2022, 08:52

 18
Fervente mollenjager schreef: 25 apr 2022, 04:01
Als je goed kijkt, heeft Sven 2 cruciale antwoorden gegeven. Het was zijn idee om aan Uma en Manu om de X, Y en Z te vragen, terwijl ook hij het voetbal oplost. Was heel ff zeer passief in het begin, maar het leek meer dat dat vooral zijn karakter was. Sven durf ik afschrijven als mol.
Ik zag in Sven eerder het gedrag van een slimme kerel die uit zijn lood geslagen is omdat hij even echt niet weet wat aan te vangen. Bij Anke ging die onwetendheid over in "All over the place"-zijn. Sven probeerde volgens mij even diep na te denken alvorens vanalles en nog wat uit te proberen.
Gebruikersavatar

Taupe07725 apr 2022, 09:03

 767  Yens
Nog maar eens een opdracht waarin de mol kan kiezen in welke positie hij/zij gaat zitten en vooral ze tonen het!
Ik zou als mol ALTIJD op de markt gaan. De andere kunnen echt niks doen behalve zwijgen. Maar stel dat één van die beide de mol is wat ga je doen? Iets verkeerd voorlezen terwijl er op minder dan een meter van jou iemand zit die mee kan kijken? Nee, ik geloof het echt niet.
Ik had die twee eigenlijk al uitgesloten en deze odracht bevestigt dat vermoeden.

Ook in Anke zag ik geen mol en dus blijven er de twee boys.
En ja wat waren zij weer verdacht in deze opdracht. Passief, verkeerde zaken aanduiden.
Sven lijkt me eerder Yens in het oog te houden dan wel actief deel te nemen aan de opdracht en ook raar dat als hij de mol zou zijn niet naar de telefoon gaat om daar iets te blokkeren?
Deze opdracht wijst in mijn opinie duidelijk naar Yens als de mol. Aan de telefoon blijven doordrammen zodat de anderen niks kunnen zeggen. Koppig de "1" blijven vasthouden bij Ronaldo, stond die ook niet nog eens op de markt? Ik bedoel dan de Braziliaan en niet de Portugees die scoorde.

Leuke opdracht eigenlijk...
Gebruikersavatar

masterveecee25 apr 2022, 09:06

 3547  Sven
En, Anke is ook 100% overtuigd van haar Mol, dus zou ze mogelijks bij haar Mol willen blijven. Op het plein.
De mol is toch 1 van de boys denk ik ook
Gebruikersavatar

AltijdFout25 apr 2022, 09:24

 10  Uma
Ik denk dat Anke bij haar mol wil blijven maar dit niet kon : ze vroegen 2 mensen die tegen een stootje kunnen. Manu gaat er direct voor en Uma nadien met veel tegenzin (ze zegt zelfs dat de mol daar liever niet zou zitten). Anke kon dan niet kiezen om Uma te volgen omdat er maar 2 nodig waren. Misschien heeft Anke dus niet gekozen voor de "boys".
Dislaimer, ik zit al sinds vorige week in de Uma-tunnel, sorry.
Gebruikersavatar

Paraceta25 apr 2022, 09:24

 717  Sven
Frolva schreef: 25 apr 2022, 08:41 Dat is inderdaad niet gezegd in de uitzending, maar zelden worden alle regels van het spel duidelijk uitgelegd.

Toen ze de eerste keer naar een huis liepen zei Sven: "Ik hoop dat we juist zijn, want ik wil niet meer naar boven lopen."
Daarop zegt GDC in de voice-over: "Als het huisnummer niet juist is kan dat heel veel tijd kosten."

Volgens mij moesten ze wel terug naar het plein na een foute poging (huisnummer).
In haar gesprek met Gilles Van Bouwel vertelt Anke onder andere dat de uitleg van GDC de enige* was die ze kregen voor deze opdracht - in tegenstelling tot anders waar ze een uitgebreide briefing krijgen (wat vorig jaar ook in de behind-the-scenes aan bod kwam). Dan zou de sleutelpiste dus niet kloppen, al blijft het inderdaad wel apart.

*Bedenking: misschien kregen ze die uitleg wel wanneer ze naar een huis begonnen te lopen?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8