Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk25 apr 2022, 17:13

 70  Uma
annebeestje schreef: 25 apr 2022, 13:59 Vergeet ook niet dat Manu daar effectief het laatste woord van de aanwijzing van de voetballers heeft weggepoetst. Of het lijkt Manu in elk geval. Het kan ook nog dat Uma haar de schuld in de schoenen schuift.
Als je de verdenkingen onderling terugkijkt op minuut 24.30 is het nog mooier:
Anke heeft de dames door, de tactiek was de weinige tijd die ze hadden volbabbelen, waardoor Yens weer gefrustreerd 'Ze werken ook weer niet mee' uitbrengt en ophangt. Achteraf schiet hij weer in zijn Sven tunnel. Ook Uma heeft Manu niet door, ondanks dat ze het uiteindelijk welletjes vindt, Manu aan het poetsen zet en zelf de communicatie overneemt. Ze zou liever als mol op het plein zijn, ze heeft Manu's vertragende tactiek niet door gehad, of ze is zelf de Mol (maar dat strookt niet met Manu's biecht over Anke). Sven kijkt net als Anke richting de dames die de bommen incasseerden. Sven gaat 'm winnen mensen. Of hij is de Mol, verdorie, ik ben alweer uit een tunnel geraakt.

De uitleg van Manu had ik al bij de bananenproef gepost.
Laatst gewijzigd door suzanne.verkerk op 25 apr 2022, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

martin.janssen25 apr 2022, 17:19

 178
anja.mathijs schreef: 25 apr 2022, 12:25 Vanuit mijn Uma tunnel:
Ik denk dat Sven en Yens vooral elkaar niet vertrouwen en opzettelijk wat fouten maken om elkaar te controleren.
Anke was 100% zeker van haar mol, maar op het plein zei ze dat ze niet echt goed aan het volgen was.
Weet de letterlijke uitleg niet meer, zou terug moeten kijken.
Zat haar mol misschien bij de andere groep?
Ik denk dat Sven vooral Yens aan het uittesten was. Volgens mij had hij vrij snel door wat de juiste antwoorden waren maar wilde hij het Yens graag laten zeggen. Sven zei ook al meteen dat ze simpelweg aan Uma en Manu moesten vragen waar X, Y en Z voor stonden. Het leek er ook op dat niemand die 5 wou geven als antwoord op het aantal goals. Hoeveel doelpunten scoort Ronaldo MEER dan... Dan gaat het natuurlijk over een doelpuntensaldo.
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk25 apr 2022, 17:22

 70  Uma
Oeps. ❌ Verkeerde knop. Terug naar Sven.
Gebruikersavatar

Holmes25 apr 2022, 18:04

 395
Paraceta schreef: 25 apr 2022, 13:04 Het meest opvallende van deze hele opdracht heb ik hier precies nog niet zien voorbij komen. Kijk even mee terug naar het gesprek tussen Yens op het plein en Manu en Uma in de schuur:
Afbeelding
Met andere woorden:
X = Geschonken, maar nooit gedronken
Y = Zoveel scoort Ronaldo meer dan [Hazard]
Z = Zoveel vonk zonder vlam
Dit wordt ook bevestigd door beelden van de tekst op de heiligenbeelden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En wat zien we later in de opdracht?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met andere woorden, plots worden de Y en de Z zowel door de kandidaten als de montage omgewisseld. Ik ben er niet uit of dit nu eerder een goof is (en dus in dit topic thuishoort) of een welbewuste Molactie die ook nog eens verdoezeld wordt in de montage. Als dit een Molactie zou zijn, is er echter een probleem: zowel Y als Z zijn gelijk aan 5; bij een correcte invulling van de formule heeft dit met andere woorden geen enkel effect. Wanneer de kandidaten echter verkeerde getallen toekenden aan Y en Z, konden ze onmogelijk ooit nog op de juiste plek geraken. Ik ben er dus nog niet uit wat hier precies aan de hand is, maar het is alleszins opvallend.
Goed opgemerkt !
Eén element ontbreekt nog : de volgorde waarin Yens de letters vraagt :
Afbeelding

Yens vraagt dus of ze Z of Y gezien hebben, in deze volgorde! De poetsers antwoorden ook in die volgorde, eerst Z en dan Y.
Sven en Anke kunnen niet horen wat de poetsers eerst antwoorden.
Dus als Yens na het inhaken de letters en omschrijvingen omwisselt, dan kan niemand die omwisseling opmerken.
Maar... Z en Y hebben exact dezelfde waarde, dus omwisselen maakt niks uit voor het huisnummer.
Dikke pech voor de mol of puur geluk voor de kandidaten ?
Gebruikersavatar

AlleTaupe25 apr 2022, 18:19

 58  Yens
suzanne.verkerk schreef: 25 apr 2022, 13:48 Ik kom effekes aan jullie tunnels rammelen:
Manu biedt zich in de auto meteen aan als 'iemand die gaat incasseren'. Als poetser kun je vertragen. En je blijft buiten beeld, veilig onder de radar, in tegenstelling tot de groep op de markt. Vergeet de opgesloten dames die goed kunnen liegen niet ...
Manu is volgens mij heel tactisch. Steeds afwachtend en iedereen controlerend. Ze zal zelf weinig antwoorden geven (bij bananenproef) of hier het voortouw nemen, omdat ze heel goed kijkt wie wat doet of antwoordt, ... in elk geval: àls ze de mol is, dan heeft ze vorige aflevering bij het paintballen wel heel raar gemold . Nee, mijn tunnel krijg je niet zo makkelijk aan het wankelen 😉
Gebruikersavatar

Dagobert25 apr 2022, 20:44

 75
Anke ziet de sleutel in de boom en wijst deze aan, zelf kan ze er niet bij.
Het is Sven die hem vanuit de boom kan laten vallen en razendsnel opraapt.

Het is Sven die de bom snel onklaar maakt.
Porselein, ja, hij heeft zijn pokerface afgezet en speelt meer puur.

Deze opdracht is heerlijk om naar te kijken.
Hij doet me denken aan de film Vantage Point, waar eenzelfde gebeurtenis ook meerdere keren opnieuw speelt.

Afbeelding
Gebruikersavatar

Karageorgos_26 apr 2022, 00:58

 35  Uma
Fervente mollenjager schreef: 25 apr 2022, 12:31 Trouwens niemand die iets zegt over dat Gilles die tegen zijn eigen aan het praten is. 😀😛
Cedric schreef: 25 apr 2022, 16:48 https://www.instagram.com/p/CcvuU5HoQ-_/
HI-LA-RISCH GEWOON!

Je luistert nietsvermoedend naar een enthousiast kuchende Gilles waarbij je na zijn uitleg niet veel wijzer bent. Maar dat verandert compleet met de 2de loop waarbij hij zijn 3 kuchjes weer naar boven tovert. Dan heb je door, we hebben hier met een tijdslus te maken, maar ik lag in een deuk. En dan de 4de loop waarbij arme Gilles compleet genegeerd wordt door de anderen, stikte ik bijna... 🤭😅

Yens twijfelt duidelijk om niet nog even bij hem te blijven staan, maar loopt uiteindelijk dan toch verder om even later, waarschijnlijk uit compassie, terug naast Gilles te komen staan. Maar zijn blik spreekt boekdelen: "Manneke, hier staat niemand hé!"

🤭😅🤣🙊


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk26 apr 2022, 07:36

 70  Uma
AlleTaupe schreef: 25 apr 2022, 18:19 Manu is volgens mij heel tactisch. Steeds afwachtend en iedereen controlerend. Ze zal zelf weinig antwoorden geven (bij bananenproef) of hier het voortouw nemen, omdat ze heel goed kijkt wie wat doet of antwoordt, ... in elk geval: àls ze de mol is, dan heeft ze vorige aflevering bij het paintballen wel heel raar gemold . Nee, mijn tunnel krijg je niet zo makkelijk aan het wankelen 😉
Ik vind juist Sven in deze opdracht heel tactisch zichzelf verdacht houden bij Yens. Yens zegt in de auto al dat hij niet gescheiden wil worden van zijn verdachte. Erg slim gespeeld van Sven, die de finale gaat halen, ten koste van Yens.
Manu speelt het niet meer tactisch, heeft ze zelf tegen haar bezoek gezegd. 🙈
Gebruikersavatar

Piellampe26 apr 2022, 08:10

 12  Yens
Wat mij vooral opviel tijdens deze opdracht:

Yens laat Uma en Emanuelle niet antwoorden de 1e keer en zegt dan ogenschijnlijk tegen zichzelf maar dat Anke het kan horen ‘ze werken weer niet mee’ => -500

dat kan je geen 2 keer onverdacht lappen, niet getreurd, dit kan beter:
1) Y en Z zijn gewisseld zoals Paraceta en Holmes ook al zeiden (zonder effect maar goed geprobeerd)
2) Ronaldo heeft als enige 1 doelpunt, als Spaanssprekende in Barcelona wonende kandidaat duidelijk nog niet die voetballer meerdere keren horen 7-2 roepen terwijl die over het plein liep
=> huisnr zeker zwaar verkeerd, dus dan maar wat wandelen tussen verkeerde huisnrs en het plein

Dat heeft de groepspot minstens 1500 euro gekost
Gebruikersavatar

AltijdFout26 apr 2022, 12:22

 10  Uma
JBB schreef: 25 apr 2022, 14:15 Denk achteraf gezien dat ze misschien iets meer tijd hadden moeten krijgen om na te denken. Nu was dat 8 minuten per cyclus zeker? Dat is 2x niks he. De bedenkers van de proef dachten misschien dat ze veel sneller (juiste of foute) tips gingen vinden. Nu duurde het precies al 3 cycli voordat ze zelfs begrepen wat ze moesten doen.

Yens is inderdaad een leuke kandidaat. Kleurrijk, een klein beetje raar maar niet té (=niet saai), en hij heeft vaak zo een Mona Lisa lachje waardoor niemand hem vertrouwt 😂
Als je de cyclus te lang laat duren, haal je de schwung uit de proef omdat het lang duurt voor ze door hebben dat het een lus is. Bovendien zorgt de tijdsdruk er voor dat ze snel moeten zoeken, maar ook dat er niet teveel tijd is tussen 2 cycli waarin ze contact kunnen hebben met de heilige(n)dames en waarin ze gewoon maar wat rondlummelen op dat plein.
Ik vond dit net een heel leuke proef met een toffe twist.
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk26 apr 2022, 12:57

 70  Uma
AltijdFout schreef: 25 apr 2022, 09:24 Ik denk dat Anke bij haar mol wil blijven maar dit niet kon : ze vroegen 2 mensen die tegen een stootje kunnen. Manu gaat er direct voor en Uma nadien met veel tegenzin (ze zegt zelfs dat de mol daar liever niet zou zitten). Anke kon dan niet kiezen om Uma te volgen omdat er maar 2 nodig waren. Misschien heeft Anke dus niet gekozen voor de "boys".
Dislaimer, ik zit al sinds vorige week in de Uma-tunnel, sorry.
Klinkt plausibel. Want als Anke Manu verdacht, kon zij mee gaan 'incasseren'. Nu Uma ging kon dit niet meer. Anke noemt de moeizame communicatie met hun. De heren verdenk ik minder omdat zij al verdacht werden. Sven molt expres om Yens in een tunnelvisie op hem te houden. Uma kan evengoed de tijd subtiel volgebabbeld hebben. We zien één take waarin Uma het wel welletjes vindt en een einde aan het gebabbel en tijd gerek maakt. Het is sowieso knap, want Manu verdenkt Uma niet en andersom ook niet. Zowel, dan hebben we minimaal één andere biecht voorgeschoteld gekregen, zodat Yens er als verdachtste kandidaat uit rolt.
Gebruikersavatar

astridm26 apr 2022, 14:26

 287
Karageorgos_ schreef: 26 apr 2022, 00:58 Yens twijfelt duidelijk om niet nog even bij hem te blijven staan, maar loopt uiteindelijk dan toch verder om even later, waarschijnlijk uit compassie, terug naast Gilles te komen staan. Maar zijn blik spreekt boekdelen: "Manneke, hier staat niemand hé!"
Ik zag het terugkomen meer als luisteren of hij toevallig niet toch iets anders zegt. In een loop hoort dat natuurlijk niet, maar dit is wel De Mol. Of zoals ze zelf zeggen 'De geschiedenis herhaalt zich of misschien toch niet'.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8