Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy24 apr 2022, 20:33

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Op een bananenplantage in Arcucas staat de groep in een kooi. Daarin hangt een plattegrond met daarop de plaatsen waar quizvragen te vinden zijn. Hoe verder van de kooi, hoe meer geld er verdiend kan worden. Telkens de deur van kooi opengaat mag er een zelfgekozen duo het veld in. Ze hebben exact twee minuten de tijd om een quivraag te vinden, met het juiste antwoord (dat aangeduid staat op een code van een banaan) terug te keren en deze bij de kooi in te scannen. Alle vragen houden verband met... jawel, bananen! Een goed antwoord levert geld op, maar is de code op de banaan fout dan wordt een vierde van het te winnen bedrag afgetrokken. De drie anderen kunnen ondertussen extra tijd verdienen door bananen in een korf te katapulteren. Elk doelpunt levert de lopers 30 seconden extra op.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/6.php
Gebruikersavatar

zoekenmaar24 apr 2022, 21:07

 32  Sven
Leuke proef. Snelheid, kennis .... moeilijk om een mol te betrappen gezien het telkens 3 aan de katapult zijn en 2 die door het veld rennen.
Ernie of Bert met de banaan in het oor. Inderdaad zo een gekend fragment maar ik geef toe dat ik zelf begon te twijfelen 🤗
Ik heb bij niemand verdachte manoeuvres gezien.
Gebruikersavatar

Cedric24 apr 2022, 21:24

 2834  Uma
Eigenlijk moet je zo'n quizvragen beginnen met 1 iemand die de vraag stelt aan de andere persoon, zonder naar de mogelijke antwoorden hebben gekeken.
Dan zou je sowieso de Sesamstraatvraag wel correct gehad hebben, want inderdaad, "Ernie er zit een banaan in je oor" is megabekend.
Anderzijds, waarom de bananen krom zijn zou ik ook fout beantwoord hebben..
Gebruikersavatar

astridm24 apr 2022, 21:59

 287
Cedric schreef: "Ernie er zit een banaan in je oor" is megabekend.

Hahaha, bij mij is juist de volgende zin blijven hangen, 'Ik hoor je niet Bert, want ik heb een banaan in m'n oor'.
Gebruikersavatar

massis24 apr 2022, 22:10

 35
Bij mij is , foutief, de zin blijven hangen 'Bert, Bert, er zit een banaan in je oor'

Dus ik snap het wel...
Gebruikersavatar

Cat_Cl24 apr 2022, 22:15

 38  Philippe
Ja, bij mij net hetzelfde. Ik zei ook meteen "Bert, Bert, er zit een banaan in je oor!" maar ik ben in het verleden al eens op de vingers getikt dat ik het fout had, dus wist ik nu dat het het tegenovergestelde zou zijn van wat ik dacht 😂
Gebruikersavatar

Yvo24 apr 2022, 22:27

 1111  Uma
Bert: Ernie, er zit een banaan in je oor.
Ernie: Bert, ik kan je niet verstaan want er zit een banaan in m'n oor.
Bert: Ja, maar, Ernie...
Ernie: Sorry Bert, ik kan je niet verstaan want er zit een banaan in m'n oor.

enz.

Waar Uma's denkfout volgens mij ligt...
De tekst is 'Bert, ik kan je niet verstaan want er zit een banaan in m'n oor'.
Zij onthoudt Bert uit de zin, maar het is Ernie die de zin zegt.
Je moet ook niet vergeten dat ze weinig tijd hadden en onder de tijdsdruk dan waarschijnlijk voor Bert hebben gekozen.
Gebruikersavatar

DenEddie24 apr 2022, 23:25

 19
Uma is heel snel met het verkeerde voor te stellen. Ze zegt ook helemaal niet wat de vraag is (in de montage). Enige dat ze zegt, dat is die sketch met Bert en die banaan in zijn oor. Dan heb je op voorhand al het foute antwoord geprojecteerd.

Met de muziekvraag haalt ze wel het juiste antwoord. Maar ik denk dat ze gehoopt had dat ze te laat gingen zijn. Ze waren ook 20 seconden na de normale speeltijd binnen. (Ik zit in een tunnel 😜)

Yens scant hier de vraag van de kromme banaan fout. Ze waren wel met 2 overtuigd van hun antwoord en het wordt nog eens bevestigd in de kooi door iemand. Dus dat lijkt me een terechte fout. Ik zou het ook antwoorden, tot ik die zwaartekracht zie hangen. Dat antwoord is te wetenschappelijk en zou me minstens doen twijfelen, maar tijdsdruk doet veel...
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager25 apr 2022, 03:57

 130  Uma
Meest opvallende is dat Uma een keer fout is en de andere keer buiten tijd is.
Vanaf nu spreek ik wel Yens uit, die trouwens ook een fout maakte.
Gebruikersavatar

AlleTaupe25 apr 2022, 07:52

 58  Yens
Hoe kan je hier als mol eigenlijk best mollen? Door foutieve antwoorden of door te zorgen dat er geen extra seconden worden gescoord? Het rare is dat er eigenlijk maar twee locaties een extra banaan nodig hadden? Tenzij de proef verkeerd is afgesteld en ze eigenlijk sneller liepen dan verwacht?
Gebruikersavatar

masterveecee25 apr 2022, 07:53

 3547  Sven
Ik heb het mij ook afgevraagd. Ik denk hier een daar kleine dingetjes. Maar dus inderdaad bananen ernaast schieten, verkeerd antwoord, te laat zijn.