Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jansen25 apr 2022, 21:33

 3423  Yens
@Frolva
in mijn herinnering kon hij zo een vuurpijl afschieten naar een vlot om te voorkomen dat molboekjes konden worden ingekeken
Dat is dan toch een extra incentive die begrijpelijk is als je de mol bent? Zo'n reden vind ik hier toch niet echt terug bij Sven, buiten zichzelf wat onverdacht maken.
Gebruikersavatar

filiep.portugees25 apr 2022, 23:26

 407  Uma
Iemand de sabotage van Sven opgemerkt?
Net na het raadsel van de mijnwerkers en de lamp, gaat Sven nog eens proberen een banaan in het doel te schieten.
Hij geeftheel snel 2 korte rukjes aan de katapult, waardoor de banaan gewoon op de grond valt.
Dit lijkt wel doelbewust gedaan, de anderen staan te kijken en denken dat ze de banaan gaan gelanceerd zien.
Zelf kijkt hij gewoon nog altijd in de richting waarin de banaan zou moeten gelanceerd worden, terwijl hij de banaan negeert die ondertussen aan zijn voeten ligt.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Peggy25 apr 2022, 23:32

 9  Sven
Ik vroeg me even af ivm met de Bert en Ernie vraag. Die door Uma verkeerd WO beantwoord: met wie was Uma een koppel.. Bert ..,
Gebruikersavatar

ex-molinator26 apr 2022, 00:23

 3483  Uma
filiep.portugees schreef: 25 apr 2022, 23:26 Hij geeftheel snel 2 korte rukjes aan de katapult, waardoor de banaan gewoon op de grond valt.
...
Ik ging net afsluiten (pff 'k moet binnen 5 en een half uur mn bed uit) en inderdaad: het ziet er verdacht uit. Morgen (allez, wat later vandaag) eens de rest bekijken.
Gebruikersavatar

filiep.portugees26 apr 2022, 01:05

 407  Uma
Hij was duidelijk aan het mollen daar, of hij daarom de Mol is, is natuurlijk een andere vraag.
Ze halen allemaal van die grapjes uit.
Maar eigenlijk kun je bij dat banaanschieten op verschillende manieren mollen.
Als hij assistentie geeft aan iemand anders kan hij ook op het juiste moment het touw ietsje doen verslappen, zodat de banaan net wat teveel naar links of rechts gelanceerd wordt.
Gebruikersavatar

masterveecee26 apr 2022, 07:31

 3547  Sven
Ja, ook gedacht. En in dat shot, staan beide dames ook met hun rug naar Sven gedraaid. Dan kan je makkelijk iets verbergen.
Kan mij voorstellen dat er in de reveal aflevering een shot gaat zitten waar hij iets van tekens doet naar de camera zonder dat ze het zien.
Gebruikersavatar

Jay-Lo26 apr 2022, 12:32

 1690  Sven
Paraceta schreef: 25 apr 2022, 09:51 Inderdaad, bij de wetenschapsvraag*. Ik herinner me ook dat de spinnenvraag niet gescand werd, maar ik moet dat fragment nog eens herbekijken om te zien wie daarin het voortouw nam (want dat is anti-Mollerig natuurlijk).

*Vanuit mijn tunnel is het opvallend hoe snel Sven daar zegt: "Ah ja nee, het is fout he", maar bon, dat ligt waarschijnlijk aan mijn focus op hem en is ook verklaarbaar als hij een gewone kandidaat is.
Het was Yens die zei dat dat het meest onlogische antwoord was. Hij wilde het niet laten scannen. Goed, er zou bij wel scannen "maar" 100euro uit de pot gaan.
Gebruikersavatar

masterveecee26 apr 2022, 12:54

 3547  Sven
Ja, maar was dat ook het geval? Konden ze onder 0 gaan?
Anders was er geen risico
Gebruikersavatar

Jay-Lo26 apr 2022, 13:05

 1690  Sven
door masterveecee » 6 minuten geleden
Ja, maar was dat ook het geval? Konden ze onder 0 gaan?
Anders was er geen risico
Het lijkt me toch logisch dat als er algemeen wordt gezegd dat bij een foute scan 1/3de van het bedrag uit de pot gaat, dat dat ook geval is bij de eerste scan.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 apr 2022, 18:38

 8153
Peggy schreef: 25 apr 2022, 23:32 Ik vroeg me even af ivm met de Bert en Ernie vraag. Die door Uma verkeerd WO beantwoord: met wie was Uma een koppel.. Bert ..,
Dus Bert is de mol :mrgreen:
Gebruikersavatar

DizzyLizzy26 apr 2022, 21:22

 16  Uma
Sven kon daar aan het mollen zijn, of was hij de mol aan het mollen? Als hij degenen die op dat moment een vraag moesten beantwoorden niet vertrouwde, wilde hij misschien bewust geen extra halve minuut winnen om te vermijden dat het foute antwoord werd gegeven en er geld uit de pot ging.

Ik verdenk iig Yens en Uma het hardste momenteel. En Sven verdenkt duidelijk Yens (of hij is zelf de mol en doet alsof omdat Yens hem verdenkt).
Gebruikersavatar

bert.dekimpe27 apr 2022, 18:45

 57
Als je Bert heet word je regelmatig met dat bananenzinnetje geconfronteerd, weet ik uit ervaring. Veel mensen verwarren die namen. Op zich hoeft dat dus niets te betekenen, al is Uma natuurlijk wel erg overtuigd van haar gelijk.