Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Yvo25 apr 2022, 12:58

 1111  Uma
Fervente mollenjager schreef: 25 apr 2022, 12:31Trouwens niemand die iets zegt over dat Gilles die tegen zijn eigen aan het praten is. 😀😛
Ja man, dat was hilarisch.
Deze hele aflevering vond ik hilarisch.
Behalve dan dat Anke haar elleboog brak.
Dat laatste niet hè.
Gebruikersavatar

Paraceta25 apr 2022, 13:04

 717  Sven
Het meest opvallende van deze hele opdracht heb ik hier precies nog niet zien voorbij komen. Kijk even mee terug naar het gesprek tussen Yens op het plein en Manu en Uma in de schuur:
Afbeelding
Met andere woorden:
X = Geschonken, maar nooit gedronken
Y = Zoveel scoort Ronaldo meer dan [Hazard]
Z = Zoveel vonk zonder vlam
Dit wordt ook bevestigd door beelden van de tekst op de heiligenbeelden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En wat zien we later in de opdracht?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met andere woorden, plots worden de Y en de Z zowel door de kandidaten als de montage omgewisseld. Ik ben er niet uit of dit nu eerder een goof is (en dus in dit topic thuishoort) of een welbewuste Molactie die ook nog eens verdoezeld wordt in de montage. Als dit een Molactie zou zijn, is er echter een probleem: zowel Y als Z zijn gelijk aan 5; bij een correcte invulling van de formule heeft dit met andere woorden geen enkel effect. Wanneer de kandidaten echter verkeerde getallen toekenden aan Y en Z, konden ze onmogelijk ooit nog op de juiste plek geraken. Ik ben er dus nog niet uit wat hier precies aan de hand is, maar het is alleszins opvallend.
Gebruikersavatar

zoekenmaar25 apr 2022, 13:14

 32  Sven
anja.mathijs schreef: 25 apr 2022, 12:25 Vanuit mijn Uma tunnel:
Ik denk dat Sven en Yens vooral elkaar niet vertrouwen en opzettelijk wat fouten maken om elkaar te controleren.
....."

Helemaal akkoord ivm Sven en Yens.
Ik zit in een Sven tunnel
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk25 apr 2022, 13:48

 70  Uma
Ik kom effekes aan jullie tunnels rammelen:
Manu biedt zich in de auto meteen aan als 'iemand die gaat incasseren'. Als poetser kun je vertragen. En je blijft buiten beeld, veilig onder de radar, in tegenstelling tot de groep op de markt. Vergeet de opgesloten dames die goed kunnen liegen niet...
Afbeelding
Gebruikersavatar

annebeestje25 apr 2022, 13:59

 88  Sven
Vergeet ook niet dat Manu daar effectief het laatste woord van de aanwijzing van de voetballers heeft weggepoetst. Of het lijkt Manu in elk geval. Het kan ook nog dat Uma haar de schuld in de schoenen schuift.
Gebruikersavatar

JBB25 apr 2022, 14:15

 439  Uma
Denk achteraf gezien dat ze misschien iets meer tijd hadden moeten krijgen om na te denken. Nu was dat 8 minuten per cyclus zeker? Dat is 2x niks he. De bedenkers van de proef dachten misschien dat ze veel sneller (juiste of foute) tips gingen vinden. Nu duurde het precies al 3 cycli voordat ze zelfs begrepen wat ze moesten doen.
Taupe077 schreef: 25 apr 2022, 12:05 Ik geloof het ook niet! Maar ik geloof ook niet dat Jansen een dt-foutje heeft gemaakt. Ben je gemold?

Hoe dan ook Yens "pusht" inderdaad extreem naar een verkeerd antwoord, verliest tijd aan de telefoon en ga zo maar door ...
Het is ongelofelijk hoe duidelijk het wel lijkt dat hij de mol is. Ligt het er te vingerdik op?
Of zit de meerderheid in een tunnel en zien we hierdoor bepaalde zaken niet?
Of ... is het zo dat Philippe duidelijk de beste mol was van de groep en de rest sterke kandidaten maar geen potentiële mollen, moesten ze nu de beste keuze maken en zien we dit nu?

Maar goed gemakkelijk praten voor mij en wat belangrijkste is, Yens is een leuke pé die me veel kijkplezier bezorgt!
Yens is inderdaad een leuke kandidaat. Kleurrijk, een klein beetje raar maar niet té (=niet saai), en hij heeft vaak zo een Mona Lisa lachje waardoor niemand hem vertrouwt 😂
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager25 apr 2022, 14:29

 130  Uma
Yvo schreef: 25 apr 2022, 12:58 Ja man, dat was hilarisch.
Deze hele aflevering vond ik hilarisch.
Behalve dan dat Anke haar elleboog brak.
Dat laatste niet hè.
Uiteraard niet, heel erg jammer voor haar.
Gebruikersavatar

astridm25 apr 2022, 15:20

 287
Fervente mollenjager schreef: 25 apr 2022, 12:31 Trouwens niemand die iets zegt over dat Gilles die tegen zijn eigen aan het praten is. 😀😛
Ik moest er wel erg om lachen hoor. 😃
Gebruikersavatar

gido.verheijen25 apr 2022, 15:54

 27  Uma
Ook opmerkelijk, de huisnummers..

Sven rekent als eerst de rekensom uit en komt op huisnummer 76, dit is echter fout.
Dan rekent Yens de rekensom uit en komt op huisnummer 60 uit, dit is ook fout.
Vervolgens rekent Sven nogmaals de rekensom uit en komt op het juiste huisnummer uit, namelijk 64.

Dus Sven kan alsnog vertrouwen proberen te winnen, €1000 is immers niet veel geld van de €5000 die te verdienen was.
Gebruikersavatar

Delirivm25 apr 2022, 16:28

 101  Sven
Daarenboven zegt Yens bij die laatste rekensom eerst '65'.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8